Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: [l1] gamen met gekneusde hand?

[l1] gamen met gekneusde hand?

Hoi,
    Ik ben nu begonnen met de games en ben nu zo'n beetje bij porcupine. Achterwaarts gaan op neusdruk lukt nu op fase 1/2 (hadden we al eerder gedaan dus niet zo moeilijk) Maar.. nu wil ik haar uiteraard ook zijwaarts laten gaan, wat nog niet lukt op fase 1/2. Dus zou je een fase hoger moeten ja, maar ik heb vorige week m'n rechterpols nogal dik gekneusd en ik kan dus maar met 1 hand druk uitvoeren (kan zelfs niet goed belonen met rechts)
    Dus, hoe ga ik nu verder? Of mss; kan ik wel verder?

Ik heb deze week erg veel gewandeld en tussendoor soms wat gefriendeld enzo, lukt allemaal niet zo helaas, maar van een hele week weide word wim ook niet veel beter. Of mss ook wel, ze gaf vandaag voor 't eerst in 2,5 week weer toestemming om op te stappen, rijden lukte wel aardig omdat ik maar een paar rondjes de hoefslag afgehobbeld ben en helemaal geen teugel nodig had. Niet dat Wim het leuk vond trouwens, die wilde even 'leuk' over de hindernis die er stond springen wat niet van mij mocht (ja zonder mij erop wel, maar dan is het weer niet leuk volgens haar)

Naja, volgens de doc ga ik er nog wel lekker lang last van hebben en hij vind het 'een dooie zonde' om toch naar wim te gaan met "zo'n polske".. stel je voor dat ze 'm in haar mond stopt (ik vind hallo, hij is maar gekneusd en zit er nog aan )

Dus, weten jullie mss hoe ik dit even ga aanpakken, doorgaan naar 'n volgende game kan niet neem ik aan, porcupine is toch bijna de belangrijkste. Weer een week alleen maar wandelen en wim valt om van verveling (ik ook) Morgen staat weer een heel stuk friendly op 't program en als ik weer toestemming krijg dan gaan we weer rondhobbelen.

In de buurt is trouwens geen ene kip die parelli doet en die het even zou willen overnemen.. tenzij het erin geslagen mag worden, dan doen ze het graag
    Gr. Nienke

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Re: [l1] gamen met gekneusde hand?

Ikzelf ben niet makkelijk tegen te houden door lichamelijke blessures Ik heb mn (rechter)pols 6-voudig gebroken gehad en enkele dagen laten stond ik weer in het weiland. Met gekneusde ribben paardrijden ging ook best toen het ergste voorbij was.
    Het ligt aan jezelf toch? Gewoon doen wat je kan; kan het niet - dan niet.
    Kneuzingen kun je beter wel de eerste tijd niet al te veel op de proef stellen want je wilt niet dat de schade blijvend wordt... Echter krijg je van de adviezen van medici een punthoofd. Met mn pols werd me geadviseerd om na de operatie een week in bed te blijven... Tja.
    Staat wim op stal? Misschien is er wel iemand die hem even kan longeren ofzo? Zo te horen ben je nog niet zo heel lang met parelli bezig en ik denk dat het voor Wim ook wel lekker is om even wat te doen wanneer hij de rest van de dag op stal staan moet.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Overdag staat Wim nu van 6 uur 'sochtends tot 11uur 'savonds in een kleine wei of in de bak, samen met 2 vrij jonge paarden dus er word wel redelijk gespeeld (als er niet gevreten word)

Longeren door iemand anders zou eigenlijk alleen door de andere 2 verzorgsters kunnen en dat wil ik niet, aangezien dat totaal niet goed gebeurt (1 rondje 'instappen' en vervolgens rondjagen en aan de lijn gaan scheuren, als 't paard dan doodmoe is mag hij 1 rondje uitstappen en vervolgens met 3 dekens op stal, die er dan de hele dag op blijven liggen)
    Als ik erbij sta met aanwijzingen dan krijg ik toch de zweep naar mijn hoofd gesmeten. Ik kan haar trouwens wel redelijk los longeren (denk ik natuurlijk nu pas aan)

Ik ben nu ong. 3 weken (vorige week niksdoen meegeteld) bezig met parelli, maar ik heb eigenlijk nog weinig gedaan behalve friendly. Als m'n pols weer wat beter is ga ik iig snel weer goed aan de slag (en dit keer echt )
    Gr Nienke

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    17

ik zou je paard gewoon lekker laten spelen met de andere paarden, luisteren naar je eigen lichaam. Longeren voegt niet zoveel toe, als je paard de hele dag in de wei staat.

Ik zou me geen zorgen maken, je paard een lekker vakantie geven en als je hand weer beter is volop weer beginnen met Parelli. tot die tijd kun jij flink gaan studeren op het level 1 pakket lijkt me

succes!

Hoi,
    Ik heb het een beetje vaag getypt, ze staat niet zoveel in de wei namelijk, van 6 tot 7 en van 10 tot 11 in de wei en de rest brengt ze in de bak door met een lading hooi. Komt omdat ze de hele winter geen gras heeft gehad. In de bak vreet ze eigenljik de meeste tijd of wat gestoei met de anderen, maar ik heb het idee dat ze toch wel graag iets doen wil (op het pesten van de andere 2 na) Kan me hierin natuurlijk vergissen hm.

Heb zonet iig een halfuur lang gefriendl'd en geen toestemming gevraagd om erop te gaan, 'k had geen zin om te rijden. Daarna even een klein stukje gewandeld en haar weer de bak in gegooid.
    Bedacht me trouwens dat het friendly nog niet perfect is, dus 'k zou daar op zich nog wel mee aan de slag kunnen toch? Deze week ga ik denk ik maar even een halve vakantie geven dan (alweer) De week daarna is m'n pols wel weer goed denk ik, dan ga ik weer bezig.
    Gr Nienke

Bladwijzers

Forum Rechten