Ik had vandaag een meegedaan aan een cursus massage en stretchen, want dat was ook 1 van de dingen die nog op mijn verlanglijstje stond ie die wou leren. Ik moest voor mij gevoel super vroeg op want het was in pijnacker en dat ligt dicht bij zoetermeer dus anderhalf uur rijden zeker. En het begon om 10 uur dus toch maar voor de zekerheid 8 uur aangereden. Daar aangekomen was dit het beeld vanuit mijn voorruit!
oftewel een grote witte shire...met snor!
Ik was als eerste...toen ik naar binne ging kwam ik in een grote omgebouwde stal terecht die super mooi was ingericht. Er liepen overal katten rond, maar die waren jammer genoeg snel weg want waren allemaal heel schuw.
Toen iedereen binn was merkte we allemaal dat we met zn alle geen normale alleen aan dressuur doen mensen waren..niet dat ze het niet deden maar iedereen weer op zijn eigen manier of gewoon heel gecombineert, dus in mijn ogen mensen die open staan voor meer dingen.
Toen aan de gang gegaan met theorie...het was ergens best vermoeient om meteen zoveel info op te nemen, want was nog niet echt wakker. We begonne met de massage..we kregen allemaal een boek..die we ook mee naar huis mochten nemen. En ik vond het niet heel uigebreid maar wel duidelijk..kort maar krachtig zal ik maar zeggen. Gewoon waarom wel masseren, waarom niet..hoe wat voor grepen..en wat het doet het je paard.
Daarna snel naar buiten en oefenen. Ik heb van alle grepen een filmpje gemaakt dus dat zijn er mega veel, dus vandaar dat ik het maar bij foto's laat. Ik vind het nu al fijn want toen ik ze net terug keek klwam ik tot de ondekking dat ikde helft anders vergeten was.
hier het optillen van de spier en dan in 10 sec loslaten.
hier moest je om het dijbeen (ook waar het heupgewricht zit) compressie geven oftewel druk..maar dus net OM het dijbeen en niet op..
toen om 1 uur de lunch die heel uitgebreid was...lekkere broodjes maar ook notenbrood maar super veel beleg..van olijven en feta tot gewoon hagelslag.
daarna de theorie van het stretchen gedaan en ook dat geoefent op de paardjes. Het was geweldig leuk om te zien welke dingen ze echt niet leuk vonden en welke geweldig! Ik deed eigelijk steeds dezelfde fjord..was echt een schatje...en die vond juist het strijken heerlijk..ook tussen zijn achterbenen maar ook het schommelen van de nekspieren of bovenop bij de manenkam, dan kreeg je echt kauwen en slaapogen en een hals die soms met zn neus op de grond lag en op een gegeven moment was ie zo ontspannen dat heel zn geslachtsdeel eronder lag te bungelen...DAS PAS ONTSPANNEN!!!!
hier een foto van de staart stretchen...dat was ook leuk om te zien hoe snel ze daarmee gingen ontspannen..het paard stond ook gewoon helemaal los..en vond alles goed.
Het was een hele leerzame dag, maar ik merkte wel dat het eigelijk te kort was, want we moesten overal niet te lang blijven hangen..dus voor mijn gevoel snel door de theorie gegaan, maar het was wel een heel gezellig dagje...en vooral dat stretchen lijkt me erg leuk om te doen.
Ik had wel het gevoel dat het een cursus is dat je gewoon wat handvaten hebt en zelf vooruit kan, maar een vervolg of herhalingscursus zou niet verkeert zijn, maar een vervolg cursus was er nog niet maar wilde ze wel gaan ontwikkelen, want dit is eigelijk mee voor de ontspanning..dus met lichte toto normale druk, maar dus geen intensieve massage.
Ik moest ook nog ff een paar foto's maken van die mooie witte shire..ik vond hem mega groot maar hij keek geweldig lief uit zijn ogen. De eigenaresse had zo dus 3 van die witte shire's.
als laatste..toen waren we zo goed als klaar en toen waren ze een beetje een fjord voor de gek aant houden en hadden handschoenen op zn oren gezet maar hij was tegelijkertijd met een drinkbak aant zwieren..had net op het goeie moment een foto kunne maken!
owja..en er waren toevallig ook mensen een vrouw en een man en die man deed dus ook aan natuurlijk bekappen en geeft daar op 9 april een cursus...en aangezien die ook nog op mijn lijstje stond! maar even kijken hoe het met de financien staat maar lijkt me ook geweldig om dat zelf te kunnen. Ze hadden ook barefootzadels verkocht maar dat deed ie niet meer. Wel jammer...als mijn testzadel nou goed zou bevallen zou ik misschien er 1 bij hem kunnen halen, maar ja...helaas!
Bladwijzers