Misschien ook interessant voor mensen van dit forum, die met westernzadel rijden:
(even klikken voor de grote versie, denk ik.)
€ 5,- is voor de consumpties en het 'benzinepotje' van Louis.
Opgeven alleen via mail: masja@whoa.nl
Vol = Vol!
Misschien ook interessant voor mensen van dit forum, die met westernzadel rijden:
(even klikken voor de grote versie, denk ik.)
€ 5,- is voor de consumpties en het 'benzinepotje' van Louis.
Opgeven alleen via mail: masja@whoa.nl
Vol = Vol!
Samen met Trea ben ik 2 maanden terug in Venlo geweest en het is echt de moeite waard! Erg leerzaam en verhelderend ook!!
Verder had Louis ook zijn paardjes bij zich waar hij heel goed mee kon laten zien wat er in de praktijk fout gaat. Een aanrader dus.![]()
"The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli
Deze keer neemt Louis zijn eigen paarden niet mee, maar er staan daar genoeg paarden om iets op te laten zien. Hij neemt natuurlijk wel materiaal als bomen, zadels, ed. mee.
Ik was ook in Tegelen, en omdat het zo interessant is, vond ik dat het ook aan deze kant van het land georganiseerd moest worden.
Dus voor de Brabo's, zeelanders en belgjes die Tegelen te ver weg vonden: Zundert!!
Ben ook benieuwd hoe zo iemand (vakman heb ik begrepen) aankijkt tegen het hele shimverhaal en balancepoint. En schoudervrijheid en verschil schouders stilstaand en in beweging.
Als er nog mensen gaan, willen die daar eens naar vragen?
May the horse be with you!
Kun je ook gewoon op Prairie vragen.. daar zit hij ook. Krijg je rechtstreeks antwoord, hoeft niemand het verhaal (al dan niet goed onthouden) aan jou door te spelen.
Wat bedoel je trouwens met het shimverhaal? (sorry,nooit van gehoord)
In het niuewe level 2 is veel aandacht voor ligging van zadels, zowel waar op je paard (achter schouder, met name achter tot waar de schouder in aktie komt) en ligging zadel voor-achter: waar is het balancepoint van het zadel, hoe is de "helling" van het zadel. Als het zadel te vlak ligt of zelfs voorover ligt, kun je shims aanbrengen, soort viltkussentjes die het zadel vooraan wat hoger leggen. Zoiets![]()
Klinkt mij een beetje als het Build up-verhaal. En ik geloof dat iedere Bokt-western en prairie gebruiker wel weet hoe Louis hierover denkt.
Het zadel moet passen, en niet 'passend' gemaakt worden met wat voor hulpmiddel dan ook. Lijkt me trouwens ook dat je door voor viltkussentjes aan te brengen juist bridging gaat krijgen.
Maar dat zou je dus aan Louis moeten vragen, hoe hij hierover denkt, als hij al weet wat dat is.
Grappig, dat bridging effect was precies waar ik aan dacht toen ik al die shims zag![]()
Ik begin nu trouwens toch wel benieuwd te worden naar die nieuwe L2.
Ik kan me niet voorstellen dat meneer (of is het mevrouw?) Parelli nu ook ineens verstand heeft van zadels...(nou krijg ik het hele forum over me heen)
Wat ik bedoel, die man heeft het toch zo druk met NH en alle cursussen en opleidingen geven, nieuwe pakketten verzinnen, oftewel geld verdienen, dat het me sterk lijkt dat hij daarnaast ook even voor zadelmaker heeft geleerd.. (toch een praktijkstudie van ettelijke jaren)
Hij zal vast dingen zijn tegengekomen, en ervan geleerd hebben, maar als hij al gaat gooien met shims (die je waarschijnlijk voor een flink aantal dollars bij hem kunt bestellen), dan komt dat op mij toch erg ongeloofwaardig over.
Toch jammer... maar er zijn ondertussen wel meer dingen die ik jammer vind van Parelli. (vooral dat het pijn doet in de portemonnaie, gelukkig hebben wij equiplay!! [size=99px]dat rijmt[/size] )
Schims mag je van Pat gewoon zelf maken met bijgeleverd patroon, dus dat valt weer mee he?
En als je twijfelt over hun kennis dan mail je toch gewoon en vraag je waar ze die wijsheid vandaan hebben. Maar zoals je het nu allemaal stelt vindt ik het zeer negatief en met een vooroordeel overkomen.
Ik ben blij dat ze het zadelpas gegeven in Level2 hebben aangehaald, was een flinke eye opener voor mij, maar ja dat kan je natuurlijk ook pas weer beoordelen als je het gezien hebt he?![]()
Laten we het kostenplaatje nu maar rusten, daar is al in diverse topics over gesproken, lijkt me niet zinvol om dat hier weer bij aan te halen.
Blijft toch iets voor iedereen persoonlijk!
www.crystal-carving.com
Zelf maken??? Weet je hoe handig veel mensen zijn?? O, o, daar gaan weer wat paardenruggen... je snapt dat ik nu toch liever gezien had, dat hij ze verkoopt.![]()
Kan iemand voor mij (PB of mail) een het stuk uit het pakket quoten over dat shim-verhaal? Dan leg ik het Louis voor tijdens de presentatie. (of vantevoren over de mail, zodat hij zich even kan inlezen.)
Nog een vraagje, gaat dat over engelse, westernzadels of beide?
Negatief vooroordeel?? Ik heb gewoon een mening, en dat mag.
Mijn mening in deze is, dat je leken (ik bedoel hier dus mee: mensen die geen zadelmaker zijn) niet aan een zadel laat rommelen, want dat kan alleen maar fout gaan.
Ikzelf zal dan ook nooit iets aan mijn zadel 'verbouwen', al ben ik zelf 'tuigmaker', dat laat ik aan de zadelmaker over.
Ik heb het stuk over shimtoepassing even gescand, en stuur je dit per mail toe Masja.
Verder wil ik zowel jou als Amon, verzoeken deze discussie niet voort te zetten, anders ben ik genoodzaakt maatregels te nemen en berichten naar de prullenbak te verhuizen.
Trea
Je hebt gelijk.. daar is dit topic niet voor.. bedankt alvast voor je scan.Oorspronkelijk Geplaatst door trea
Door onvoorziene omstandigheden is de clinic een weekje opgeschoven.
Aanmelders hebben al bericht ontvangen via de mail.
Bladwijzers