Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 20

Topic: mens-zadel-paard

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2006

mens-zadel-paard

Precies, dat is het. Als ik met zadel rij, heb ik het gevoel dat ik zadel rij, ipv paard! Dat is ook de voornaamste reden dat ik op zoek ben naar een ander zadel, maar ik weet dus niet of er een zadel is die aan mijn wens voldoet. Hopelijk kan ik een boomloos zadel wel goedkeuren Hebben jullie dat ook? Echt dat mens-zadel-paard-gevoel?
    Groetjes Eline

*edit: heb even je titel verbeterd (parad in paard), sandra*
    until we have found the warmth of the sun
    until we are one... the Children of the Sun

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Re: mens-zadel-parad

Ik had dat toen ik eens op een westernzadel zat. Ik zat op een flatgebouw. In mijn dressuurzadel zit ik echt "in" mijn paard! Je hebt hét zadel dus nog niet gevonden .

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004

Ik denk net als Lila dat het ook aan het zadel kan liggen. Ik heb zelf met veelzijdigheidszadels echt het gevoel dat ik in een houding gedwongen wordt waardoor ik echt 'op' het paard zit. Ook op westernzadels heb ik echt het idee dat ik op een berg leer zit. Dressuurzadels die niet al te diep zijn vind ik erg prettig zitten, dan zitten mijn benen ook echt om het paard heen en hangen ze lekker af, maar het aller-allerbeste zadel waar ik ooit op heb gezeten, was inderdaad boomloos: het boomloze dressuurzadel van Heather Moffett, de Foenix. Er staan wel foto's van op enlightenedequitation.com . Ze heeft nu een nieuw boomloos zadel waarbij je het zadel eigenlijk op een echt kussen van stukjes kurk legt, en dat lijkt me helemaal super voor het paard en de ruiter. Dus daar ben ik in de toekomst voor aan het sparen. Of toch maar eerst een paard om het op te leggen...?
    Vrijheidsdressuur - van Apporteren tot Zitten: het boek!
    Ga naar http://www.vrijheidsdressuur.info & www.facebook.com/vrijheidsdressuurboek

Actief Forumlid mariejo's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    58

Ik denk dat als je dat gevoel hebt, je zeker een boomloos zadel wel zal waarderen.
    Ik heb een Barefoot en ben er erg tevreden over, je voelt je paard goed zonder hem te storen ( althans dat is de bedoeling hé ).
    Je zit wel iets wijder als met een gewoon zadel, of zou het door de bouw van mijn paardje komen.

Vraag anders eens een testzadel aan.
    Er zijn meerdere boomloze zadelforummers hier, misschien reageren zij ook nog met welk zadel zij rijden.

Succes.
    Prendre la vie comme elle vient!

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Ik heb juist een heel fijn gevoel bij mjijn westernmodel zadel, ik zit erg in mijn paard en het zadel vormt mooi om haar heen. Ik dus ook
    Op een boomloos zat ik niet lekker, maar dat verschilt heel erg per paard en ruiter.
    Hiervoor had ik een podiumzadel wat ook heel lekker zat, maar wel eits meer boven het paard.
    En als ik nu weer eens op een engels zadel stap dan heb ik helemaal geen gevoel meer met het paard, maar moet ook eerlijk bekennen dat dat geen goede dressuurzadels waren. Daar heb ik geen ervaring mee.

Het is dus egwoon heel persoonlijk en ik zou toch eens uitproberen wat voor jou fijn zit
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Ik zit eigenlijk op bijna alle zadels wel fijn, maar ik ben ook niet verwend wat dat betreft. Ik heb het altijd moeten doen met het zadel wat de eigenaar al had voor een paard.
    Behalve dan bij een vriendin van me, haar westernzadel was echt te groot voor me, de fenders konden niet kort genoeg , en de zitting was ook veel te lang voor me. Dat zit gewoon echt niet lekker.
    Ik vond mijn barefoot wel meteen heel fijn op een ander paard, op mijn eigen weet ik het nog niet, we zien tzt wel

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2006

Ik heb op 't moment een boomloos IJslanderzadel op 't oog, zie http://www.evm-quickshop.de , en dan bij sattel - premium- de onderste.
    Testzadel aanvragen is een goed idee!
    En inderdaad, ik ben op zoek naar 'het' zadel...
    Groetjes Eline

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Startrekk levert ook boomlose ijslander zadels in dezelfde prijsklasse!

