Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: [L1] driving game voorhand

Actief Forumlid mandy's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

[L1] driving game voorhand

Nadat ik gister lekker met d'r ben bezig geweest kwam ik erachter dat het driven van de voorhand helemaal niet zo lekker loopt. Ik loop mijn fases door en vaak eindig ik bij fase 4 en dat is niet zo'n goed teken. Blijkbaar is die fase 4 van mij niet effectief genoeg, maar ik vind het zo eng bij die ogen. Even voor de duidelijkheid, ik doe het dus met CS en fase 4 is dus eigenlijk weer porcupine game. Ik ben dus bang dat ik haar ogen nog eens uitprik op deze manier. Verder heeft ze nogal eens de neiging om achterwaarts te gaan terwijl ik er wel erg op let dat ik in zone 2 blijf staan. Wie heeft er een tip voor mij aangezien het o.a. ook voor sideways een belangrijk onderdeel is.
    ride like the wind

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2004

Re: [L1] driving game voorhand

Bij pride heeft het ook heel lang geduurd en het ging ook gewoon niet fijn. Toen ben ik gewoon met rijden eens de CS gaan gebruiken met verassend resultaat. Alsof toen ineens het kwartje viel. Er waren gewoon veel minder uitwijkmogelijkheden waardoor het ineens veel beter lukte. Toen ik het daarna weer op de grond probeerde ging het direkt perfect en nog steeds.

Aangemeld
    Apr 2004

Met het rijden is het wisselvallend. Omdat ik toch ooit met CS moet rijden, kan ik er toch meer beter meteen aan wennen. De ene keer reageert ze er goed op en de andere keer zit het net op het randje tussen wel of niet haar raken. Maar bedankt voor de tip, ik ga hier nu zeker mee door. Misschien dat andere nog tips voor op de grond hebben.
    ride like the wind

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Wat wel helpt om beter te mikken zeg maar is de carrot stick achterstevoren vastpakken, ergens in het midden. Dan tik je dus met het (wat zwaardere, rubberen) handvat op haar kaak/ tussen ogen en neus en dan is het makkelijker om te raken en ik vind het fijner dan zo'n holle 'tok' te horen op dat neusbot. Je kan er een redelijke pets mee geven die vast wel effectief is, maar het lijkt me een prettigere aanvaring met de carrot stick dan met het normale uiteinde

Overigens maakt een zwiepend touwtje als driving-ding bij sommige paarden meer indruk dan een stick.

Succes!

Actief Forumlid Antiope's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Wat bij mij ook goed hielp was meer focussen op de schouder. Dan komt de tik ook daar terecht en niet op dr hoofd. Het gaat er uiteindelijk om dat de voorbenen bewegen, nietwaar.
    [size=10px]chris irwin certified trainer (silver/silver)
    http://www.paardenliegenniet.nl
    [/size]

Aangemeld
    Apr 2004

Hmm nu kan ik al met 3 nieuwe strategiën op weg waarvan 1 onder het zadel. mensen alvast bedankt en mochten anderen mensen ook ideeën hebben zet ze dan zeker neer.

Ik vraag me trouwens 1 ding af na aanleiding van Helenes opmerking. het gaat er inderdaad om dat de voorbenen bewegen. Ik weet dat je met de porcupine met de voorhand een rondje maakt, maar inprincipe zou je voor 1 stapje toch ook alleen maar druk hoeven te creëren bij de schouders?
    ride like the wind

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Ja, zo heb ik het de eerste keer ook geprobeerd, maar eigenlijk had ik het achter de kaaklijn moeten doen.....oeps .....ik dacht nog wel dat ik het goed onthouden had. Daarom liep het denk ik ook niet goed . Het leek mij instinctief (ja daar heb ik nog steeds last van... )ook het meest logisch om de schouders opzij te duwen, maar toen dacht ik: het is net als met een hefboom. Als je verder weg van het te bewegen punt druk geeft heb je minder druk nodig. Als je paard's hoofd wijkt voor druk, moet ie om in balans te blijven zijn benen wel verzetten. Bovendien kan ie niet zijn gewicht in de strijd gooien om tegendruk te geven, iets wat hij bij druk op de schouder juist heel goed kan. Als ie doorheeft wat wijken voor druk is kan je het spelletje moeilijker maken door steeds meer bij zijn "centrum" druk te geven.
    Tenminste, dat denk ik.......

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Als je teveel op het hoofd focust, kan je paard idd achterwaarts 'ontsnappen' of met zijn achterhand naar je toe draaien ipv de voorhand echt van je af.

Oplossing ligt in Level 2: bij de backwards & over, maar daar heb jij nu nix aan.

Ik denk dat je met deze tips al aardig op weg bent geholpen.

Bij porcupine zet je de stick in de 'kaaklijn' dus achter de kaak zodat hij niet wegglijd.
    Bij driving kun je zowel op de neus, kaak als op de hals/schouder tikken als fase 4.
    Loopt je paard teveel naar voren, dan wat meer in zone 1, loopt hij naar achter, dan meer richting zone 2/3.
    De delicate zone, die dus binnen het halster valt, daar mag je eigenlijk geen druk uitoefenen. Dus de ogen zou je niet moeten kunnen uitsteken
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Aangemeld
    Apr 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    De delicate zone, die dus binnen het halster valt, daar mag je eigenlijk geen druk uitoefenen. Dus de ogen zou je niet moeten kunnen uitsteken
    dat ben ik met je eens, maar dat wil nog niet zeggen dat cheyenne altijd haar hoofdje op dezelfde plek houdt. Afentoe kijkt ze dan zo lekker eigenwijs in 1x mijn kant op en dan is die stick toch wel dichtbij.
    Hoe dan ook, vandaag ben ik in mijn regenpak naar haar toegegaan en hebben we een uurtje geparelliëd en eigenlijk ging het best lekker. Ook een aantal dingen uit de challenges gedaan en wat voel je je klein als je op een kleine ton zittend je paard wil yoyo'en enzo haha. Natuurlijk ben ik aan de slag gegaan met jullie tips en niet zonder succes. Omdat ze eigenlijk naar achter ontsnapt dus met de rubbere kant van de stick tegen d'r schouder getikt en toen ging madam toch maar op fase 1 reageren. mensen merci beaucoup De volgende keer kijken of ze dan nog zo meewerkend is.
    ride like the wind

Bladwijzers

Forum Rechten