-
Actief Forumlid
Clickertraining door Inge Teblick
Uit mezelf zou ik er nooit opgekomen zijn clickertraining te gaan doen maar op onze stal werd er een clinic georganiseerd, dus deed ik mee. En ik vond het super, om maar niet te spreken van mijn paard!
Inge heeft echt de basis met ons doorgenomen, omdat wij allemaal nog niets tot weinig van clickertraining afwisten. We hebben de paarden eerst de "bridge" gevolgd door een beloning aangeleerd, wanneer ze een "target" raakten. Het was wonderbaarlijk hoe snel Pardoes dit oppikte. Vervolgens heb ik nog een concreet probleem, waar ik met Parelli niet echt verder mee kwam (achterhoeven oppakken zonder boze blikken en gespannenheid) aangekaart en heb ik van Inge oplossingen gekregen hoe daar mee om te gaan.
Het mooie van clickertraining vind ik, dat het een lui, left brained paard als Pardoes echt motiveert. Zo erg zelfs, dat hij vanochtend al een heuse gedaantewisseling ondergaan leek te hebben. Sinds een paar dagen staat hij namelijk weer op de wei en met behulp van de catching game was hij daar wel van af te krijgen. Maar nu... je hoeft zijn naam maar te roepen of hij draaft naar je toe!
Ik ben echt enthousiast geworden voor clickertraining en ga naar manieren zoeken om het met Parelli te combineren!
-
Actief Forumlid
Re: Clickertraining door Inge Teblick
Leuk Sanne dat Pardoes er zo door veranderd is! Ik heb ook het boek van Inge en vind het fantastisch hoe gemotiveerd de paarden erdoor raken!
Nog veel clickerplezier
XxxJolijn
Forum Rechten