Zie http://www.buitenzinnig.nl

Mijn ideale zadel is nog steeds de Barefoot, ik rijd altijd al zonder zadel en het enige wat ik mis zijn beugels om een stevige draf goed uit te kunnen zitten.. en bij een boomzadel dan heb ik snel dat ik te hoog zit en er dus letterlijk afstuiter omdat ik niet voel wat de volgende stap is (oke tikkeltje overdreven)
    Enige boomzadels die ik fijn vind zitten is een dressuurzadel met diepe zit en extra lange bladen.. daar kun je nog eens wat mee En als ze dan ook nog boomloos zijn dan zijn ze bijna helemaal perfect. Die Frysozadel oid (dressuurzadel speciaal voor friezen) die vind ik trouwens niks, of ja wel mss, maar die zadels zijn bijna alleen voor de luxere smalle fries en als je dan een stoer oud model hebt.. tja

Barefoot 10 punten dus, 'k durf alleen de eigenaar er niet om te vragen (heeft al 2x een nieuw zadel voor me gekocht en nu durf ik niet meer te vragen.. 'k vraag wel weer een testzadel aan en hang er een briefje aan met 'ik ben daar en daar te koop' )

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Ik rij graag zonder zadel om de simpele reden dat ik dan voel wat er onder me gebeurt! Met zadel voel je dat ook wel, maar net een fractie later en dan is het soms al te laat . Ik had op Son een Wintec en een westernzadel liggen, beide zaten voor mij en Son prima, maar ik miste het zadelloze gevoel.

Bij Kate pasten beide zadels niet en kocht ik een Barefoot. Ideaal zadel voor mij en Kate dat boomloze. Ik voel wat ik hoor te voelen, Kate voelt mij (en aangezien ik niet de grootste en zwaarste ben, voelde ze mij amper met een boomzadel) en zo kunnen we in harmonie bewegen.
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Actief Forumlid masja's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    51

Ik had dat altijd bij engelse zadels, behalve bij mijn eigen wintec dressuur. (1 van de eerste modellen. Niet die allereerste hoor). Op mijn bijrijdpaardje (Gabion) rijdt de eigenaresse nu ook met een wintec, maar weer een nieuwer model, daarbij heb ik weer het gevoel 'erop' te zitten.
    Ik heb zelf een westernzadel, dat zit erg goed... ik zit er echt in. Vandaar dat ik het niet meer op Loeki leg (mijn ouwe knollie), als hij struikelt dan kom ik er nl. niet zo snel uit. Dus als ik daar weer eens op ga zitten tijdens een wandelingetje, dan is het zonder zadel of met barebackpad.
    Auw aan mijn kont, maar stukken veiliger voor mij en pony.

Als ik ooit eens geld heb, dan koop ik een Barefoot western, voor erbij. Ik heb het zadel getest en het zit heerlijk!
    En als ik ooit eens een nieuw eigen paardje heb, dan laat ik een westernzadel aanmeten door Vaquero.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2006

Misschien ben ik gewoon te gevoelig voor 'erop' zitten, en moet ik gewoon zonder zadel verder
    Maar niet zonder de barefoot eerst nog te testen..!
    Groetjes Eline

Er is inmiddels nog een nieuw boomloos geval op de markt...de Ghost.
    Kan ook op IJsjes
    © M. Toonder:
    Flip Flap Flutterij
    Flut is Waai en Waai zijn wij
    En als een Waai niet Flutten kan
    Komt er nooit een Flutter van

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door BuitenZinnig
    Er is inmiddels nog een nieuw boomloos geval op de markt...de Ghost.
    Kan ook op IJsjes
    Ik heb wat rondgezocht, maar kan 'em niet vinden. Kan je misschien een site o.i.d. geven?
    Groetjes Eline

http://www.buitenzinnig.nl (en dan op ghost)

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten