Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: peesklap?

peesklap?

Juist, ik lees net op een ander forum dat galopperen over de weg kan zorgen voor een peesklap?
    Ik heb deze week voor 't eerst gegaloppeerd op de weg, heb het toch zo'n 3/4 keer gedaan en wim doet het met plezier moet ik zeggen.
    Wat zeggen jullie hiervan? Ja of nee? En waarom uiteraard
    Doen of niet doen?
    Shit

Re: peesklap?

Dat is volstrekte kul.. of het paard moet hoefijzers hebben, dan is het heel logisch ja. Hoefijzers geven zéér schadelijke trillingen door.
    Bij goed bekapte hoeven, vangt de straal en het hoefmechanisme de klap op.
    Arme paarden die in het wild leven op rotsige ondergrond zeg... nooit mogen galopperen.. zal het wel makkelijk vangen zijn voor de roofdieren

Zoiets dacht ik ook ja, dat zou wat wezen met die wilde paarden.. maja dat word tegenwoordig amper als geldig argument gezien (ja maar onze paarden zijn gedomnesticeerd)

Ben blij voor je uitleg, scheelt weer wat paardenzorgen

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

en daarbij moet wel even vermeld worden dat paarden die met name op zachte bodem gehouden worden wel moeten wennen aan veel lopen op harde ondergrond.

Als je dus bij wijze van spreken de eerste keer lekker een uur gaat draven op de weg je paard wel degelijk een overbelasting kan oplopen doordat de klappen veel zwaarder zijn dan op zachte bodem. In de natuur gaat dat namelijk niet zo extreem.

Maar een peesklap lijkt me erg overdreven dan moeten er echt rare dingen gebeuren.

Een galopje op de weg kan echt geen kwaad
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Als ik hard loop dan ook liever met schoenen aan. Maar er zijn atleten die dat op blote voeten doen op een atletiekbaan... Dus ook een kwestie van voorkeur. Vind in ieder geval dat je een paard op de harde weg in het tempo moet laten lopen dat ie prettig vind bÃ*nnen die gang.

Bladwijzers

Forum Rechten