Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: Waarom is Parelli niet meer natural?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004

Waarom is Parelli niet meer natural?

In een ander topic las ik net dat Parelli natural horsemanship bewust niet meer 'natural horsemanship' genoemd mag worden, en ze dus van de associaties met het 'natuurlijke' af zijn gestapt. Weet iemand waarom dat is? Ik was zelf nogal verbaasd om dat te lezen...
    Vrijheidsdressuur - van Apporteren tot Zitten: het boek!
    Ga naar http://www.vrijheidsdressuur.info & www.facebook.com/vrijheidsdressuurboek

*nieuw*
    Aangemeld
    Apr 2006

Re: Waarom is Parelli niet meer natural?

ik heb zelf geen idee, maar ik ben er wel
    benieuwd!
    Werkelijke liefde begint, waar niets wordt terugverwacht

Omdat er aan paardrijden en paarden "africhten" helemaal niks naturals is. Je kan deze methode hoogstens diervriendelijk noemen.

Aangezien deze discussie steeds vaker opduikt, is het wel verstandig van Parelli om van deze term af te stappen.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Volgens mij is het alleen uit het logo verdwenen, voor de rest kom ik het nog overal tegen op hun site.

ik dacht dat het woordje natural uit het logo is verdwenen omdat Pat de droom/hoop had dat Natural Horsemanship niet meer beschouwd zou worden als iets ANDERS dan als de standaard manier van omgang met paarden ... dat het niet meer in zo'n hoekje gedrukt wordt van "Natural" (lees recreatie-ruiter, geitewollensokken - alternatieveling etc etc). Maar dat horsemanship de standaard wordt als manier waarp je met je paard omgaat.

hihi hoop dat het een beetje duidleijk is wat ik probeer duidelijk te maken... ben overduidelijk geen taal/type/schrijf-wonder..

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ja, zoals maya_longlane het omschrijft, heb ik het ook al eerder gelezen! Het woordje "natural" heeft ook niet zoveel te maken met natuurlijke huisvesting zoals wij dat hier in NL zien (alhoewel Parelli ook aangeeft dat het paard een kuddedier is en dat hij naar buiten moet kunnen), maar wel met de "natuurlijke" manier van omgaan met paarden die Parelli voorstaat.

Bladwijzers

Forum Rechten