Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: Opstijgen, wegstappen en dan ???

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

Opstijgen, wegstappen en dan ???

Ik heb al eens eerder wat over mijn bijna 4-jarig "verzorgpaard" geschreven. Ik zit nogsteeds met wat problemen omtrent het beleren. Het antwoord op mijn vorige vragen was eigenlijk dat wanneer je veel Parelli-grondwerk doet, je eigenlijk wel zo op kan stappen. Dit is inderdaad wel gebleken ! Het punt is eigenlijk dat ik de eigenaresse "help" met het beleren. Zij heeft zelf geen Parelli-ervaring en leunt op de mijne (maar die is ook nog niet toereikend).

Ze kan nu veilig opstijgen, wegstappen en weer halthouden, maar dan ?? Ik weet niet zo goed hoe we van hieruit verder moeten. Ik houdt hem nog steeds aan de leadrope. Ze is nog niet "los" geweest. Tot nu toe hebben we steeds gehanteerd "bij twijfel niet inhalen", maar het wordt nu wel tijd voor de volgende stap(pen).

Iemand tips of ervaringen ? (behalve dan dat je pas met een jong paard moet beginnen als je daar voldoende savvy voor hebt. De situatie is nu eenmaal zo en daar kan ik als "verzorgster" momenteel weinig aan veranderen) Gelukkig heb ik mijn eigen lieve paardje, zodat ik haar daar af en toe mee kan laten oefenen, bijvoorbeeld met aftasten hoe groot of klein je je hulp geeft.

In elk geval had ik al bedacht dat het wel raadzaam is om de one-rein-stop te installeren, maar ook dat vindt ik best lastig.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen, en alvast bedankt hiervoor !

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Re: Opstijgen, wegstappen en dan ???

Ehm, gewoon verder het pakket volgen?

En de ORS oefen je als het goed is al voordat je erop zit en vervolgens weer voordat je voorwaarts gaat.

Dus wat komt er na het opstijgen --> lateral flexion.
    vervolgens direct en indirect rein, daarna veel passenger en follow the rail...
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

Ehhhh, voor jou gesneden koek, voor mij wat lastiger. Kun je het iets simpeler uitleggen svp ?

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Heb je het L1 pakket? (je post dit tenslotte in het Parelli-forum)
    Daar staat het allemaal in beschreven. Gewoon de boekjes volgen, als het een jong paard is doe je wat langer over elke stap, maar het is weinig anders...
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

inderdaad. ik ben nog een stapjes verder terug dan jou. (hoop volgende week voor het eerst op te kunnen stappen)
    Eerst heb ik vanaf de grond alle 7 games gedaan. Inclusief de one rein stop vanaf de grond en het wijken voor druk van de teugel (porcupine).
    Volgende week stap ik op als ik toestemming vraag en dan ga ik eerst werken aan of Shanna wil inbuigen links en rechts.
    Helemaal volgens de boekjes moet je dan indirect rein oefenen, maar omdat mn paardje haar evenwicht nog niet heeft gevonden denk ik dat ik eerst oefen met direct rein sturen. En veeeeel passenger. Zodat ze zonder mijn tussenkomst kan wennen en haar balans kan vinden.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

Ik kan de dvd's dromen, heb het introductieboek ook gelezen, maar die pockets, daar kom ik maar niet doorheen ! Ik ben tot nummer 4 gekomen. Ik sleep ze elke dag mee in mijn tas, maar lezen ho maar ! Misschien is dit een stok achter de deur. Ik ga toch maar eens mijn best doen !

Bladwijzers

Forum Rechten