Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: automatische drinkbak ??

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2006

automatische drinkbak ??

Vorige zomer heeft mijn oudje kennis gemaakt met een automatische drinkbak. Eerst vond ze hem maar raar, maar uiteindelijk dronk ze er wel uit, maar duwde 'em niet zelf in. Dus die bak is constant door mensen bijgevuld. Dat vormde omzich niet zo'n probleem

De hele winter zijn de automatische drinkbakken op de wei afgesloten i.v.m. vorst, en heeft ze gewoon uit een emmer gedronken.

Ongeveer een week geleden is haar emmer bij de automatische drinkbak gezet (om Ráka te laten zien waar ze nu voortaan moet gaan drinken...), en na een paar dagen weggehaald. Naar horen heeft ze daar toen een enkele keer uit gedronken. Maar vorige week was ze heel dorstig. Buiten rende ze naar een plas toe, en was door niemand te weerhouden om daaruit te drinken. Nu nog steeds, ze heeft echt ongelofelijke dorst. Vanmiddag eens met Ráka naar de waterbak gelopen, en ze wantrouwd dat bakkie nou zo, dat ze er niet meer uit durft te drinken.

Hoe moet ik dit oplossen? Een vriendin zei 'moet ze zelf uitzoeken, ze móet uiteindelijk wel drinken dus laat dr maar gewoon staan' en ook de stalhouder reageerde niet echt enthousiast. Tja, ik ben nou emaal de softy.

Vanmiddag had ik de drinkbak gevuld met brokjes ipv water, maar de durfde er nog steeds niet aan te komen... Hoe kan ik haar duidelijk maken drinkbak = comfort?

Groetjes Eline
    until we have found the warmth of the sun
    until we are one... the Children of the Sun

Re: automatische drinkbak ??

Tja, je lost het probleem er niet mee op maar je zou kunnen vragen of ze geen drinkbak met een vlotter hebben.

Bij de schapen hebben we het zelfde probleem gehad, maar die zijn uiteindelijk toch zelf gaan drinken uit de drinkbak.

Als het zo'n drinkbak met een staafje is kun je een beetje stroop er aan smeren. eerst even stroop van je handen laten proeven en dan in de buurt van het bakje zien te komen. als ze probeert om de stroop van het bakje af te likken komt er vanzelf wat water. vaak is dat genoeg om het kwartje te laten vallen. (dit is niet helemaal parelli, maar wel effectief)

succes !!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2006

Gisteren is mijn vermoeden bevestigd, Ráka heeft een schok gehad van d'r drinkbak... Die stond namelijk toch te dicht bij het lint, en de combinatie van harde wind en drinkbak te dicht bij het lint, heeft ervoor gezorgd dat ze tijdens het drinken een schok heeft gehad...
    Het lint is strakker gezet en er is een plankje achterop d'r drinkbak gezet zodat het niet nog een keer kan gebeuren, maar ik vind het heel erg dat het een week heeft moeten duren voordat ik hier achter ben gekomen....
    Groetjes Eline
    until we have found the warmth of the sun
    until we are one... the Children of the Sun

Toch fijn dat je de oorzaak nu weet.
    Nu het vertrouwen weer krijgen in de waterbak.

Bladwijzers

Forum Rechten