Ik had woensdag toch wel een hierbegrijpikhelemaalnietsmeervan situatie.
Ik ben de afgelopen weken bezig geweest om veel vanaf een krukje te doen ter voorbereiding op (bareback) opstappen.
Dit ging eigelijk heel goed. De afgelopen zondag stond Unieko gewoon rustig Unieko te wezen en kon mijn linkerbeen / rechterbeen gewoon op zijn achterhand / nek-schoft liggen geen probleem. (Behalve de spierpijn in mijn benen) Nu heb ik dit wel in de binnenbak geoefend.
Woensdagmiddag was ik verbannen tot de buitenbak. Van al mijn grote plannen kwam niets, (don't make assumptions, die werd er weer even ingehamerd) want ik ben anderhalf uur bezig geweest om hem rustig te kunnen friendlyen vanuit zone 3. Telkens als ik in zone 3 stond, "ontplofte" hij. Steigeren, bokken, wegrennen.Uiteindelijk is het wel gelukt, maar ik had er echt geen goed gevoel over.
Wel raar was dat ik daarna weer terug ging naar de binnenbak, en zowel op de weg ernaartoe als in de binnenbak was er niets aan de hand.
Hebben jullie misschien een verklaring? Zou hij gewoon een nieuw spelletje hebben bedacht, of zou ik misschien toch te ver gegaan zijn met mijn kruk gedesentizizen?
Ik moet zeggen dat ik hij zowiezo al een stuk drukker is in de buitenbak (logisch), maar zulke extreme problemen heb ik eigelijk nog nooit gehad.
Bladwijzers