Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 25

Topic: Re: ..en als je nou eens geen toestemming krijgt??

Actief Forumlid Jarno's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006

Re: ..en als je nou eens geen toestemming krijgt??

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door kellybelly
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jarno
    Vergeet niet dat een paard een dier is en dat het nog steeds op instincten werkt. Ik zou geen enkele situatie kunnen indenken in de natuur dat een paar zou zeggen van, vandaag heb ik eens geen zin in iets. Er is altijd een oorzaak en een gevolg, niets gebeurt zomaar, omdat je paard eens geen zin heeft. Dat je wacht tot je 2 oortjes krijgt heeft met respect te maken. Volgens mij niet met zin van het paard. Hoe beter je timing trouwens wordt hoe sneller je 2 oortjes zult krijgen.
    Ergens heb je gelijk in de zin dat we natuurlijk niet voor het paard kunnen spreken en het natuurlijk zo is, dat we interpreteren dat een paard geen zin heeft. Het zal ook wel met respect te maken hebben, maar ik denk een groter gedeelte nog met vertrouwen, vertrouwt je paard je genoeg om je met twee oren tegemoet te treden. Op het moment dat je dat om gaat buigen dmv de catching game kan je het wel voor elkaar krijgen om twee oren te krijgen, maar ik weet uit ervaring dat je (een deel) vertrouwen kan verliezen....En daarom is het ook juist zo goed dat je m ook wel eens vrijwillig twee oren/ogen laat geven, op dat moment dwing je niets af, en kan je veel beter lezen wat je paard over je denkt, denk ik.
    Daar heb je volgens mij wel gelijk in. Maar cathing game begin je pas te doen als het paard echt weg van je loopt. Omdat het een patroon is geworden. Hij ziet u en denkt oh no, weer werken En daar gaat die dan. Bij zo paarden is catching game dus wel handig. Voor paarden die braaf blijven staan, of maar een stapje opzij zetten, kan je het best approach and retreat gebruiken, tot je 2 oortjes hebt. En dus toestemming krijgt
    Horses and Live, It's all the same to me...

Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Hij ziet u en denkt oh no, weer werken En daar gaat die dan. Bij zo paarden is catching game dus wel handig.
    Als dat de reden is dan zou je wellicht beter kunnen gaan werken aan je omgang met je paard ipv de catching game en iets veranderen aan de dingen die je doet want die vind ie blijkbaar niet leuk...
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

Aangemeld
    Jan 2006

Ja maar daarvoor moet je hem toch eerst vangen hé, anders ga je geen stap verder

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

...en als je hem steeds blijft 'VANGEN' kom je zeker geen stap verder!!!!

Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Precies Nienke...half uur in de wei zitten en niks doen is niet voor niks de eerste taak van het nieuwe L1
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

Aangemeld
    Jan 2006

Na een 2 keer catching game hoef je uw paard al niet meer te vangen maar blijft hij staan en komt hij bij u. Tis maar wat je vooruitgang noemt hé

Parelli heeft er niet voor niets een dvd over gemaakt zou ik zo zeggen

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Na een 2 keer catching game hoef je uw paard al niet meer te vangen maar blijft hij staan en komt hij bij u. Tis maar wat je vooruitgang noemt hé
    Nou precies, het ligt eraan wat je wilt. Wil je lekker snel je paard kunnen vangen of wil je een paard dat graag naar je toe komt?

Het eerste kun je bereiken door de catch me game te spelen en het tweede bereik je door het leuk en interessant te maken voor je paard om bij jou te zijn. Het leuke is, dat je dán uiteindelijk beide reslutaten krijgt, want een paard dat al naar het hek komt als hij je voetstappen hoort, kun je nóg sneller de wei uit hebben

(ook staat het heel stoer als je naar je paard hinnikt en hij doet dat dan ook terug )[/quote]
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Tja.. Jarno, als je het over dát soort vooruitgang hebt...
    Ik ben niet uit op het 'snel vangen van mijn paard, zodat ik vervolgens allemaal dingen met hem kan doen die IK leuk vind....
    Dat is niet de vooruitgang waar ik op uit ben iig!!!
    Ik sluit me verder volkomen bij myracara aan...

Aangemeld
    Jan 2006

Jullie volgen mij niet denk ik. Ik heb het over een moeilijk te vangen paard. Je moet hem toch eerst vangen voor dat je het interessant kan maken. Het is alsof ik gewoon snel men paard wil vangen om vanalles met hem wil doen. Zeker niet het geval. Maar je moet hem toch eens hebben om aan de relatie tussen mens en paard te werken hé. Dus eens je hem hebt, dan kan je het intressant maken, zodat hij vervolgens op jou staat te wachten. Maar als je hem nooit vangt, dan kan je er ook nooit iets mee doen. En niet elk paard laat hem zomaar vangen.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Je moet hem toch eerst vangen voor dat je het interessant kan maken
    maar je kan het interessant maken vóór je 'm hebt. Ik wil mijn paard niet vangen. Ik wil dat mijn paard kómt. En daar heb je geduld voor nodig. En je kan het héél interessant maken bij je. Paarden zijn erg nieuwsgierig, al doen ze soms van niet.

Aangemeld
    Jan 2006

Mjah, met catching game laat je uw paard bij jou komen hé. Parelli heeft niet voor niets the catching game uitgevonden

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Goed hoor Jarno... ga jij lekker je paard vangen....
    Als de mensen die serieus advies vragen over dit soort zaken dan hopelijk wat minder kortzichtig te werk gaan!!

Aangemeld
    Jan 2006

nagenoeg is mijn advies pure Parelli. Zelf nog een apparte dvd van. Dus ik zie niet wat er verkeerd mee is

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Maar als je uw paard nodig hebt om er iets mee te doen, dan zou ik mocht hij zijn achterhand draaien, en je hebt al wat approach and retreat gedaan, mijn touw wel eens heel goed in zijn richting gooien. Zodat hij het op een loopje zet, dit blijven doen, tot hij een POGING doet om naar jou te kijken, vanaf die moment je volledig wegdraaien en wegstappen
    en nog wat approach and retreat,
    Zo zul je uw paard wel vrij snel vangen. Ik spreek uit ervaring want nog voor mijn Parellitijdperk was het niet ongewoon om een half uur, 3 kwartier achter hem aan te hollen. Nu duurt het een goeie 3 sec
    kijk Jarno, het eerste deel van de eerste zin, daar gaat het al mis. Daarmee toon je geen respect voor je paard en negeer je hem. Op die manier bouw je niet aan partnership.

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

nagenoeg is mijn advies pure Parelli. Zelf nog een apparte dvd van. Dus ik zie niet wat er verkeerd mee is
    Sorry Jarno... ik vind jouw advies alles behalve puur parelli..... Je slaat de plank volledig mis, als je denkt dat het ook maar iets met parelli te maken heeft, als je je paard met behulp van de catching game vangt om iets met hem te gaan doen dat JIJ bedacht hebt in deze fase van Parelli... The Catching game is bedoeld voor mensen die een stuk verder zijn en wordt gebruikt als je al een band met je paard op de parelli manier hebt opgebouwd...

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten