Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Resultaten 46 tot 60 van de 73

Topic: Paard probeert onder douche onderuit te komen.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Re: Paard probeert onder douche onderuit te komen.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sannie
    Terug naar de douche. Ik neem van je aan dat het absoluut noodzakelijk is dat je paard daar dagelijk in gaat. En als hij tegenstribbelt en het moet toch, dan moet je het, om medische redenen, misschien af en toe iets minder netjes doen.
    Dat het medisch noodzakelijk is moet je in dit geval nÃ*et aannemen want dat is nÃ*et waar. Een keer per dag afspuiten heeft geen enkele zin in medisch opzicht, niet bij stalbenen, zeker niet bij peesblessures en al helemaal niet bij oude peesblessures.
    Wat betreft Conrad, ja, denk aan je paard, die is belangrijker en Conrad zal dat hopelijk accepteren, en anders maar niet. Hij is nu al langer met je bezig en dit probleem speelt nog steeds, als je daarvan af wilt, dan zal je toch een keus moeten maken denk ik.
    Als je paard zich overal in ontspanning laat aanraken met je handen en met je stick, dan heb je game#1 onder knie, die ie het belangrijkst en blijf je in de toekomst ook altijd spelen!

Actief Forumlid sannie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006

Lila, ben het gevoelsmatig met je eens dat het niet per sé medische noodzaak is dat dit paard die douche krijgt. Maar ik ben geen DA en al was ik dat, dan zou ik nog veel meer info over dit specifieke geval nodig hebben om een zinnige uitspraak te kunnen doen over de medische noodzaak.
    Gezien het topic denk ik dat het belangrijkste is om te proberen tips te geven die het paard in kwestie helpen om te gaan met de dingen die het te doen krijgt. Zoals dus die douche en de trailer.
    Ik heb die aanname dus gedaan om aan de slag te kunnen met wat in mijn ogen nuttig is, en om te voorkomen dat het topic uit zou groeien tot een welles-nietes discussie over de behandeling van de blessure op zich.

Blue-star, heb jij zelf het idee dat het paard beter wordt? Want een 20-jarig paard met een chronisch peesprobleem, een slechte doorbloeding (stalbenen), hoefkatrol, spat en wat hij wellicht nog meer heeft komt op mij vrij tragisch over (om niet te spreken van een medisch wonder). Als er geen verbetering in de situatie komt krijgt je wel te maken met een paard dat gemiddeld 23 uur per etmaal in een stal moet staan en dat continu pijn heeft. Als het mijn paard zou zijn zou ik hem binnen afzienbare tijd pijnvrij in de wei willen hebben, en als dat niet haalbaar zou zijn toch serieus gaan overwegen of z'n kwaliteit van leven voldoende is om hem door te laten ploeteren. Maar deze vraag is wellicht meer geschikt voor een ander topic.

Staat het paard op ijzers?

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sannie
    Maar ik ben geen DA en al was ik dat, dan zou ik nog veel meer info over dit specifieke geval nodig hebben om een zinnige uitspraak te kunnen doen over de medische noodzaak
    Ik ben ook geen DA, maar hier hoef je dat ook niet voor te zijn, ervaring leert je ook veel. Vraag het een willekeurige DA of dit zinnig is, het enige nut dat het heeft zit tussen de oren van de eigenaar/verzorger die hiermee nog Ã*ets denkt te kunnen doen. Als het paard daar nou vrede mee zou hebben, alá. Kwaad kan het tenslotte nÃ*et. Maar dat is hier toch duidelijk niet het geval. Voor stalbenen noch voor oude peesblessures is dit van enig nut. En het paard wordt er ook niet vrolijker van, en de verzorger ook niet. Die vind dat ie loopt te zeiken. En ik word er ook niet vrolijk van !
    Goeie vraag Trea!

Actief Forumlid sannie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006

Voor stalbenen noch voor oude peesblessures is dit van enig nut.
    Eens, maar daar gaat dit topic volgens mij niet over.

