Resultaten 1 tot 10 van de 10

Topic: orienteren

Actief Forumlid annebe's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2004

orienteren

Hoihoi,

Toch maar weer de website van parelli nederland opgezocht, Eddy aan de lijn gehad.
    Ik ben al flink bezig om mezelf te overtuigen om de parelli weg in slaan.
    Maar er is nog een dat wat mij tegen houd en dat is "zo maar" het pakket bestellen.

Dus mijn vraag is, zou ik een keertje bij iemand van jullie (eventueel in de buurt van deventer) om eens te kijken hoe zo'n pakket eruit ziet.

Ik heb er ook over na zitten denken om Stoffel naar Eddy te laten gaan en hem daar te laten "inwijden"
    Maar ...rrr... hij woont zo ver weg en de centjes ontbreken momenteel.
    Be a realist,
    Remain a dreamer

Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Re: orienteren

ik dacht dat stoffel het juist zo goed allemaal oppakte... waarom dan toch de overweging om hem in te laten rijden door eddy.

al snap ik dat natuurlijk zelf als de beste, met shak en mij gaat het ook super (op moment) maar ben er ook nog steeds van overtuigd dat ik haar door eddy wil laten inrijden omdat hij het toch net ietsjes beter kan als mij. "een goede start is niet zomaar iets het is alles" al zou ik het zelf misschien ook wel kunnen...

nouja wij hebben nog ruim een jaar om daar overna te denken...
    maar denk je er zo ongeveer het zelfde over als mij?

en pakketen zijn inderdaad dure investeringen maar ik heb nog nooit van iemand gehoord dat het pakket een tegenvaller was, gelukkig. en je mag gerust eens bij mij langskomen om het pakket in te kijken, maar ja het ligt niet echt naast de deur

groetjes elianne
    The darkest hour is befor it get light!!!

Aangemeld
    Oct 2004

Elianne ik denk er precies zo over als jij

Het gaat abslouut lekker en ik denk ook dat we het best samen aan kunnen, maar wat je zegt... je wilt het beste voor je paardje!

Maar misschien in zo'n minicamp ook wel wat voor ons.

En trouwens bedankt voor je aanbod!
    Ik zal eens kijken waar Kerkdriel in de buurt ligt (zo af en toe rij ik wel eens door nederland )
    Be a realist,
    Remain a dreamer

Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

gezellie, je bent echt welkom hoor!
    en ik zat ook al aan zijn level cursus te denken dan...

spaar ik ondertusse al 2 jaar om shak in te rijden bij eddy, blijkt het helemaal niet meer nodig te zijn straks! help dan weet ik niet waar ik al dat geld aan moet besteden... heb ik dat probleem weer.

maarja...

kerkdriel ligt trouwens op de grens van gelderland, net niet in brabant, maar valkbij den bosch.
    The darkest hour is befor it get light!!!

Aangemeld
    Oct 2004

uhm 1001 dingen waar je geld aan kan besteden hoor
    Mooie barefoot zadel bv!

Ik heb momenteel te veel op mijn verlanglijstje staan.
    Ben toevallig gisteren tegen een hele mooie koets aangelopen met tuig die ik voor weinig over kan nemen (en was zo braaf aan het sparen voor een barefoot... )
    Maar misschien wil deze meneer ruilen tegen mijn bijna zelfde koets alleen dan in shetland formaat.

Had me juist voor genomen om met dat men gedoe nog even te wachten, maar ja ... als het op je pad komt.

Elianne, ik hou het in mijn achterhoofd en misschien plannen we een keer een gezellig middagje!
    Be a realist,
    Remain a dreamer

Vanuit Deventer wat dichterbij: Amersfoort. Alleen heb ik helaas niet het nieuwe level 1...

Wel het oude level 1, 2 en 3 en het nieuwe level 2...
    Je bent welkom, kiek maar

May the horse be with you!

Aangemeld
    Oct 2004

Heey Amersfoort!
    Daar heb ik 6 jaar gewoond.

Zit er nou veel verschil tussen oude en nieuwe levels?
    Be a realist,
    Remain a dreamer

Ja heel veel verschil. Althans, oude level 2 was veel meer oefening/taakgericht. Nu wordt er veel meer aandacht besteed aan in welke hersenmodus je paard iets doet.

Bijvoorbeeld ciorclinggame: vroeger was het redelijk normaal als ej paard achter je stil ging staan om hem vlotjes weer weg te senden: lopen maar!

Nu wordt eigenlijk aangeraden om altijd de vraag van je paard te erkennen, soort te zeggen: hee leuk dat je me een vraag stelt, maar nu alsjeblieft weer rechtsom op de cirkel. Uiteraard wel met de fases en ook wel een fase 4 als nodig, maar veel meer erkenning van wat je paard er van vindt. Veel minder heftig.

'Vroeger'' lag er in level 2 veel nadruk op "snappy" reageren. Oftewel een paard dat heel; vlot reageert en ook heel vlot kan versnellen in wat je vraagt. Bij sommige paarden kan dat gewoon, maar veel paarden worden daar verward, bang of boos van.

Nu is de insteek dat als je de oefening goed opbouwt, in 'overleg' met en met begrip voor je paard, dat die snappiness dan iets is dat je paard vanzelf gaat aanbieden, in plaats dat je het afdwingt.

Nou dat soort dingen dus. Veeeeeeeeeeel beter die nieuwe levels!!

May the horse be with you!

Ik zit in de buurt van Arnhem, heb de nieuwe versie van level1. Mischien ook interessant.

Alexander
    Heb mijn profiel geupdated

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Ik was toevallig gister in Deventer, maar zonder level pakketten
    Heb ze allemaal (oud en nieuw) maar die liggen in Wageningen... en ik ben erg weinig thuis, dus kun je beter bij Mafhaf langs gaan
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Bladwijzers

Forum Rechten