Als ik met Blacky aan het circlen ben, gaan de allow en de bring back heel lekker, maar met de send blijf ik gewoon klungelen... Waar moet ik mijn leidhand precies naar richten, naar zone 1/2 van de pony of echt naar opzij uitgestrekt? op de dvd's zie ik volgens mij redelijk vaak het laatste gebeuren, maar dan duurt het toch een volledige ronde voordat Blacky aan het uiteinde van de lijn is. Nu klungel ik een beetje aan, en wat lijkt te werken is dat ik Black eerst een paar passen achteruit stuur, vervolgens mijn leidhand schuin naar voren uitsteek en dan naar zijn zone 2 blijf wijzen (lijkt me ook logischer en zo heb ik het hem ook vroeger met longeren/Hempflingen aangeleerd, dat deel van de pony moet als eerst weg naar buiten?). Als hij dan wat traag reageert of niet naar buiten gaat, dan slinger ik eens met de buik van het touw tegen die schouder waarna hij echt schouder binnenwaarts naar buiten wijkt.
En dan hebben we het nog niet eens over de stick... Want in de boekjes staat overal geschreven dat de stick bij de send alleen op zone 1 en 2 in mag werken, maar als je op de dvd's kijkt dat zie je bij de long range circling game dat elke stickactie achter het paard valt, niet alleen bij het aanzetten in draf maar ook bij de send zelf.
Hoe doen jullie dit?
Bladwijzers