Het gras is alweer aan het groeien en dat heeft ook zijn nadelen. Ik doe meestal de paarden naar een andere wei want daar is het niet zo nat. De wei is toch ongeveer 500meter stappen en het is door de velden.
Als ik met Bailey op weg ben duurt het altijd lang. Eerst stapt hij mooi achter mij maar hij loopt dan ineens weg en duikt in het gras. Hij heeft daarbij heel veel macht en trekt mij bijna omverWanneer hij graast heeft hij zo iets van 'ik voel niets, zie niets en hoor niets
'
Ik heb hem geleerd dat hij op het woordje 'genoeg' moet stoppen met grazen. Als fase4 doe ik dezelfde fase4 als bij het yoyo-game. Dit werkt heel goed maar nu wordt hij heel lastig als hij niet mag grazen.
Gisteren ging ik met hem naar de wei. Hij dook ik het gras en ik zei 'genoeg'. Hij deed braaf zijn hoofd omhoog en na enkele passen zat hij weer in het gras. Ik zei weer 'genoeg' en toen deed hij terug zijn hoofd omhoog maar dan heeeel hoog! Hij stond kaarsrecht en begon met zijn voorbenen te slaan. Toen hij terug beneden kwam dook hij direct in het gras... Ik stapte verder en hij volgde mij. Na ongeveer 3passen nam hij terug wat gras en sprong in de lucht, terwijl ik gewoon verder stapte.
Dit probleem is natuurlijk ook tijdens het rijden. Als hij gras ziet duikt hij erin. Ik doorloop rustig de fases (om voorwaarts te gaan) en wanneer ik een fase4 gebruik bokt hij mij van zich en graast lekker verder...
Iemand een idee wat ik moet doen of wat ik verkeerd doe? Ik ga het proberen filmen zodat jullie het kunnen zien.
Alvast bedankt!
XxxJolijn
Bladwijzers