Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: startrekk boomloos western zadel, iemand ervaring mee?

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

startrekk boomloos western zadel, iemand ervaring mee?

Wie heeft er ervaring met het boomloos startrekk zadel, en dan de western uitvoering?

Heeft iemand dit zadel, of eventueel op test gehad en wil zijn of haar mening erover delen??
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Re: startrekk boomloos western zadel, iemand ervaring mee?

Volgens mij heeft trea er 1, en antheman heeft 2 startrekk comfort zadels...

Er is de laatste tijd al heel veel over de startrekk geschreven Issiem. (Zoekfunctie schijnt nu te werken ) De verschillen in uitvoering zijn puur optisch. Het systeem, pasvorm en ligging is van de comfort, western en endurance (zoals ik heb) precies eender.

De afwijkende modellen van Startrekk zijn de dressuur en espagnola. Deze liggen achter de schouderbladen, terwijl de bovenstaande modellen meer naar voren liggen.

Je mag dus best een dagje mijn startrekk komen ophalen om uit te proberen. Dan weet je precies hoe de western op jouw paardje zal gaan liggen. Het enige verschil is de V-vormige singelsluiting. Die mag je bij de western even wegdenken..

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Wendy heeft gelijk! Ik heb 2 comfort zadels.
    En ben daar zeer content mee.

Trea kan je vast beter helpen

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Ik weet dat er veel over startrekk geschreven is, heb ik ook gevolgd. Maar ik had daar niet de "western uitvoering" in herkend.

Inderdaad, nu je het zo zegt Trea, het enige verschil met jouw startrekk is dan de afwezigheid van de pommel (en de singelsluiting dan).
    En je hebt een shorty toch? En ander leer. Maar goed dat zijn dan inderdaad details.

Uiteraard wil ik m graag eens bij Sunny "passen". Maar dan als ze niet meer lijkt op een zeppelin.
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Ik heb er nu ook een pommel met knop opzitten (afgelopen week gearriveerd) , dus lijkt ie weer wat meer op de western. De verkorte zit is ook alleen aan de buitenkant - optisch dus - want de kuip is even groot als bij een niet-verkorte, alleen het blad aan de achterkant (hoe noem je dat?) is korter.

De leerkeuze is een kwestie van smaak, ik heb begrepen dat de kwaliteiten van zowel nubbuck als leer iets verschillen, maar niet noemenswaardig.

Je kan ook een western-testzadel aanvragen straks, dan kun je een week uitproberen en weet je precies of het model je bevalt.

Ik heb in ieder geval van alle startrekkgebruikers alleen nog maar positieve dingen gehoord, dus alleen maar tevreden mensen.

Forumlid
    Aangemeld
    May 2006

Ik kan geen eerdere berichten over Star Trekk vinden, weet iemand waar die onder vielen?

Heeft iemand toevallig al ervaring met het nieuwste zadel, de gaiter? Dat is een zadel voor gangenpaarden.

En ik ben ook heel nieuwsgierig naar iemands ervaring met de espaniola en/of het dressuurzadel.

Ben benieuwd
    Wij hebben twee IJslanders, Saedis & Skeggi, en een ondeugende Shet, Juicy.

Bladwijzers

Forum Rechten