-
Actief Forumlid
-
Actief Forumlid
Re: onregelmatig lopen met boomloos zadel
Kan het geen moment opname zijn geweest? Dat ze met het andere zadel beter liep? Of heb je daarvoor nog met boomloos gereden?
Willem liep er absoluut niet onregelmatig door, juist beter dan hij ooit heeft gedaan. En volgens mij verbergen paarden hun pijn niet. Dus als ze eerder last had gehad van het zadel had je het denk ik wel gemerkt. Dat ze kribbig werd met opzadelen, moeilijk met opstijgen. gespannen onder het zadel. Dan weet je dat het niet helemaal goed is.
Kan het ook neit gewoon een opspeling zijn van de oude blessure?
-
hee, ik herken iets, weet alleen niet meer wie dat hier ook heef meegemaakt. Trea? Was jij dat met Amy?
Dat ze eerder niet heeft aangegeven hoeft niet te betekenen dat de oorzaak elders ligt. Soms is er immers de bekende druppel die de emmer doet overlopen.
-
Forum Meubilair
Het kan wel hoor, dat een paard pas na een tijdje onregelmatig gaat lopen door een niet goed passend zadel. Of dat hier het geval is, valt zo niet te zeggen. Eigenlijk moet je het nog een keer proberen met dat andere zadel; loopt ze dan weer niet kreupel, hup je eigen zadel erop en kijken wat er gebeurt. En ook een keer andersom: beginnen met je eigen zadel, en dan dat andere zadel. Dit om uit te sluiten dat ze wel of juist niet kreupel gaat lopen doordat ze al wat langer loopt (warmgedraaid is).
-
Actief Forumlid
We gaan de hele week proberen met de zadels, om inderdaad alles uit te sluiten. Is een goed tip Marja, de ene keer beginnen met mijn eigen zadel en de andere keer met het andere zadel.
-
Herkenning hier! Amy zet haar rug vast, en met een boomloos zadel méér dan met een boomzadel, waardoor onregelmatigheid op de loer ligt..
Ben benieuwd of jouw testweekje iets oplevert. Ik heb inmiddels een ander zadel gekocht.
Forum Rechten