En het paard wordt er ook niet vrolijker van, en de verzorger ook niet
    En dus probeer ik de verzorger helpen dingen te vinden waar het paard wél vrolijker van wordt en die binnen de mogelijkheden van Blue star liggen.

Ik lees in de berichten van Blue star veel onzekerheid en ik denk dat het forum daar iets in kan betekenen, in de vorm van concrete tips. Zoals:
    Als je paard zich overal in ontspanning laat aanraken met je handen en met je stick, dan heb je game#1 onder knie
    (en kun je dus verder)

Blue star, volgens mij kan het helemaal geen kwaad om alvast verder te lezen dan boekje 1. Dan weer je een beetje wat er komt en kun je vast gaan nadenken over hoe je de volgende stap aanpakt. De friendly game blijf je gebruiken om je paard te laten weten dat hij goed bezig is. Je begint bijvoorbeeld met friendly, als hij lekker ontspannen is doe je iets nieuws (bijv game 2, of friendly met een nieuw ding, een doekje of een deken en uiteindelijk echt enge dingen zoals een plastic zak of een vliegengordijn) en als dat goed gelukt is doe je weer uitgebreid de friendly game die hij goed kent. Let goed op je paard, want hij bepaalt wat precies friendly is. Sommige paarden hebben een speciaal plekje waar ze wel de hele dag geknuffeld willen worden, andere zijn juist helemaal niet zo van het aanraken en hebben meer behoefte aan 20-30 tellen rust bij wijze van friendly tijdens het werk.
    En je hoeft niet elke nieuwe game volmaakt te beheersen voor je verder gaat met de volgende. De games horen bij elkaar en hoef je ook niet altijd in dezelfde volgorde te doen. Wissel het lekker af, en neemt gerust een paar weken de tijd voor het leren van een bepaalde game als je paard die game toevallig wat minder snel oppikt dan je verwacht. Het beste is om helemaal geen verwachtingen te hebben, zelf ontspannen en positief zijn en je paard de ruimte geven om te reageren.

Actief Forumlid blue_star's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Hoe het nu zit:

Douchetraining gepauzeert,evenals de trailer
    Paard gaat volgende week de paddock op
    Evt na een week wordt er met het paard gewandeld aan de hand.

Hopelijk doe ik het volgens jullie dan nu wel goed

Nou... ik hoop eigenlijk dat je het volgens je paard goed doet. Daar zou ik veel blijer mee zijn.

Vraagje: ik las dat je al tijden aan het "vechten" bent met de eigenaar om simpele dingen zoals: stalarrest, bixvermindering etc veranderd te krijgen. Hoe heb je de eigenaar nou binnen 24 uur kunnen overtuigen van het feit dat ie van de ijzers af moet, naar buiten moet, het douchen niet meer nodig is, anders bekapt moet worden. Ik vind het nogal wat, vergeleken bij je eerdere meldingen over de eigenaar, lijkt dit bijna een sprookje..

Aangemeld
    Oct 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Nou... ik hoop eigenlijk dat je het volgens je paard goed doet. Daar zou ik veel blijer mee zijn.

Vraagje: ik las dat je al tijden aan het "vechten" bent met de eigenaar om simpele dingen zoals: stalarrest, bixvermindering etc veranderd te krijgen. Hoe heb je de eigenaar nou binnen 24 uur kunnen overtuigen van het feit dat ie van de ijzers af moet, naar buiten moet, het douchen niet meer nodig is, anders bekapt moet worden. Ik vind het nogal wat, vergeleken bij je eerdere meldingen over de eigenaar, lijkt dit bijna een sprookje..
    Dat van die douchetraining speelt al een paar daagjes,dus dat heb ik al een paar dagen geleden kunnen oplossen.
    De eigenaar is er nu nog steeds niet echt mee akkoord dat het paard buitengaat maar ik mag proberen,hij staat er dus niet echt achter
    Dat van die bixvermindering was de staleigenaar dat problemen gaf
    Over het bekappen heb ik hem info gegeven van HN die hij gaat lezen en als hij dan nog twijfelt laat ik hem Raf bellen

