Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 17

Topic: porcupine game: hij gaat alleen naar achter

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

porcupine game: hij gaat alleen naar achter

tja, het probleem is dus een beetje wat hierboven al staat, bij de porcupine gaat Aramis alleen naar achter. ik ben begonnen met druk voor op zijn borts. toen hij het wat door had en op fase 1 al goed naar achter ging ben ik verder gegaan met zijn schouwer (zone 2) en zen kont (zone 4) hij was zooooo blij dat hij een "GOOD BOY!" te horen kreeg toen hij naar achter ging, waarschijnlijk denkt hij nu dat hij steeds naar achter moet. alsof hij niet begrijpt dat zen kont ook zijwaarts kan...
    wat kan ik nu het best doen, of waar zat ik fout?

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

Re: porcupine game: hij gaat alleen naar achter

vraagjes:
    heb je de druk losgelaten toen hij naar achter ging terwijl je op zijn kont druk uitoefende?
    probeerde je tegelijk op zone 2 en 4 druk uit te oefenen om hij zijwaarts te laten gaan? of alleen op de schouder om de voorhand te wijken en alleen op de kont om de achterhand te laten wijken?
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

ff antwoorden op de vraagjes:

bij de minste beweging liet ik direct alle druk vallen, ookal liep hij achteruit.
    ik heb nog geen druk uitgeoefend op 2 verschilldende zones tegelijkertijd. dus heb alleen druk gegeven op de schouder voor de voorhand en op de kont voor de achterhand te laten wijken.
    wel zielig voor hem want hij bedoelt het zo goed, dat kan je gewoon zien aan zen koppie. die uitdrukking is zo van 'goed hè????'

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door skey
    ff antwoorden op de vraagjes:

bij de minste beweging liet ik direct alle druk vallen, ookal liep hij achteruit.
    Aha. Hiermee heb je hem dus geleerd dat druk op de achterhand betekent: achteruit lopen. Als je druk op de achterhand zet en hij gaat niet opzij, dan moet je die druk erop houden tot hij wel opzij gaat. Dus ook druk erop houden als hij een andere kant op gaat. Want druk loslaten betekent: goed zo, dit wil ik.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

Tsja, als je hem beloont voor het achterwaarts gaan terwijl je op zijn schouder drukt, dan is het niet zo gek dat hij dat steeds gaat doen he

Probeer de druk gelijk te houden als hij achteruit gaat, en laat pas los als hij echt opzij stapt.

Om het wijken met de achterhand wat makkelijker te maken kun je zijn hoofd iets naar je toehalen. