Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 23

Topic: snachts in de bak?

Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

snachts in de bak?

het wordt steeds lekkerder weer gelukkig en ik wil shakira nu zo snel mogelijk ook de nachten buiten hebben staan.
    Nu wil ik alleen voorkomen dat ze te dik wordt (tja haf heyv )
    eten eten en nog eens eten is haar grote hobby.

ik had bedacht dat ik haar misschien dan beter snachts in de bak kan zetten. is dit een goede oplossing?
    het probleem alleen is denk ik dat ze te veel zand binnen krijgt dan... er staan altijd wel een paar sprietjes in de bak en ik heb hier al wel eens verhalen rond horen gaan van paarden met een kruiwagen zand in hun buik... hoe kan ik dit dus voorkomen, of haalt shakira zo helemaal gaan zand binnen?

groetjes Elianne
    The darkest hour is befor it get light!!!

Re: snachts in de bak?

Wisselt erg per paard. Je kan gewoon eerst eens observeren wat ze doet als ze in de bak staat: gaat ze inderdaad die sprietjes eten of niet (grote kans van wel, zijnde ze een Haf )

Als ze echt happen zand eet, is het behoorlijk link. Als ze af en toe zand meekrijgt met sprietjes, is dat beslist niet goed voor haar. Je zou dan elke zoveel tijd een kuurtje Sandclear of Zandweg kunnen geven (doen wij standaard elke zoveel maanden bij de paddock/wei ponnies). Maarja. Lastig inderdaad...

May the horse be with you!

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Ja wat MafHaf zegt, goed opletten, Nacino heeft een jaar of twee in de zomer dag en nacht in een zandpaddock gestaan (overdag ook wei). Hij at de sprietjes langs de randen ook wel, maar kreeg er niets van.

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Aramis en companen staan ook in de paddock, voormalige wei eigenlijk maar nu alleen nog zand.
    Ze staan er al best lang en wij hebben nog (tot nu toe dan) geen problemen gehad. Hoewel er hooi en biet op de grond wordt gevoerd.

Dat kuurtje sandclear klinkt anders wel interessant, ik ken het niet. Hoe werkt het en waar kan je het kopen? (gewoon bij de dierenarts vragen?)

Aangemeld
    Apr 2005

okee dan gaat Shakira gewoon lekker de bak in snachts denk ik. Moet ik dan toch nog wat hooi neer leggen of helemaal niks?

groetjes en bedankt
    Elianne

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Gaat Shakira dan alleen in de bak om gaat de rest er ook bij?
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Aangemeld
    Apr 2005

Ik denk alleen...

als dat niet uithaalt dan doe ik de Gigi ofzo er ook wel bij, maar denk niet dat mevrouw er problemen mee heeft.

Aangemeld
    Aug 2005

Als jij denkt dat ze er geen problemen mee heeft dan zal het wel oke zijn, maar ik dacht dit omdat ze overdag ook bij elkaar staan.
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Aangemeld
    Apr 2005

ja overdag wel ja, maar als ik over de weg ga of shakira voor iets anders uit de groep haal, heeft ze daar ook nooit problemen mee. Ik heb dit al vrij vroeg met haar gedaan, toen ze 4 maandjes was dus vandaar dat ze zo rustig eronder blijft. Als ik gigi alleen zou plaatse zou ze gek worden en langs het hek heen en weer gaan rennen.

Aangemeld
    Aug 2005

Snap ik Maar dan ben jij bij haar en dan wordt er iets met haar gedaan, 's nachts is ze helemaal alleen.

Ik wil je niets aanpraten hoor, maar dit is gewoon mijn gedachte en die wilde ik even met je delen

Aangemeld
    Apr 2005

nee okee, hoor reban! ik snap wat je bedoelt misschien sluip ik snachts wel eens naar de bak om te kijke wat ze doet
    maar kan me echt ni voorstelle dat shak gek gaat doen ofzo, de rest van de paarden staat in de buurt en dan is het okee voor haar. en wat ook heel belangrijk is er staan altijd wel een paar sprietjes gras dan denkt ze alleen maar aan eten eten en nog eens eten.

Is het dan geen idee om in de bak bijvoorbeeld oud hooi of stro te voeren? Dan heeft ze in ieder geval wat te doen...

Aangemeld
    Apr 2005

okee, ja dat was dus ook nog een vraag of ik niet wat hooi of iets moest neerlegge dan in de bak... maar begrijp uit jou antwoord dat dat wel beter is.

Actief Forumlid sannie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006

En om zandproblemen zoveel mogelijk te voorkomen kun je het hooi bijvoorbeeld in een speciekuip doen.

Actief Forumlid mariejo's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    58

Mijn beide paarden staan nu dag en nacht in de bak.
    Ze krijgen continue hooi te eten, ook 's nachts, en wat dikzijn valt het nog wel mee. Ze eten uit een grote bak die ik hiervoor heb aangeschaft.

Ik zou als ik jouw was wel een paardje bij haar in zetten, alleen is ook maar alleen, ook al lijkt ze er niet onder te lijden als jij met haar weg bent, het is en blijft natuurlijk wel een kuddedier.
    Prendre la vie comme elle vient!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten