Bak en paddock kosten niks![]()
Meenemen: beide leadropes, touwhalster of kaptoom als je dat hebt, verder stick of lange dressuurzweep. Kortom: alles![]()
Bak en paddock kosten niks![]()
Meenemen: beide leadropes, touwhalster of kaptoom als je dat hebt, verder stick of lange dressuurzweep. Kortom: alles![]()
Nou wij zijn al erg benieuwd en hebben er reuze zin in om jullie lessen te komen bekijkenAllemaal alvast veel plezier en succes gewenst voor morgen (ehh.. vandaag alweer aan de tijd te zien!
)
There's nothing you can't do when the horse becomes a part of you.
Vond het echt balen dat de aansluiting met de bus zo rot was!
Maar toch was het nog leuk om naar de laatste les te kijken, nog bedankt!
There's nothing you can't do when the horse becomes a part of you.
En hoe was het????
Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!
Wat mij betreft was het een hele geslaagde dag: het was echt geweldig weer (waar ik niet op gerekend had, dus ik ben verbrand...), ik vond het leuk om wat mensen van het forum te ontmoeten en natuurlijk de lessen!Oorspronkelijk Geplaatst door Réban&Kabriche
![]()
Wat betreft mijn eigen les:ik heb grondwerk gedaan. Ik heb onder andere change of directions online geoefend omdat dat, mits goed uitgevoerd (niet disengagen) een goede manier is om je paard zijn achterhand te laten gebruiken. Ik moest King ook over de hoefslag laten lopen terwijl ik achter hem aan liep (ook op de hoefslag) en zo een begin gemaakt met travers en ook met het sturen vanuit die positie (zone 5 toch?) met je stick. Verder heeft hij me geleerd hoe ik King kan leren om achteruit te gaan lopen ongeacht waar ik sta, zodat ik hem dus uiteindelijk ook achterwaarts kan laten lopen terwijl ik achter hem sta (zoals Wim ook doet op het filmpje op zijn site). Vandaag heb ik dat een beetje gecombineerd met porcupine en uiteindelijk kon ik King achteruit laten lopen door zachtjes aan zijn staart te trekkenWim zei wel dat King wat slap is in zijn achterhand en raadde me aan om daarom tijdens het rijden in de bak veel in stap te doen.
Ik vond het ook erg leerzaam om naar de lessen van andere mensen te kijken, hoewel het soms wel moeilijk was om te zien wanneer een paard nou bijvoorbeeld ontspande, of zijn heup liet zakken, maar ik denk dat dat iets is dat je ook moet leren zien.
Eén van de lessen viel uit, maar iemand bij mij op stal was zo enthousiast over haar eerste les 's ochtends dat ze aanbood om 's middags nog een keer les te nemen. Ik denk dat de mensen die meededen allemaal wel vaker les willen, dus als het goed is komt Wim binnenkort weer naar Wassenaar.
Ik heb wel foto's gemaakt van de lessen, maar die zet ik maar niet op het forum aangezien ik niet weet of de personen in kwestie dat niet erg vinden. Mijn eigen les is gefilmd, dus misschien kan ik mijn vriend zover krijgen dat hij er wat stukjes uitknipt voor op het forum (heb zelf geen idee hoe je dat doet namelijk).
ja filmpje!!!!!
![]()
Leuk verslag, dank je!
Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!
Bladwijzers