bij waldo merk ik het ook heel goed..
Bij grondwerk al vaak als ie wild gaat schudden met zijn hoofd..kleine bokkesprongetjes maakt,heel fel reageren op lichte fases..bijvoorbeeld bij de circling game al bij de send.
En voor het rijden..als je het zadel erop wilt leggen al weglopen...oren naar achterleggen..ook als zijn nek wel ontspannen hangt, maar dus niet plat de oren in de nek. Als ik in zone 3 sta te springen..das heel duidelijk bij hem..dan loopt ie aan..dan weet ik zeker dat ik geen toestemming heb.en oren naar achter als ik dus daar sta te springen..meer geirriteert want hij staat er verder wel ontspannen bij..ook het toch meer wegkijken is ook wel aan hem te zien..dus al zijn hoofd wegdraaien als ik het zadel laat zien.
Wel toestemming..oren opzij bij het hele zadelen gebeuren.en ook bij het op en neer springen in zone 3 bijven staan en oren vnaar voren of opzij...

Antwoord met Citaat
Als het paard bv niet stilstaat vanaf je uw voet plaatst in zijn stijgbeugel, ga dan gewoon beginnen springen tot wanneer hij stilstaat, van de second hij stilstaat stop je en aai je hem, geef je hem wat rust. Als hij al begint te bewegen alvorens je voet er in zit, dan is het goed om uw been ganse tijd te zwaaien tot hij stopt. Om het paard te vangen, moet je wachten tot hij naar jou kijkt, kijkt hij totaal niet naar jou, dan ga je naar zijn achterhand en probeer je zijn achterhand te draaien, al snel zal je paard door hebben dat hij er goed aan doet om te blijven naar jou kijken
Voor meer info "discover the cathing game"
Ik zou dan niet opstijgen maar Bailey kennende... Hij zou mij dan nooit meer toestemming geven
Zoiets zoals 'ahaaa! Dan stijgt ze niet op!' Dit wil natuurlijk niet zeggen dat ik altijd opstijg hoor maar ik vind het wel moeilijk om de grens te bepalen tussen wel en niet.
maar gewoon doorgaan tot hij WEL toestemming geeft, desnoods door heel lateraal te werk te gaan (Anders te doen dan hij verwacht dus)
gaaf filmpje Eveline!!!!

Bladwijzers