Hebben jullie paarden ook favorieten onder de 7 games, en games die ze liever in de dichtstbijzijnde mestvaalt dumpen?En hoe delen jullie daarmee je training in?
Als ik het van blacky moet inschatten, dan is dit zijn indeling in positief - neutraal - negatief:
Positief:
- Yo-Yo game met stip op numero uno!
- Friendly game (had ik niet verwacht! Blacky is helemaal geen knuffelmuts, had liever minder dan meer aanrakingen maar heeft zich sinds Parelli echt bekeerd)
Neutraal:
- squeeze (gaat denk ik richting licht positief)
- circling (gewoon echt neutraal denk ik)
- porcupine (super reactie op fase 1 met stick, geen enkele opposition reflex, maar doet het eigenlijk liever niet)
- sideways (wordt waarsch. positief, maar hebben we nog niet genoeg gedaan)
Negatief / minder positief:
- driving game (hij doet het op fase 1 en 2, maar echt veel liever niet en dan met net even zo'n opposition reflexje om me dat nog maar even in te peperen...)
Ik ben ook erg benieuwd naar hoe dat zich gaat ontwikkelen, want gisteren hebben we bijvoorbeeld eigenlijk een hele training driving game gedaan (konden niet yo-yoen omdat Blacky's been steeds op slot sprong) met na een eerste pasje op fase 1 al direct voedselbeloningen en veel friendly, en afgesloten met circling over een bergje houtsnippers en de rising star de Squeeze game als einde, vervolgens nog twee keer achterhand een stapje naar links en naar rechts driven en toen lekker laten grazen. Mooi was wel om te zien dat het terughalen uit de circling game nu ook beter ging met een al wat sterker naar buiten zwaaiende achterhand in plaats van het gewone afwenden naar binnen. Zien jullie ook dat een oefening soms een tijdje hot is, en vervolgens een tijdje not?
Bladwijzers