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

ER WORDT GECENSUREERD OP DIT FORUM. DE PRULLENBAK IS VOOR OFF-TOPIC REACTIES EN MAG NIET DOOR IEMAND (ER STAAT NIET EENS BIJ WIE DAT BESLIST EN WAAROM) WORDEN GEBRUIKT OM STEVIGE DISCUSSIES DE KOP IN TE DRUKKEN. DAT HEET CENSUUR EN DAT MAG NIET. WE LEVEN NIET IN EEN COMMUNISTISCH LAND, EN ER IS HIER FEL GESTREDEN VOOR DE VRIJHEID VAN MENINGSUITING.
    DUS HIER DE LINK NAAR DE PRULLENBAK. EN IDD GROOOTE LETTERS, WANT HET IS NIET DE EERSTE KEER EN IK BEN HIER ECHT ERG BOOS OVER.
    DUS: WHOEVER: GAARNE TERUGPLAATSEN OP DE ORIGINELE PLAATS EN IN DE ORIGINELE VORM.

Nou dat zal dan wel, maar ik vond de discussie op het eind je reinste bagger

Ik hoop niet dat iemand mijn topics op andere fora ook zo uitvoerig gaat uitspitten.... wie weet wordt ik er dan ook mee om mijn oren geslagen.

Iz zis ze Gestapo?????

Censuur of geen censuur, wat mij betreft hoort het thuis in de prullenbak.

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door marleendenarend
    Nou dat zal dan wel, maar ik vond de discussie op het eind je reinste bagger
    Dat ben ik hélemaal met je eens, het meisje is nog niet eens zo oud, volwassenen zouden beter moeten weten.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door marleendenarend
    Censuur of geen censuur, wat mij betreft hoort het thuis in de prullenbak.
    Ik vind dat áls het in de prullenbak belandt het ten eerste gemeldt moet worden aan de desbetreffende personen en dat de mod zich bekend maakt en zegt waarom hij (of zij eigenlijk altijd) het doet.
    Dit is niet de eerste keer dat er een stuk wordt 'weggegooit' en het is ronduit vervelend als alles opeens weg is, mensen in de prullenbak verder gaan praten en er dan (ook bijna altijd..) en slotje op komt.
    Dan nog niet te vergeten dat de mods zich óók vaak bemoeien met het onderwerp (inhoudelijk) en dus zo zelf kunnen bepalen wat ze aanstaat en niet. Dus ik begrijp wel wat Lila bedoelt.

(erg offtopic maar nu het er toch over gaat...)

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

niet mijn splitsactie geweest iig, ik ben relatief erg weinig op het forum de laatste tijd.

zal wat betreft de mods ff opheldering vragen in het moderator hoekje.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

[quote="lila"]ER WORDT GECENSUREERD OP DIT FORUM. DE PRULLENBAK IS VOOR OFF-TOPIC REACTIES EN MAG NIET DOOR IEMAND (ER STAAT NIET EENS BIJ WIE DAT BESLIST EN WAAROM) WORDEN GEBRUIKT OM STEVIGE DISCUSSIES DE KOP IN TE DRUKKEN. DAT HEET CENSUUR EN DAT MAG NIET. WE LEVEN NIET IN EEN COMMUNISTISCH LAND, EN ER IS HIER FEL GESTREDEN VOOR DE VRIJHEID VAN MENINGSUITING.
    DUS HIER DE ]

Het gedeelte wat in de prullenbak staat is helemaal off topic. Het gaat namelijk over hoeven en hko en niet meer over het doucheprobleem.
    TS heeft een nieuwe lijn geopend over de hoeven, dus hier kan weer gewoon verder gediscussieerd worden over het doucheprobleem.

Het wordt dus niet teruggeplaatst.

Aangemeld
    Oct 2005

Euh sorry hoor,maar ik wist écht niet waar ik dat over mijn mening over het forum moest plaatsen.Nergens staat een subfora waar je mededelingen,vragen etc over het forum kwijt kan

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

@Trea: we zijn het niet eens.

@Blue_star: voor frustraties is er het frustratiehoekje .
    Hoe gaat het inmiddels?

Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten