Vorige zomer heeft mijn oudje kennis gemaakt met een automatische drinkbak. Eerst vond ze hem maar raar, maar uiteindelijk dronk ze er wel uit, maar duwde 'em niet zelf in. Dus die bak is constant door mensen bijgevuld. Dat vormde omzich niet zo'n probleem
De hele winter zijn de automatische drinkbakken op de wei afgesloten i.v.m. vorst, en heeft ze gewoon uit een emmer gedronken.
Ongeveer een week geleden is haar emmer bij de automatische drinkbak gezet (om Ráka te laten zien waar ze nu voortaan moet gaan drinken...), en na een paar dagen weggehaald. Naar horen heeft ze daar toen een enkele keer uit gedronken. Maar vorige week was ze heel dorstig. Buiten rende ze naar een plas toe, en was door niemand te weerhouden om daaruit te drinken. Nu nog steeds, ze heeft echt ongelofelijke dorst. Vanmiddag eens met Ráka naar de waterbak gelopen, en ze wantrouwd dat bakkie nou zo, dat ze er niet meer uit durft te drinken.
Hoe moet ik dit oplossen? Een vriendin zei 'moet ze zelf uitzoeken, ze móet uiteindelijk wel drinken dus laat dr maar gewoon staan' en ook de stalhouder reageerde niet echt enthousiast. Tja, ik ben nou emaal de softy.
Vanmiddag had ik de drinkbak gevuld met brokjes ipv water, maar de durfde er nog steeds niet aan te komen... Hoe kan ik haar duidelijk maken drinkbak = comfort?
Groetjes Eline
Bladwijzers