ja jaa...eindelijk na een paar weken wachten is vandaag spontaan een pak(je) bezorgt.
Ik wist al meteen wat het moest zijn dus als een gek uitgepakt en jaaa..het testzadel zat erin!!! meteen ff snel getest natuurlijk..op het droge..![]()
toen wou ik naar waldo gaan maar vroeg me af hoe ik het zadel moest aan singelen..aan de ene kant heb je namelijk een heel lang stuk gesp waar de gaatjes ook heel laat beginnen..en vond de singel ook erg groot lijken. Tis maatje 75. Dus ik meteen trea gevraagt wat ik moest doen..maar we wisten het allebei niet zo goed..dus toen meteen in de telefoon geklommen en gevraagt wat ik moest doen.
Je moest hem"opstropen zeg maar" dus een paar keer door de singel halen zodat ie strak genoeg zit en dan vast zetten.....
OOOwww...wat een muts..we hebben in de speeltuin al jaren westernzadels maar niet zo'n lange singels maar begreep meteen wat de bedoeling was. Dus snel naar waldo gesjeest..ze stonden alweer binnen dus snel Q in de wei gezet en waldo meegenomen naar de bak. Daar lekker uit laten razen..en dat gaat nog steds gepaart met een hoop rennen en bokken en piepen..erg leuk om te zien..Ik had het zadel meteen in de bak gelegd..het gevolg was dat hij het opeens tegen kwam..
Ik hoop dat het filmpje het doet..was wer es wat nieuws aan het proberen.
En ja..na een piep klein beetje grondwerk at liberty...yoyo en driving kunnen we al..hihitouwhalster om gedaan en meegenomen naar het zadel. Gelukkig kreeg ik toestemming om het zadel er al op te leggen..eerst geprobeert zonder pad en toen merkte ik al meteen dat hij volgends mij net iets te strak ligt voor..want ik kreeg mijn hand er maar heel moeilijk onder (waldo is erg gespierd namelijk..
![]()
) Maar toen alles erop gelegd..en toen rustig wat laten lopen en weer aansingelen..en zo nog 2 keer...dit ging al zonder gebok! En toen de grote test...in zone 3 gaan stan springen..en hij bleef staan!!!!YESS..eindelijk kreeg ik weer toestemming! Ligt het dan toch aan het zadel?
Ik erop en het was wel spannent...was zo bang dat ie weer zomaar omzou draaien en ging bokken dus ik moest goed op z'n oortjes letten. Maar gelukkig gebeurde er niks en we hebben goed alles geoefent dus als ik iets van spanning voelde meteen ors of gewoon van richting veranderen of achteruit...en het sturen ging ietsiepietsie beter maar moet toch echt nog wel met de teugels meesturen..en met stick duurfde ik nog niet..was bang dat ik nog niet zo snel waldo eventueel kon stoppen met stick en teugels in mn hand. Maar we hebben zelfs een stukje gedraaft! En ik kon heerlijk doorzitten..twas een heerlijk relaxed drafje..en zo dacht ik ik probeer gewoon naar de wei te rijden waar Q staat..Dat is bets moeilijk want als we uit de bak komen is het meestal meteen richting stal voor waldo..dus was spannent wat er zou gebeuren als ik weer opstapte buiten de bak, maar zelfs toen bleef ie gewoon staan. En zo zijnn we in een rustige stap en af en toe mosyen van de stukjes gras richting wei gegaan en dat ging perfect. Nog ff wat foto's gemaakt en toen weer erop gestapt en Q mee in de hand genomen richting bak..en toen weer afgezadelt!
Iig ik zat als gegoten en wil er zeker 1 aanschaffen! Alleen met een breedere vork ben ik bang en maatje 1 want dit is 2.
Zal ons eerste bosritje er dan toch nog van komen binnenkort???
Bladwijzers