Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: 7 games goed, dan toch rennen

Forumlid e_horse's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006

7 games goed, dan toch rennen

Vandaag gingen het lekker, de 7 games gingen ook redelijk en achterhand wegdriven gaat ook al steeds beter.
    Als ik z'n achterhand naar rechts 'duw' dan loopt hij nog wel een paar stappen naar voren. Bij het naar links 'duwen' doet hij dat niet. Ligt aan mijn houding??

Hierna heb ik in stap geoefend met focus rijden. Dat ging ook al iets beter. Af en toe probeert hij om er tegenin te gaan, maar als ik op dat moment alles losgooi lijkt het beter te gaan.

Na het rijden liet ik Harlie los, want ik dacht dat hij misschien nog wilde rollen. Ik duwde z'n neus van me af, want hij liep alleen maar achter mij aan (eh goed toch?), als reactie daarop gilde hij en sjeesde hard weg. Ik liet hem zijn gang gaan.

In de hoek snuffelde hij even, om zich vervolgens om te keren en gillend en wel (mwah klein gilletje hoor) net te doen of hij op me af kwam rennen. Ik gooide als reactie daarop mijn armen in de lucht.

En liet me toch weer verleiden tot een soort van join-up... ik moest voor mijn gevoel mijn eigen ruimte zeer sterk verdedigen met mijn stick erbij.. geen fijn gevoel als het net zo goed ging.. En hij bleef maar als een gek rond rennen..
    www.harlie.nl

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Re: 7 games goed, dan toch rennen

Ik kan me voorstellen dat je baalt als alles eerst zo goed gaat, en je krijgt dan een reactie die je zo niet had verwacht.

Maar je schrijft dat Harlie op je af kwam rennen en je je eigen ruimte echt moest verdedigen. Dit doet Unieko ook zo af en toe, mijn eerste reactie was ook altijd heel wild gaan springen, jumping jacks doen etc etc om hem maar van me weg te houden. Totdat ik bedacht dat ik kon kijken of ik hem in zijn run misschien wel kon disengagen. En o how interesting.... ik hoefde alleen maar naar zijn achterhand te kijken of hoep daar stond hij al stil.

Maar ja, hiermee heb je nog steeds geen verklaring waarom hij nou ineens gaat rennen. Sorry
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Best ehorse,

Kan me niet uitleggen, kan alleen mijn gevoel hier neer zetten.

Als ik dit lees dan denk ik, je wil veel te veel. Zo emotioneel stabiel is jouw paard nog helemaal niet. Hij is hartstikke bang. Go much slower. Het feit dat hij zo dicht op je komt, betekent dat hij onzeker is en bescherming zoekt. Ja natuurlijk is het goed dat jij je eigen ruimte verdedigt. Maar vraag je eerst eens af waarom hij zo'n enorme behoefte heeft zo dicht bij je te zijn. Waarschijnlijk is hij heel onzeker. Easy easy easy.

Succes!

Groetjes
    Roos
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Ik denk dat je voorlopig dit soort situaties beter kunt voorkomen ipv ze te willen aanpakken. Wanneer je seven games beter gaan, kun je je paard makkelijker van je af houden en veel belangerijker nog - dan vind je paard het waarschijnlijk helemaal niet nodig om je zo op de proef te stellen.

Mijn pony storm in een jolige bui ook op alles en iedereen af. Voorheen liep hij me dikwijls omver en zat ik in een zelfde soort parket als jij. Met meer respect en een uitgebreidere communicatie (door de 7g's) zul je ook wanneer je paard los is (@liberty) een stuk meer veiligheid treffen.
    Soms staat mn pony me op een paar meter afstand heel woest met zn hoofd zwaaiend me uit te dagen. In het vertrouwen dat hij je personal space met rust laat, zijn dit hele leuke spelletjes!
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Aangemeld
    Jan 2006

Goed, ik zal het voorlopig vermijden, bedankt voor het advies!
    Ik richt me nu alleen op de 7 games.

En Harlie alleen los laten als ik zelf uit de bak ben? Hij moet niet meer het idee hebben dat ik hem op wil jagen, zoals voorheen (bijvoorbeeld longeren of los longeren). Als ik in het midden ga staan dan zal hij dat als vanzelfsprekend aannemen.. want dat was toch altijd al zo?

Ik heb inderdaad af en toe het idee dat ik te snel ga..maar ik weet niet precies wat eraan te doen.. Moet ik pas doorgaan naar les 2 als les 1 helemaal perfect lukt?
    Ik denk dat dat bij mij inderdaad beter gaat werken..
    www.harlie.nl

Je kunt alle lessen door elkaar doen. Ik denk zelfs dat het beter is als je naar de volgende les gaat voor de vorige "perfect" is. Kan me zo voorstellen dat jullie daar alletwee helemaal gek van zouden worden. Lekker verder gaan, maar veel minder druk.

Ik weet niet of je L2 in huis hebt of een stukje kan kijken bij iemand maar misschien heb je wel veel je ogen en je navel richting het paard gericht. Dat ervaren ze als enorm veel druk.

Succes in ieder geval.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Aangemeld
    Jan 2006

Het ging vandaag wel lekker.
    Hij was op stal erg druk en schopte tegen de deur. Eenmaal buiten en in de bak werd hij rustig. Ik heb de games gedaan en ben daarna gaan rijden.
    Het ging lekker. Hij schudde met z'n hoofd en deed vrolijk, maar niet raar. Hij leek het echt fijn te vinden samen buiten te zijn.

Eenmaal op stal was hij heerlijk relaxed en ik kon de staldeur open laten staan terwijl ik de friendly game deed

Met rijden heb ik trouwens veel geoefend met focus rijden. Dat ging al een stuk beter
    www.harlie.nl

Bladwijzers

Forum Rechten