Shanna en ik beginnen al een beetje aan elkaar te wennen. Ze hinnikt zelfs al naar me, ze heeft al die aandacht duidelijk gemist.
We hebben de eerste 3 games al een beetje gedaan. Friendlygame en porcupine gaat super. Heerlijk zo'n onverziekt paardje. Ze snapt alles direct. Ook de driving gaat steeds beter.
Omdat ik van de zomer als het even kan al wat buiten wil kunnen rijden wil ik haar het liefst aan de hand alvast wat verkeersmak maken. Ze is een erg leftbrained paard dus dat moet niet zo moeilijk zijn. Ik heb soms gewoon het idee dat ik zo op kan stappen en weg kan rijden. De one-reinstop snapte ze zelfs direct op fase 0,5 en zelfs aan de andere kant dan waar ik sta. Is ze niet geweldig!!!
Maar ze is natuurlijk nog wel een beetje bang voor verkeer.
Hoe pak je nu zoiets aan. Approach en retreat is een beetje moeilijk bij verkeer. Auto komt aan, paard schrikt, auto is weg, verkeerde beloning dus.
Of moet ik het niet zo zwartwit zien?
Wat doe je nu als je paard bang is voor een auto?
doe je net alsof het er niet is?
zet je je paard dwars op de weg in de berm en laat je de auto voor zijn neus langs passeren?
of geef je je paard een oefening te doen om hem af te leiden?
wat is nu wijsheid? En hoe voorkom je dat je paard het vertrekken van de auto op het moment dat ze schrikt gaat zien als een comfortbeloning?
moeilijk, moeilijk.
Bladwijzers