Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 19

Topic: Wel of geen transportbeschermers?

Actief Forumlid Nicolien's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Wel of geen transportbeschermers?

Morgen ga ik met Donja naar Wim in Benningbroek. Nu zit ik met een transportbeschermersdilemma: wel of niet transportbeschermers gebruiken?

Gebruiken jullie transportbeschermers tijdens het transport? En waarom wel of niet?

Actief Forumlid kellybelly's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Re: Wel of geen transportbeschermers?

Ik heb eigenlijk nog nooit transportbeschermers gebruikt.... Maar we hebben wel een 1 1/2 paards trailer, misschien dat ik het in een 2 paards wel zou doen, ivm het tussenschot. Nu heb ik alleen maar gladde wanden....

wij hebben heel veel paarden vervoerd de afgelopen jaren over grote afstanden (Oostenrijk-NL v.v.) en nooit transportbeschermers gebruikt. We hadden een 2-paartrailer met of zonder tussenschot. Er is nooit een paard "kapot" aangekomen.

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Ik gebruik ze wel, vooral voor de voorbenen. Vooral voor het in en uitstappen. Ik heb al meerdere paarden, incl. Nacino, uit zien glijden op de klep. Ik heb voor dus beenbeschermers tot boven de knie.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Transportbeschermers kunnen idd goed beschermen tegen oppervlakkige wondjes aan de benen. En aangezien de aderen op de benen vrij oppervlakkig liggen, zou het dus, in theorie, ook kunnen voorkomen dat je paard een ernstiger verwonding oploopt.
    Voor onderweg zijn ze niet echt nodig, maar het moment van inladen-uitladen wel. En omdat het erg onhandig is om ze op de trailer af en om te doen, laat ik ze ook meestal maar om (behalve als ik lang moet reizen, dan denk ik dat ze negatief zijn voor de bloedsomloop, zeker als je paard toch al de hele tijd stil staat)
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2006

Ik ben in principe vóór transportbeschermers, heb ze ook wel de keren dát we gingen traileren gebruikt, Maar ik laat ze nu toch in de kast liggen. De ene keer vind ze het namelijk prima, die lappen aan d'r benen, en van het ene op 't andere moment raakt ze zo doldwaas in paniek van die dingen, dat het in mijn ogen simpelweg veiliger is zonder.
    Maar in principe ben ik dus wel voor bescherming, en toch gebruik ik ze niet!
    Groetjes Eline
    until we have found the warmth of the sun
    until we are one... the Children of the Sun

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Fenna haat die dingen, ik heb ze 1 keer om willen doen maar ze vond toendertijd de beschermers vervelender dan de hele trailer. Helaas is dat tegenwoordig andersom

Maar ik ga er altijd vanuit dat Fenna zelf kijkt waar ze haar voeten neerzet en hoe. Niet alleen met rijden of grondwerk maar ook met trailerladen.
    Ik vind die dingen er zelf al irritant uitzien
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Als ze het niet gewend zijn (op stal geoefend en er wat mee gelopen enzo), dan zeg ik: niet doen. Ze kunnen er dan onderweg teveel mee bezig zijn, en ze kunnen afzakken omdat je ze niet te strak wilt doen en niet hebt geoefend dus niet weet of ze goed passen. Hangt er ook vanaf hoeveel ruimte er is in de trailer. Staat ze in een tweepaards met vast tussenschot, dan is de kans dat ze haar kogels stoot wat groter dan dat ze in een 1 1.2 paard staat. Ollie is een keer bijna onderuit gegaan omdat er een beschermer afzakte. De hele trailer aan het wiebelen. Sindsdien zette ik die van haar met een extra klittenbandje vast. Ze had altijd van die hoge dingen tot over de knie. Vash heeft nog nooit bescherming om gehad en is altijd heel gebleven. Als het regent (maar dat doet het morgen niet , dan kan je ze sowiezo wel omdoen bij het in- en uitladen. Ze kunnen met regen nog wel eens glippen op de klep en dan is het fijn als ze bescherming om hebben. Een dikke voorknie duurt láng.....zorg wel dat je bij het laden de achterstang en de haken van de klep goed wegstopt tijdens het in- en uitladen. Kunnen ze zich lelijk aan bezeren, zeker met uitladen als ze meteen even alles willen zien en scheef van de klep lopen. Succes morgen!! Heel veel plezier! Lekker Wimmen!

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

....Ik heb niet eens van die dingen...

Aangemeld
    Apr 2004

Bedankt voor jullie reacties!
    Ik zal vandaag toch geen transportbeschermers om te doen. Ik heb vrijdag het trailerladen geoefend (zonder beschermers) en ik heb het vermoeden dat ze vandaag zo de trailer in loopt. Ook zijn m'n beschermers wat aan de grote kant, waardoor het mogelijk is dat ze af zullen gaan zakken. Ze staat trouwens in een 1,5 paardstrailer

Actief Forumlid annebe's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2004

Heel veel succes en plezier vandaag !!!
    Be a realist,
    Remain a dreamer

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

ben zo benieuwd hoe het gegaan is!!!!!

Aangemeld
    Apr 2004

Het trailerladen is prima gegaan zonder transportbeschermers. Thuis liep ze de trailer zo in, weer naar huis duurde even, maar gelukkig wel zonder verwondingen
    De Wimles was écht super! Ik heb erg veel geleerd en heb eindelijk weer zin om met Donja aan de gang te gaan .

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Leuk! Een fijne les kan zéér inspirerend werken. Gelukkig dat alles met laden en onderweg goed is gegaan, dat geeft weer moed voor de volgende keer ! Op stap gaan is best leuk, maar veilig thuis komen is het belangrijkst. Weer op het eigen honk.

Forumlid ingridge's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006

Ik bandageer mijn merrie als ze trailer op moet (vanwege het veelvuldig naast de trailer springen-echter gisteren stond ze er zo op).
    Gisteren de echte transportbeschermers proberen om te doen-ze sloeg het licht uit je ogen- dus maar weer gebandageerd en niks daarna aan de hand. Verder staat ze altijd met een zweetdekentje op in de trailer, vooruitjes dicht en achterkant open.
    Mijn merrie Kaissima uitgerekend op 17 maart 2007

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten