Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 39

Topic: YESS!! eindelijk mijn barefoot arizona testzadel binnen!!!

Re: YESS!! eindelijk mijn barefoot arizona testzadel binnen!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    En parelli zegt over het zitten (Jaaa REbanna, misschien is dit voor jou schocking, met je dressuurachtergrond) NIET zitten op je zitbeenknobbels, maar op je pockets. Je benen hangen gewoon ontspannen naar beneden.
    Dat is precies het onderscheid tussen het zitten in western en dressuur...

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door wendytje
    Dat is precies het onderscheid tussen het zitten in western en dressuur...
    Juist! En ik had net een jaar lang zitlessen achter de rug, waarbij ik geleerd had om keurig rechtop op de zitbeenknobbels te zitten.
    En ik heb het geprobeerd bij Leo, en bij mezelf laten doen. En auw auw, hoe ongemakkelijk voelt het voor een paard als de ruiter op zijn knobbels zit. Niet alleen de knobbles prikken (want met een boomzadel voel je dat niet), maar de benen klemmen vaster (omdat je ook je voeten niet naar buiten mag steken in de dressuur, je houdt ze recht) en het gewicht valt naar voren.

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Nu weet ik het allemaal niet meer hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja Trea je hebt me aardig door de war gemaakt,

Ik dacht dat een onafhankelijke zit overal hetzelfde was, maar nu begrijp ik dat je een western en een dressuurversie hebt......
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Een onafhankeljke zit heeft HELEMAAL niks te maken met engels of western. DAT probeerde ik je te vertellen.
    Je kunt nog wel op z´n boerentriens zitten met je benen omhoog en een onafhankelijke zit hebben. Onafhankelijk zitten betekent; je nergens aan vast hoeven te houden om met het paard mee te kunnen gaan, niet met je handen, niet met je benen.

Je haalt deze twee dingen door elkaar.

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

sorry, maar het was nogal shocking!

Maar ik snap denk ik wel wat je bedoelt, bedankt.
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Réban&Kabriche
    sorry, maar het was nogal shocking!

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

nou wat linda vertelt is dat je vaak in de dressuu wereld je word aangeleert rechtop te zitten knieen klemmen en tenen naar voren..en dat ze bij western zoiezo de tenen naar buiten draaien zo en heb je toch dat je benen meedraien en ook rond je paard kunne lopen...dus staat niet zwart op wit..maar zo word het gewoon aangeleerd in die twee werelden..

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

@ réban: echt een tip laat eens iemand op je rug zitten net als linda doet op de DVD er gaat dan echt een wereld voor je open!!
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004

Het probleem met de dressuurhouding is vooral dat deze in veel gevallen verkeerd aangeleerd wordt, niet eens zozeer dat hij zelf zo slecht is. Het voorbeeld van Linda op de dvd als ze op een cursusdeelnemer zit is namelijk een mooi voorbeeld van iemand die verkeerde dressuur-zitles heeft gehad: zij geeft zichzelf de opdracht om zoals bij de dressuur te zitten en de knieeen aan te drukken tegen het paard. Zelf heb ik vroeger op een manege ook moeten leren om mijn knieen aan te klemmen door papiertjes tussen zadelblad en knie te klemmen... Het allerslechtste wat je kunt verzinnen. Dat is ook helemaal geen klassieke, onafhankelijke dressuurzit, maar puur een manier om beginners in het begin steviger in het zadel te laten zitten tijdens het lichtrijden, omdat je je dan lekker kunt vastklemmen en tenminste nog enige houvast hebt als je uit de maat rijdt. Dat heeft verder niets te doen met dressuur.

Maar weer on-topic: Mooi zadel, maar ligt hij niet een beetje te ver naar voren?
    Vrijheidsdressuur - van Apporteren tot Zitten: het boek!
    Ga naar http://www.vrijheidsdressuur.info & www.facebook.com/vrijheidsdressuurboek

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

hihi.. was ik net lekker gewend aan zitten op mijn pockets... kom ik bij Wim.. en wat zegt die als eerste??? 'Ga eens wat rechter op zitten...niet zo op je billen!!!' Woehahahaha!!!!

Inderdaad staat het zadel jullie prachtig... ik ben ook wel benieuwd of het alleen voor de test of ook voor de heb is??

Aangemeld
    Oct 2005

tis alleen nog voor de test..zou het best willen hebben maar het isgewoon voor te krap denk ik nogsteeds dus zou zoiezo en andere vork moeten bestellen. En een kleinere maat..hihi..kheb maar een klein keuntje wah!

Aangemeld
    Oct 2005

oklee okee...ik heb weer even de meningen nodig van andere..omdat ik weer bang ben dat ik zo enthousiast ben dat ik de nadelen vergeet!

Ik wil zo graag het zadel aanschaffen...en ik weet het is een hoop geld maar dat is niet het punt.

Voordelen die ik zie:

- het zit dan wel geweldig voor mij en waldo
    - het gaat hopelijk lang mee en kan het makkelijker op een ander paard gebruiken
    - als ik het wil verkopen zal het denk ik niet zo'n probleem zijn omdat ze nog net nieuw zijn en volgends mij een beetje opkoment!

nadelen:
    - waldo is nog steeds niet van mij en is nooit 100 % zeker dat ik hem terug krijg...na de zomer..
    - dus bij waldo kan ik het alleen gebruiken als ik hem heb voor de winter..dus van augustus toto hopelijk ongever mei..

Wat vinden jullie...is het zo gek dat je een peperduur zadel koopt voor een pony die niet eens van mij is? want ergens zegt dat stemmetje..dan verkoop je hem toch weer? of er zal heus wel een ander paard komen..

En dan nog de vraag...ik weet het er zijn vele topics gewest over pads..wat de voordelen en nadelen zijn...van de ene kant denk ik dan kan ik beter meteen de physio pad nemen...dan maar iets duurder..maar wel beter..omdat het volgends mij toch beter ligt..en blijft liggen door de onderkant..maar is het met de gewone te doen..of is toch echt het advies..neem dan gelijk die physio of maakt het niet zoveel verschil?

Aangemeld
    Oct 2005

hier nog 3 foto's

Hier 1 van de zijkant..ik heb het deze keer iets meer naar achter gelegd.

Hier 1 van als zijn hoofd omlaag is

en hier als hij zijn hoofd omhoog heeft

Ik heb trouwens weer heerlijk gereden en al weer iets meer gedraaft zonder bokken!!! Nog steeds geen galopje..maar ik wil gewoon rustig aan doen..en dat komt wel een keer.. Eindelijk zit ik ook weer op een klein roze wolkje..

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Hoezo heb je Waldo alleen voor de winter? Je zal het vast ergens hebben verteld, maar dat heb ik vast gemist.
    En tja, een zadel kopen nu is dan misschien niet handig, misschien weer wachten tot eind van de zomer. Verder denk ik dat als je er veel plezier in hebt, maakt het niet echt uit. 't Is maar net waar je je geld aan wilt uitgeven toch? Had toen ik Ollie nog als bijrijd paard deed ook een eigen zadel voor haar. "as ge maar leut het"!

Actief Forumlid Mara's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Wow, dat ziet er mooi uit, hoe bevalt het zadel?
    Ik heb ook een Arizona testzadel aangevraagd, en wacht nu al bijna 6!! weken.
    Ik hoop het snel te ontvangen en op mara's rug te kunnen leggen; ben heel benieuwd hoe ze eronder loopt en hoe ik het vind zitten.
    Dus ikke jaloers zijn op jouw testzadelpakje!
    Hopelijk rolt het net zo als bij jou ineens bij mij "in de bus".
    Het zadel staat prachtig op je paardje trouwens!
    Groetjes Yvonne

Bladwijzers

Forum Rechten