Shiva is afgelopen donderdag voor het eerst natuurlijk bekapt. Ik had zo mijn twijfels omdat ze al goede hoeven heeft, maar het kan natuurlijk altijd beter.
Ik heb een tijd rondgelezen op verschillende sites en op dit forum en heb de stap genomen. 1 paard bij mij op stal werd al natuurlijk bekapt en Annet (Xaduch) wilde ook al overgaan dus was ik ook over de streep.
Donderdag is Fernand van Geene geweest en heeft hij onze paardjes gedaan.
Wat een openbaring! Hij keek eerst naar je paard zelf, voelde over de rug en stelde een paar vragen, of ze lief is ed. Pas toen pakte hij zijn gereedschap. Dat is wel eens anders geweest, de meeste smeden stellen zich voor (en dan ook alleen aan mij, terwijl ze met Shiva aan de slag moeten) en gaan gelijk aan de slag.![]()
Shiva stond er ook zo relaxed bij dat ik haar los kon laten staan en mee kon kijken. En dat doet ze niet snel bij een vreemde!!!
Vandaag zijn Annet en ik buiten gaan rijden en ze liepen als een trein. Ik had wel al op het erf gekeken hoe ze liep, omdat ik las dat sommige paarden eerst gevoelig konden lopen, maar er is niks aan de hand.
Ze loopt zelfs soepeler dan eerst, ze kan nogal stampen in de snelle draf, maar nu merkte ik daar niks van. Wat loopt ze fijn zeg.
Twijfels die ik eerst had zijn nu echt helemaal weg. Ik weet dat t nog kan komen, het gevoelig lopen, maar voorlopig ben ik heel blij dat ik deze keus heb gemaakt.
Joepie!!!!!!![]()
Bladwijzers