Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 19

Topic: [L1] wanneer rijden?

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

[L1] wanneer rijden?

Mischien is hier al een topic over geweest, maar dan heb ik gefaald in het zoeken, kon het namelijk niet vinden.

Ik vroeg me af wanneer je mag beginnen met rijden, ik snap dat je eerst de 7 games gedaan moet hebben, maar 'hoe' goed moeten die gaan?

Kabriche is lekker opgeknapt van de osteopatische behandeling en ik heb ontzettend veel zin om weer te gaan rijden, ik mis het echt heel erg

Ik moet mezelf echt heel tijd overtuigen om nog niet te gaan rijden, maar mijn wil wordt steeds groter Dit komt ook door het feit dat de osteopaat nog 1x moet komen en het zou makkelijker zijn als ik Kabriche dan wat gereden zou hebben, dan kan ze zien hoe haar lichaam daar op reageert.......

Ik zie elke keer jullie leuke rijfoto's en lees de leuke verhalen, ik vind het grondwerk harstikke leuk hoor maar dat rijden ook

Volgens mij ben ik een harstikke zeur maar ik heb gewoon zo'n zin
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Re: [L1] wanneer rijden?

Als je nou een beetje door oefent kom je vanzelf bij het rij-gedeelte aan. Het hoeft allemaal niet perfect te gaan, maar het is wel zo handig als iig de eerste 3 games goed gaan. De andere games zou ik wel eerst ook oefenen, maar die hoeven nog niet op lichte fases te gaan ofzo.

Je kan je pakket even doorbladeren, misschien dat je dan een kleine inschatting kan maken over hoe lang het nog zou kunnen duren.
    Als je denkt dat de 1e 3 games goed genoeg zijn (hoeft heus niet perfect) dan kan je alvast met het rij-gedeelte beginnen, maar doe dat dan wel volgens het pakket.
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Ben het helemaal eens met Evenaar. De eerste drie games zijn inderdaad belangrijk. Dat maakt het rijden wat makkelijker

Zoals Evenaar al zegt, het hoeft niet perfect. En als je het volgens het pakket doet zul je niet zoveel problemen tegen komen denk ik. Kom je wél problemen tegen, dan kom je er gelijk achter welke game je nog wat meer op de grond moet oefenen
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Ik heb dus ook eerst alle 7 games gedaan. Ik ben ook pas net begonnen met NH hoor en deze gaan dus nog zeker niet perfect! Toch ben ik vorige week begonnen met rijden! eerst de oefeningen gedaan met op- en afstappen en daarna de oefeningen terwijl je nog stilstaat hoor. Maar dat ging al heel goed! Deze week ga ik weer verder daarmee! Ik wissel nu het grondwerk en het rijden af.
    Verder kijk ik goed naar Pebor of het alleen grondwerk of ook rijden wordt!

Aangemeld
    Aug 2005

Oké dat schept duidelijkheid, als ik dus nog even braaf dooroefen kan ik over een paar weekjes al beginnen

Die zing ik dan ook nog wel even uit
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Ha leuk! `Verheugt zich alvast op rijfoto`s`
    Fijn ook dat het grondwerk nu beter gaat met Kabriche!

Hey,
    van mij ook een dikke merci voor de antwoorden !!
    bye
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Aangemeld
    Aug 2005

heb vandaag iets te enthousiast grondwerk gedaan denk ik, want het lukte voor geen meter!

Ging naar de overkant om daar grondwerk te doen want de bak was echt veel te nat, maarja niet aan gedacht dat Kabriche dit weleens eng zou kunnen vinden, dus zat ik daar met een enorm RB paard, echt ik was mega gefrustreerd, maar al met toch nog wel netjes opgelost.
    Maarja ik hou er dan weer zo'n naar, akelig gevoel aan over
    Achja ben morgen vrij, proberen we het weer opnieuw!

Heb trouwens dvd 6 gezien en zag hoe Linda het sjabrak en zadel bij een paard oplegt, dat kan ik natuurlijk al wel oefenen....

Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Precies, dat denk ik wel! Je hebt nu mooi de tijd om dat heel rustig aan te gaan doen.
    Wat jammer dat Kabriche zo RB was vandaag! Maar ja, zo kan je misschien steeds je grenen wat verleggen voor wat zij en jij aandurft, als het maar niet te ver gaat. Jammer dat je zo gefrustreerd werd! Wat gebeurt er eigenlijk als Kabrich heel RB is en waar reageerde ze dan zo op?

Actief Forumlid Jarno's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006

Als je paard RB is, veel yoyo doen, sideways, zijn voorhand 360 graden draaien door driving game. Mocht je kunnden squeeze over een hindernis helpt ook wel heel goed. Zo krijg je in een zeer korte tijd een zeer LB paardje, en kan je rustig mee spelen Mijn één paard is zo ene dat zeer RB is uit zijn natuur, dus moet ik altijd eerst al mijn energie insteken om zijn aandacht bij mij te krijgen. Vergeet ook niet dat uw energie aan de zijne moet gemachted worden, dit vond ik persoonlijk zeer vermoeiend in het begin

Mvg Jarno
    Horses and Live, It's all the same to me...

Aangemeld
    Aug 2005

Melien, Kabriche heeft dan totaal GEEN aandacht voor mij, haar oren zijn gefocused op het 'zogenaamde gevaar', ze loopt zenuwachtig te doen etc...

Jarno, bedankt voor je antwoord. Ik herinner me ook ineens de dvd waarin Linda een RB paard behandeld, het paard mocht volgens mij niet voorwaarts, alleen achterwaards dus inderdaad yoyo game en driving voorhand.

Oja en dezelfde energie gebruiken klopt!

Ik heb zaterdagmiddag even Parelli games gedaan in haar eigen weitje, is voor haar vertrouwd en het gevolg was dan ook een heerlijk LB paard En dan gaan de games ineens een stuk beter
    Maar zaterdagmiddag was ze erg knuffelig, ze doet dan haar neus tegen mijn gezicht en gaat lekker snuffelen, ik vind dit zo leuk (ik ben ook best een knuffelkont ) Dit deed ze overigens voor Parelli nooit, zou dit een gevolg zijn van???

Dus we hebben zaterdag ook heel veel friendly gedaan

Ik had haar op een gegeven moment los gedaan en toen kwam ze weer bij me staan compliment! En ik had het idee dat z enog iets wilde, want ze ging met haar voorbeen op het touwhalster schrapen, of zie ik nu spoken? Ach ja ik WIL ook van alles zien

Ik herken je verhaal hoor!! Je bent echt niet de enige....
    De ene dag gaat het super en "lukt" alles en de volgende dag wil er niks

Gelukkig heb ik gemerkt dat het steeds 2 stapjes vooruit en 1 stapje terug is, dus uiteindelijk komen we er wel!! En natuurlijk jullie ook!

Ik heb trouwens ook sinds Parelli een veel knuffeliger paard gekregen die ook meer vraagt en vertelt!!! Echt geweldig om te zien!
    Soms heerlijk een hangend hoofdje om te kriebelen en soms een schrapend voetje als "aanwijzing" om iets duidelijk te maken (zo zie ik dat ook hoor, maar misschien klopt dat eigenlijk wel niet...)

Ik heb dit ook al bij meerdere mensen gelezen, dus zo fout zitten we dan toch niet?????

Aangemeld
    Aug 2005

hihi waarschijnlijk niet dan!

Actief Forumlid olga's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Als je paard fases begrijpt en de games naar jouw idee redelijk gaan, volgens mij kun je dan wel met rijden beginnen. pushing passenger bijv. Dat kan geloof ik echt wel. Sanne en ik hebben zelf al een ajar niet gereden, sinds we begonnen zijn met parelli, maar dit lijkt me ietwat overdreven in jullie geval!

Aangemeld
    Aug 2005

Die pushing passenger mmmmm daar moet ik toch eens over gaan lezen en leren, want tot nu toe klinkt dit nog heeeel onbekend.

Grappig eigenlijk, het valt me op dat heel veel mensen die Parelli gaan doen ineens een hele tijd niet rijden of het grondwerk veel leuker vinden.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten