Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 20 van de 20

Topic: Kan ik combineren?

  1. #16
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Kan ik combineren?

    Hmm, stemhulpen gebruik je niet bij Parelli, iig niet de eerste 2 levels (en dan nog hooguit als beloning) omdat stemhulpen voor een paard niet Natural zijn.

    Wel fijn dat het blocken nu begint te werken!
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  2. #17
    Actief Forumlid blue_star's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    Belgium
    Berichten
    330

    Re: Kan ik combineren?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Hmm, stemhulpen gebruik je niet bij Parelli, iig niet de eerste 2 levels (en dan nog hooguit als beloning) omdat stemhulpen voor een paard niet Natural zijn.

    Wel fijn dat het blocken nu begint te werken!
    Ja,jullie gebruiken druk.
    Dit paard zal op het einde(hoop ik dan toch want we zitten wéér vast)reageren op de stem en niet op druk.Dus hij zal achteruit gaan via de stem,voorwaarts met de stem etc

  3. #18
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Kan ik combineren?

    Waarom wil je hem op het eind op stemhulpen laten reageren? Uiteindelijk is het simpelweg iets naar achter bewegen van je schouder voldoende om het paard achteruit te laten bewegen, gewoon zonder hem aan te raken he.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  4. #19
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    1 meter boven zeeniveau
    Berichten
    545

    Re: Kan ik combineren?

    Zelf vind ik stemhulpen verschrikkelijk handig in de omgang met paarden, niet alleen omdat je ze van grotere afstand kunt geven en zelfs als je paard niet naar je kijkt (bijvoorbeeld omdat het paard vanuit de uitloop net de lege stal ingelopen is terwijl jij eraan komt met een kruiwagen vers stro), maar ook omdat je paard makkelijker te behandelen is door mensen die verder weinig ervaring met paarden hebben. Blacky en Sjors staan allebei stil op 'ho'. Stel dat de pony's 's nachts ontsnappen en gevangen moeten worden, dan is het toch wel een fijne gedachte als anderen zonder noodzakelijke paardenervaring ze van de openbare weg kunnen plukken. En iemand zonder ervaring met paarden zal als eerste hulpen 'ho!' en 'stap!' of 'hup!' geven.

    Inge Teblick heeft haar paarden ook lange tijd volledig volgens de principes van bridge&target getraind, waarbij paarden dus leren te wijken naar druk. Dat betekent niets anders dan dat anderen helemaal niets kunnen beginnen met jouw paard, en onder andere daarom is ze op een gegeven moment toch maar overgestapt op het toevoegen van stemhulpen en wijken voor druk. Dit is een extreem voorbeeld, maar mensen die weinig ervaring met paarden hebben of traditioneel opgevoed zijn, kennen de Parelli-hulpen niet. Niet alleen geven ze dus niet de juiste hulpen, maar ze geven waarschijnlijk ook onbewust steeds die hulpen terwijl ze ze niet bedoelen. Als ze dat dan kunnen 'overrulen' met een stemhulp, dan heb ik dat liever dan dat de pony steeds een tik krijgt omdat hij stilstaat of aanstapt op een onzichtbare hulp terwijl de begeleider dat niet bedoelde.

    Het is ook niet mijn bedoeling om de pony's uit handen te geven aan vreemden zonder paardenachtergrond, maar een ongeluk zit in een klein hoekje en dan wil ik dat ze 'zichzelf kunnen redden' in de paardenwereld zoals die er nu uitziet.
    Vrijheidsdressuur - van Apporteren tot Zitten: het boek!
    Ga naar http://www.vrijheidsdressuur.info & www.facebook.com/vrijheidsdressuurboek

  5. #20
    Actief Forumlid blue_star's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    Belgium
    Berichten
    330

    Re: Kan ik combineren?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Waarom wil je hem op het eind op stemhulpen laten reageren? Uiteindelijk is het simpelweg iets naar achter bewegen van je schouder voldoende om het paard achteruit te laten bewegen, gewoon zonder hem aan te raken he.
    Stemhulpen zijn volgens mij gemakkelijker.Uiteindelijk bereik ik hetzelfde effect als jij beschrijft maar dan ben ik zekerder.Stemhulpen geef je ook bewust en je kan bv een plotse beweging maken met je schouder en je paard doet iets wat jij niet wilt.

    De reden dat xyzutu2 beschrijft speelt hier ook een grote rol in mee

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •