Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: Probleem.. vertrouwen van vz-pony.. ?

  1. #1

    Probleem.. vertrouwen van vz-pony.. ?

    Heey,

    Ik heb een vz-pony, nu ong. 8 maanden.. Sinds 3 maanden rijd ik er ook op, meestal 3 keer per week. Omdat ze spat heeft gehad en wat nu gestopt is, kunnen we weer opbouwen. Verder heel verhaal.
    We moesten toen alleen stappen op harde weg. Dus buiten. Bij de eigenaar die haar al een hele tijd heeft, deed ze niets, bij mij dus wel. En dat begreep ik ook wel, ze vertrouwt dus niet zomaar iemand.. Dat vindt ik eigenlijk ook leuk aan haar. Maargoed; het gaat nog steeds niet echt super vind ik zelf, het is wel wat beter geworden, maar ik moet wel met thiedeman naar buiten, wat ik eigenlijk ook niet zo heel super vindt.. Niet dat ie strak zit ofzo, juist niet.
    Het probleem is dus; ik zou wat meer vertrouwen van haar willen, maar weet niet precies hoe ik dat nou krijg ,NH en dat soort dingen daar ga ik niet aan beginnen, denk niet dat de eigenaar dat goed vindt hehe.
    Ik poets dr wel vaak, minstens een half uur altijd. Ga ook vaak met dr grazen enzo, dus het is niet alleen rijden. In dr stal als ik aan kom lopen is ze zowiezo nooit vrolijk, alleen als ik eten heb. Dat geef ik niet vaak, dan is het alleen maar voor het eten.. Eigenaar zegt trouwens dat het vertrouwen wel zal groeien.. Maarja, dat zal nog wel lang duren.
    Iemand misschien andere tips?
    * toch wel beetje dringend dus hoop dat er snel wordt gereageerd
    Sites met tips ook welkom.

  2. #2
    Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Kerkdriel
    Berichten
    2.735

    Re: Probleem.. vertrouwen van vz-pony.. ?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Hasten
    ,NH en dat soort dingen daar ga ik niet aan beginnen, denk niet dat de eigenaar dat goed vindt hehe.
    Wat doe je dan op een NH forum?
    The darkest hour is befor it get light!!!

  3. #3
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: Probleem.. vertrouwen van vz-pony.. ?

    tja, als je niet aan NH wilt beginnen, wat zoek je hier dan inderdaad?
    Vertrouwen begint met een goede duidelijke omgang met je paard. En DAT doe je als je naturalhorsemanship doet. Dus tja... wat wil je van ons horen dan?

  4. #4
    Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    In het noordoosten van Nederland
    Berichten
    6.118

    Re: Probleem.. vertrouwen van vz-pony.. ?

    Lieve Hasten,

    Wat versta jij precies onder
    NH en dat soort dingen
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

  5. #5

    Re: Probleem.. vertrouwen van vz-pony.. ?

    Nou ik heb een pony genaamd Sandor die ook heel grimmig is op stal... dat komt namelijk doordat hij op zijn vorige stal door een aantal kinderen is gepest op stal en daardoor is hij nu ontzettend onzeker op stal. Hij bijt niet ofzo, maar het ziet er wel imposant uit. Want als er een meisje luid de stal in loopt dan zit Sandor tegen de tralies omhoog te stijgeren. En zodra je hem uit stal haald is alles oke... Haha, dan kunnen de kinderen onder hem door kruipen. Dus misschien dat jou pony wel iets akeligs mee heeft gemaakt. En ik merk dat zoiets alleen te verhelpen is met goede ervaringen op stal en vooral vertrouwen (kun je vergroten met "NH en dat soort dingen"). Ik heb de mazzel dat we nu een huis aan het bouwen zijn met een open stal met uitloop. Dus dan heb ik er geen last meer van, maar dat moet je maar net kunnen. Of hem dag en nacht in de wei laten (moet er wel beschutting zijn)... Wel is het zo dat hier geen trucje of een simpele oplossing voor is.

    Noortje
    "Vrouw zoelt prins. Paard geen bewaar."

  6. #6
    Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.118

    Re: Probleem.. vertrouwen van vz-pony.. ?

    Het probleem is dus; ik zou wat meer vertrouwen van haar willen, maar weet niet precies hoe ik dat nou krijg ,NH en dat soort dingen daar ga ik niet aan beginnen, denk niet dat de eigenaar dat goed vindt hehe.
    Hier wil ik graag even op reageren, dit lees ik namelijk wel vaker. Het is toch te gek voor woorden dat je op je verzorgpony naar buiten mag, maar niet aan "nh ofzoiets" mag doen. Wat zouden ze ertegen kunnen hebben?
    Kijk, als je niet naar buiten mag dan kan ik 100 redenen verzinnen, maar je mag niet aan nh doen? Sowieso, alsof natural horsemanship één stroming is. Natural Horsemanship is minder één trainingsvorm te noemen dan dressuur. Er zijn zoveel methodes en overtuigingen bÃ*nnen natural horsemanship.

    Verder is het nobel van je dat je een betere band met je verzorgpony op wilt bouwen! GELUKKIG zijn daar geen trucjes voor en duurt het allemaal vreselijk lang! Sterker nog, je bent nooit klaar, gelukkig
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

  7. #7
    Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005
    Locatie
    N52°06.057 E005°38.773
    Berichten
    3.683

    Re: Probleem.. vertrouwen van vz-pony.. ?

    misschien een beetje oud topic, maar toch....

    denk niet dat de eigenaar dat goed vindt hehe
    Je denkt? , dan zou ik dat toch eerst vragen.

    Ik lease een paard van de eigenaar van de manege, (en geloof me, hier wordt alleen maar "normal"gereden) en doe en deed alleen maar Parelli met hem. Ik dacht ook altijd dat de eigenaar van Unieko een typische normal was, Sporen, zweep etc etc. Maar goed dat is dus net zo'n belachelijk vooroordeel dan sommige vooroordelen die andere mensen misschien wel over NH mensen hebben, ze bood namelijk zelf aan dat ik wel een keer met Unieko mocht oefenen.


    mm sorry, ook al off topic
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

  8. #8

    Re: Probleem.. vertrouwen van vz-pony.. ?

    mischien weten de eigenaars niet wat NH precies inhoud.Onbekend maakt onbemind!
    Wat is nog natuurlijk?

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •