3 paarden van rondom traditionele ijzers naar rondom natuurlijk bekapt, mijn ervaringen:
#1. Aanvankelijk geen verschil gemerkt, maar na ongeveer 1 week waren de passen ruimer dan voorheen, en was het paard op de stenen 'stapzekerder'.
#2. Heeft de eerste week kort en iets onregelmatig gelopen, werd daarna ruimer in de gangen en gemakkelijker in de ontspanning dan voorheen.
#3. Was wel apart, die was op de stenen stokkreupel en in de bak; stap/draf/galop, rechts/links niks aan de hand (het was dat ze in de bak goed liep, en de andere 2 ook de goede kant op gingen, maar hier was ik wel even mijn vertrouwen kwijt). Gelukkig liep ze na 1,5 week ook op harde ondergrond weer zuiver.
Ik twijfelde ook eerst over het natuurlijk bekappen, maar het is me goed bevallen (oke ik schrok bij paard #3 wel even, dacht echt dat ik haar weg kon brengen). Dus voor de mensen die nog twijfelen, ik ben blij dat ik ermee begonnen ben, en zag vanaf (om en nabij) een week na het bekappen duidelijk positieve verschillen!
Bladwijzers