Sinds ik bezig ben met Parelli is er veel verbetert in mijn omgang met Myra en ook in mijn emotional fitness. Ik let er ook echt op, dat ik niet met haar ga spelen als ik sjacherijnig ben.
Alleen overkomt me soms zo`n vlaag van emotional UNfitness tijdens het spelen.
Zo was ik laatst met Myra aan het oefenen om @liberty te squeezen en op een gegeven moment wilde ik haar daarbij over een balkje squeezen. Nou was mijn moeder mee om filmpjes te maken en dat was niet gelukt, waardoor ik een beetje teleurgesteld was. Wat er dus gebeurde was Myra die alles deed behalve over het balkje! Ik heb haar een paar keer met stick to me eroverheen laten lopen, maar ze wilde niet worden gesqueezed. Ze ging er in volle galop op af, remde en draaide zich net zo hard weer om om er bokkend vandoor te gaan. Dat soort acties, om een stom balkje!
Ondertussen kwam ze wel steeds weer terug met disangagen en stick to me ging goed. Ik snapte dr niks van.
Na het een paar keer (te veel...) te hebben geprobeert bedacht ik dat we dan maar ergens anders zouden gaan squeezen.
Gewoon tussen mij en het hek gaat altijd goed, dus dat geprobeert. Ik yoyo haar naar achteren, wijs naar rechts...en Myra draait zich om en draaft richting balkje, springt eroverheen en komt vrolijk terug met haar hoofd op de koekjesmodus!![]()
Na een uurtje nadenken (en een paar supergoeie squeezes over het balkje, met een blij paard!) begon me te dagen waarom Myra eerst gewoon echt niet over het balkje wilde gaan. Ik was niet emotionally fit genoeg om een goede leider te zijn. Daarnaast was ik waarschijnlijk niet echt motiverend.
Wat een geweldig paard dat ze, als ik me weer gedraag, laat zien dat ze heus wel begreep wat de bedoeling was. Wat een paardJe begrijpt dat mijn slechte bui meteen over was!
Hebben meer mensen dit? Dus dat je opeens wordt overvallen door boosheid of frustratie door dingen buiten je paard om en dat je paard daar zo duideleijk op reageert? Ik ben benieuwd!
Bladwijzers