ja duhhhh kom je er nu pas achterOorspronkelijk Geplaatst door Nacino
![]()
ja duhhhh kom je er nu pas achterOorspronkelijk Geplaatst door Nacino
![]()
[url=http://www.TickerFactory.com/]
Welke onderwerpen heeft Bent behandeld tijdens zijn theorielessen? Ik vond het heerlijk om zijn theorielessen te kunnen volgen!
Wie hebben er allemaal gereden in de clinic?
In de eerste 1,5 uur iets over de basis; cirkels, stelling en buiging, herkennen van goed achterbeen gebruik, verschil tussen 'pass' en 'walk', oprekken van spieren door voorwaarts-neerwaarts met buiging op de cirkel. Dat je alleen met een stijf paard op een directe teugel naar links of rechts kan (die deed pijn).
Quotes van die ochtend:
- What you've got in the hand you do not have in the hip
- The outside hand is always ready to give
In de middag weer anderhalf uur theorie; over goede zit en wat de beweging van je heup is als paard zijn achterbeen optilt en neerzet, verschil tussen dragend en duwend achterbeen, twee manieren van zitten. nog meer over goed achterbeengebruik onder de man, piaffe en passage als oefeningen voor meer buiging van de achterhand en uitleg over de verschillende soorten hogeschool oefeningen en hoe de opbouw daarvan is.
quote van de middag;
- education of a horse = trying not to ruin what is already there
- do not be a worse rider then a suitcase
Ik kende alleen Wim van de lessers, maar er waren erg veel verschillende paarden van Lustitano's en Lippizaners tot arabiertje en KWPNers, allemaal met een ander niveau.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)
Nu ik weet wat ik allemaal gemist heb, ga ik zeker weten in juni kijken!!Data wanneer BB weer komt.
3 en 4 juni
23 en 24 september
4 en 5 november
http://www.dekloosterhof.nl/ voor meer informatie over de clinic en over Bent Branderup.
Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!
Angela Remie deed mee met een hele vreemde kleur paard, wel heel mooi! Soort lichtgeel met amberkleurige ogen.
Ellen Schuthof, Charlaine ofzoiets met een lusitano hengst geloof ik, nog een vrouw met een bwp ruin die al jaren bezig is en verder veel mensen die voor de eerste keer meededen.
Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.
dat was een cremelloOorspronkelijk Geplaatst door myracara
Die eerste 1,5 uur had ik wel mee willen maken. Dat klinkt interessant!Oorspronkelijk Geplaatst door Maaike
Volgens mij heb ik wel dezelfde middag theorie-les gehad.
Deze Quote - do not be a worse rider then a suitcase - die gebruikte hij vaker tijdens clinics![]()
Deed er geen bruine andalusier hengst mee met een meisje met een lange blonde staart? Die hengst is namelijk de vader van mijn Donanta (en is moooooooiiiiiiiiii).
Nee, die hengst heet Luca toch? Dan deed dat meisje wel mee, alleen met haar andere paard. Een cremello zo heb ik net geleerd![]()
Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.
Dat was een andere vrouw hoor (volgens mij angela) en de vader van je paardje hebben we jammergenoeg niet gezienOorspronkelijk Geplaatst door myracara
Nee, de vader van de merrie van Marleen heet Interquedente. Het kan zijn dat Belinda (zijn eigenaresse) wel mee heeft gedaan alleen dan met een grote voskleurige hengst.Oorspronkelijk Geplaatst door myracara
Voor zover ik het allemaal begrepen en gesnapt heb doet Belinda niet meer mee aan de Brenderup lessen... maar misschien zit ik ernaast?
Ik denk dat je iemand anders bedoelt...Oorspronkelijk Geplaatst door Nacino
Belinda is de eerste en enige ritter in Nederland tot nu toe! Zij organiseren normaal alle clinics in Nederland (behalve de laatste clinic natuurlijk).
Ja dat weet ik, vond het daarom ook al vreemd, maargoed zoiets hoorde ik... vraag mij ook niet hoe het verder zit![]()
Zou wel erg bizar zijn als zij er mee stopt...
Ik moet Belinda toch nog even bellen dus ik kom er wel achter...
Bladwijzers