Dat merkte ik vandaag dus weer met Blacky. Ik heb het idee dat het voor een deel aan mijn gestuntel met de stick en de leadrope ligt, en voor een deel aan het feit dat Blacky met bekleding ietwat humeuriger is dan bloot (kleine nudist dat hij is), maar het valt me steeds weer op. Niet alleen bij het oefenen van dingen die we al kennen, maar ook bij het aanleren van nieuwe oefeningen.
Vandaag wilde ik de yoyo bijvoorbeeld wat opleuken door over een balkje te yoyo-en. Aan de leadrope ging dit redelijk matig (veel bochtjes van 90 graden en dan langs de balk achterwaarts weglopen - ook erg knap, maar niet de bedoeling) en op een gegeven moment heb ik het ding dan maar over Blacky's rug gegooid en zjn we het zonder gaan proberen. Resultaat: Blacky dartelde vooruit en achteruit over de balk. Zelfde voor het sideways. Blacky doet het met leadrope ook wel, maar zodra de leadrope eraf is, gaat het vele malen vloeiender, volgens mij omdat hij zich dan pas echt op mijn houding richt en minder op het touw let. Dat geldt voor zowel met als zonder balk. Squeeze game idem dito. Omdat Blacky de twee wendingen om zijn as aan het uiteinde van de squeeze steeds ongelijk heeft, haalde ik vandaag het halster maar af en zijn we het zonder muur/hek gaan proberen. Met als resultaat dat Blacky dat ongeinspireerde flauwe bochtje vervangt door kaarsrecht langs mij lopen net zolang als ik het zeg, draait dan om de as en houdt halt...
Merken anderen dit ook tijdens de training? Dat het aanleren of herhalen van oefeningen zonder touw beter gaat? Het kan volledig aan mijn gebrek aan coordinatie en daardoor eigen concentratie liggen, maar ik weet zeker dat ik hem er niet fysiek mee in de weg zit. De leadrope heeft namelijk altijd een boog en staat nooit aan. Zelf begin ik langzamerhandeen beetje te denken dat het wel eens zou kunnen zijn dat Blacky zich teveel af laat leiden door dat hele lange witte touw dat overal en nergens rondslingert. Bij het werken aan een gewoon halstertouw (wat ik deed voordat ik de echte leadrope kreeg) had ik het probleem namelijk niet. Misschien kan ik hem eens ruilen met mijn vriendin die een donkerblauwe heeft... Wat is jullie idee hierover?
Bladwijzers