Resultaten 1 tot 13 van de 13

Topic: op dieet en een paar weken verder

op dieet en een paar weken verder

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Trea....agossie, ze zien er op je "waar lig ik" foto's zo goed uit! Zijn ze te vet? Kan je ze niet een beetje gelukkig houden door eerst 25 % te vervangen door stro? Dit is misschien wel een beetje rigoreus, helemaal nu midden in een koude periode.....Bovendien moet Amy een beetje vet houden op de heupen voor de KNAL op het beton .
    Er is hier geen sprake van projectie ?
    Jaaa wie zal het zeggen he, van die projectie Maarre, ik dacht dat stro zelfs nog beter warm hield dan hooi, vanwege de grovere structuur

Enne... Kijk eens naar deze twee foto´s van Enya, en zeg s eerlijk dan:

Deze is van vorig jaar

Ik hou van lekkere ronde paarden, maar ze zeggen dat het voor de gezondheid niet zo best is..

En nu een paar weken later, het resultaat van de helft hooi vervangen door stro:

Ik vind het er niet meer zo dik uitzien. Ze oogt nu normaal postuur voor een tinker, denk ik.
    Wat vinden jullie??

Actief Forumlid kellybelly's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Re: op dieet en een paar weken verder

stuk beter! je kan duidelijk het verschil zien vind ik.... Ik vind dat ze idd op de eerste foto te stevig is, maar zoals ze nu is op de laatste foto hoef je niets meer te doen naar mijn mening....

Ik vind dat ze er zo heel netjes uitziet, voor zover je dat van een foto kunt beoordelen dan.

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Hey Trea wat een mooi resultaat.
    Volgens mij is ze perfect zo, niet te dun en niet te dik. Wel zo gezond inderdaad.

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Hoe voelt ze op de ribben? Zijn de ribben voelbaar, maar niet zichtbaar? Dan is ze perfect op gewicht! Ze ziet er in ieder geval een stuk minder heavy uit en toont levendiger, dus dat is alvast pure winst!
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Ik zou haar precies zo houden! Ze ziet er prima uit

Ik weet niet hoe het bij jouw cobs is, maar bij de mijne (die nu ook goed in haar vel zit) voel ik nog steeds geen ribben. Ik ga haar ook niet veel meer laten afvallen want ze is gewoon goed. Zou het een cobkwaal kunnen zijn dat je die dingen gewoon niet voelt?
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Evenaar

Ik weet niet hoe het bij jouw cobs is, maar bij de mijne (die nu ook goed in haar vel zit) voel ik nog steeds geen ribben. Ik ga haar ook niet veel meer laten afvallen want ze is gewoon goed. Zou het een cobkwaal kunnen zijn dat je die dingen gewoon niet voelt?
    Ow, dat zou een verklaring kunnen zijn! Ik kan ze namelijk niet voelen, maar dat kan ook liggen aan;
    dikke wintervacht
    ik doe het niet goed

Vind jouw verklaring leuker Evenaar

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Evenaar

Ow, dat zou een verklaring kunnen zijn! Ik kan ze namelijk niet voelen, maar dat kan ook liggen aan;
    dikke wintervacht
    ik doe het niet goed

Vind jouw verklaring leuker Evenaar
    Ik vind hem geweldig, hopelijk geldt het ook voor Haflingers ! Ik geloof namelijk niet dat ik Kate ooit ribbig zal krijgen.
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Actief Forumlid mariejo's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    58

Tja, wat voer en een beetje sportschool al niet kan doen!!

Ik vind ze er goed uitzien, haar hangbuikje is weg.
    Ik kan bij die van mij ook geen ribben voelen of zien, ik denk dat het een beetje Tinker of cob eigen is.
    Het zijn toch ook een beetje gezelligheidsdieren, hapje, drankje, enneh nog maar eens een hapje.
    Ik heb ze nu zelf op schraler hooi, en dat gaat bij mij ook goed. Kunnen rustig de hele dag eten, zonder al te veel uittedijen.
    Prendre la vie comme elle vient!

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Dus jullie hebben het ook?! Mooi, dan ben ik toch niet de enige
    Trea, ik denk dat Enya echt goed is zo hoor, op die foto van vorig jaar vind ik haar wel heel smalletjes. Het blijft toch een tinker hoor
    Blijf je nu 50/50 hooi/stro voeren of maak je er nu 75/25 van om ze zo te houden? (dat is wat ik zou doen)

Iedereen hier (niet de mensen die Fenna goed kennen) zit namelijk erg te zeuren dat ik Fenna in vergelijking met Blacky (oude, kleine en veel te dikke pony met pensioen) zo veel eten geef. Ze krijgt overigens niet veel en is elke dag in actie. Ze ziet er goed uit maar is gewoon erg stevig gebouwd. Alle andere ponies zijn van die smalle dieren waarbij Fenna net heel dik lijkt .
    Ik zal ook eens een goede foto nemen en jullie advies vragen, ik had sowieso nog meer vragen over Fen's exterieur.
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

hihi evenaar dan wordt het tijd dat siets bij jullie komt staan want dan is fenna niet meer de dikste

@ trea: ze zien er nu goed uit! ik vind dat een beetje wel mag bij dit soort paarden (tinker haf cob ed) maar te is natuurlijk nooit goed... zo zien ze er lekker uit! ben benieuwd wat je nu met het rantsoen gaat doen!
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Ik ga nu het rantsoen inderdaad aanpassen, weer iets meer hooi toevoegen, en houd ze nu goed in de gaten. Ik weet nu gelukkig dat ze af kunnen vallen zonder honger te lijden, dat is een heel fijn gevoel.

Pebbles is overigens niet dunner geworden, heel typerend. Zou dat ermee te maken hebben dat zij toch al minder uren doorbracht aan de ruif, en geen overgewicht had?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004

Ze ziet er heel goed uit vind ik, de middelste foto oogt wat iel, de laatste vind ik vanaf de foto perfect. En ribben voelen is volgens mij ook niet ieder paard gegeven. Bij Sjors gaat dat me nooit lukken, en bij Blacky soms wel. Maar dat vind ik dan toch ook weer erg griezelig voor een shetlander, dus dat mag hij als beloning weer wat langer in het gras.
    Vrijheidsdressuur - van Apporteren tot Zitten: het boek!
    Ga naar http://www.vrijheidsdressuur.info & www.facebook.com/vrijheidsdressuurboek

Bladwijzers

Forum Rechten