Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: de een wel ander niet werkt dat?

Forum Meubilair Anouk's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    34

de een wel ander niet werkt dat?

ik heb verzorgpaard, en bazin vind het goed als ik NH met haar ga doen, Maar zei zelf heeft geen zin om helemaal onderaan te beginnen dus die blijft gewoon doen zoals ze het nu ookal doet.. Werkt het dan wel, naar mijn idee raakt het paard dan alleen maar in de war ofnie??
    Anouk Dahrs 1* Parelli Professional
    www.anoukdahrs.nl
    www.parelli.nl

Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Re: de een wel ander niet werkt dat?

beter iets dan niets denk ik, en misschien gaat de eigenaar over een tijdje ook wel inzien dat nh echt werkt en stapt ze als nog over.

ik zou zeggen begin gewoon lekker en kijk waar het schip strand, voor het paard is denk ik wat jij doet helemaal niet verwarrend, it's natural!

groetjes Elianne
    The darkest hour is befor it get light!!!

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

ik heb zelf jaren paarden verzorg die gewoon werden gereden door de eigenaar. Het verschilde bij mij sterk per paard of die de omschakeling kon maken of niet. Ok, het is dan weliswaar natural zoals JIJ het doet, maar het kan voor het paard knap verwarrend zijn.
    De eigenaar longeerde bijvoorbeeld regelmatig. Ik deed de circlinggame. Bleef hierbij stilstaan en keek naar de achterhand om het paard naar me toe te laten komen. Vervolgens kon de eigenaar niet meer behoorlijk longeren. Het paard kwam steeds naar binnen als zij de zweep optilde en naar de achterhand wees. Baas gefrustreerd, paard nog meer in de war.

Met natural horsemanship maak je je paard gevoelig voor zijn instinctieve reacties, die de mensen er normaal gesproken uittrainen. Je zet bepaalde knopjes weer in werking.
    Sommige paarden weten precies bij wie ze die knopjes op nonactief moeten zetten (bij de zgn normals) en bij wie niet (bij Nhers).

Maar het paard over welke ik het hier boven heb kon dit niet en raakte er flink van van slag.
    Luister naar je paard, let op hoe je paard reageert en hoe het met zijn emotional fitness gesteld is, en pas je daarop aan.

Dat is het enige advies wat ik je kan geven

Actief Forumlid Lotty's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2005

Heey.

AnQ_ het ligt er denk ik ook aan wat de eigenaresse met um doet.
    Ik heb ook een verzorgpony en de eigenaresse doet ook geen nh.
    Dit vormt echter totaal geen probleem!
    Dit komt denk ik ook omdat ze er (bijna) nooit op rijd maar haar vooral inspant.
    En ik denk verder ook dat wanneer ze er alleen op rijd het geen groot probleem zal zijn hoor.. alleen wanneer zei ook longeert e.d. heb je denk ik idd kans op zulke problemen als Sandra beschrijft.
    Succes iig!

Forum Meubilair Anouk's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    34

nou dankje,, ik had zelf zoiets al bedacht,,,

succes dat zal ik wel kunnen gebruiken:P
    Anouk Dahrs 1* Parelli Professional
    www.anoukdahrs.nl
    www.parelli.nl