Hey Trea, mijn osteopaat wordt dus nu ook jouw osteopaat en je kunt haar alles vragen hoor! Zij adviseerde mij wel om bij te voeren, maar wat precies kan ze ook niet zeggen, ze is een osteopaat geen voerdeskundige![]()
Hey Trea, mijn osteopaat wordt dus nu ook jouw osteopaat en je kunt haar alles vragen hoor! Zij adviseerde mij wel om bij te voeren, maar wat precies kan ze ook niet zeggen, ze is een osteopaat geen voerdeskundige![]()
Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!
oh nee, jij krijgt haar collega hé OEPS! Maar ze zullen wel op één lijn zitten neem ik aan
![]()
Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!
he Trea,
even off-topic, is je waterbak de drinkenbak voor de paarden? Blijft dit water proper? Zo ja hoe hebben jullie deze aangelegd?
Jij bent hier echt wel een creatieveling in he!!!
En onze paardjes laten net als de jouwe de stengels liggen, maar... als je een beetje later hooi komt geven eten ze hun stro-stokjes ook op hoor.
Bij ons wordt het in volgende volgorde gegeten hooi - lekkere stukjes van het stro - stokjes van het stro.
@Tine; bij ons is de volgorde van het eten precies hetzelfde haha. En ik ben erzelf inmiddels achter dat ze inderdaad die stokjes ook opeten, als het maar lang genoeg duurt.
Ze wennen ook aan het feit dat er blijkbaar iets anders in hun ruiven ligt dan hooi.
Ik voer nu weer iets meer hooi in verhouding, omdat ze toch al wel iets afgevallen zijn.
Die waterbak is tevens drinkbak ja. Daar is hij in eenste instantie niet voor gemaakt. Het is een bak om de hoeven in te wekenmaar de paarden dachten daar anders over.
We hadden ook 2 speciekuipen met water staan, maar daar werd niet meer uit gedronken. Die hebben we uiteindelijk maar opgeruimd.
We spoelen die bak een keer of 3 in de week helemaal door. We hangen dan de waterslang (met flinke waterdruk) erin en laten het en paar uur doorlopen. In een hoek van de bak loopt het dan eruit, de wei in.
En eens in de maand of zo, hangen we er een pompje in die het helemaal leegzuigt, en dan schrobben we de bodem schoon.
Het lijkt veel werk, maar ik hoef nu veel minder met water te sjouwen dan voorheen, en ook afgelopen winter was het heerlijk. Het duurde redelijk lang voor het ging bevriezen, de paarden kunnen er met de hoeven in dus hielden het heel goed open van ijs.
Als het dan toch dichtzat, hoefde ik in de hoek alleen maar een paar emmers heet water te gooien, zodat er een gat kwam. De rest deden de paarden dan weer.
Zalig zo!!
Is het echt een kuip van een vijver ofzo of met plastick zeil in?
Misschien maken we er dan ook zo een.
Lijkt me idd. wel praktisch, de waterbakken bij ons zijn bijna elke dag leeg en soms kieperen ze die om door met hun hoeven op de rand te schrapen.
Het lijk me ideaal om hun de kans te geven een badje te nemen. Zo wordt het kappen weer wat gemakkelijker![]()
En... bepaart mij ook veel gesjouw met emmers, het overwegen waard!!
We hebben eerst bielzen in een vierkant neergelegd, toen vijverfolie erin, en daarop stoeptegels (dit omdat Amy het heel heftig vond om te schrapen, en dat vond de vijverfolie weer minder)
, dat wordt dan goedkoop, we hebben nog wel wat bielzen liggen en ook de stoepstenen, alleen de vijverfolie dan nog...
leuk dat er nog zo'n creatievelingen zijn als jij![]()
dit kunnen we dan ineens aan de kant van de tuin aanleggen, dan hebben we vier in een:
voetbad - drinkenbak paarden - drinkenbak hond - en een vijvertje![]()
nu nog een fonteintje erin, benieuwd wat de paarden daarvan over denken![]()
O nog even aanvulling; we hebben 7 bielzen gebruikt, en de vijverfolie zit klem tussen de 2 lagen bielzen. Zo is het net hoog genoeg om de hoeven in zijn geheel nat te krijgen tot ±3cm boven de kroonrand. Hogere laag water en we waren weer bang voor mok en zo, vandaar dus deze diepte.
Aan de voorkant hebben we een instap gehouden, want Enya vond 2 bielzen toch écht te hoog om in te stappen![]()
Fontein in je voetenbad is superhandig natuurlijk! Scheelt je wassen haha.
Bladwijzers