Oorspronkelijk Geplaatst door
shetfan
Het lijkt me een lastig probleem dat je hebt, en dat is niet zomaar op te lossen, al helemaal niet van achter een computerscherm.
Als eerste zou ik je adviseren om hulp te vragen aan mensen die echt veel verstand hebben van nh en je verder kunnen helpen.
Daarnaast kan je jezelf de vraag stellen hoe het komt dat ze je niet lijkt te accepteren. Vind ze het leuk wat jullie doen als je uit het land gaat met d'r? Ga je altijd met d'r "werken"' of ook weleens gewoon wat lantefanteren?
Het kan heel goed werken om de eerstvolgende keer dat je bij haar komt, haar niet meteen te pakken maar gewoon gezellig wat rondhangen in de wei. Als ze dan naar je toe komt is dat super, maar zo niet, dan ga je na een tijdje rustig weer weg.
Deze oefening is ook waar het parelliprogramma mee begint (heb je misschien wel van gehoord). Het kan een wereld van verschil maken als jij je pony laat merken dat jouw aanwezigheid niet altijd verplichtingen met zich mee brengt.
Ik zelf heb hier ervaring mee en het werkt gewoon echt, om gewoon vaak in de wei te hangen, beetje knuffelen, of dat niet eens, en weer weg gaan.
Ook kan het helpen om die keren dat ze naar voren komt, haar júist niet te pakken, maar alleen wat te kroelen of borstelen in de wei.
Als je hier nou eens mee begint kan je ondertussen hulp zoeken, want de situatie is niet alleen vervelend maar ook gevaarlijk.
Succes!
Bladwijzers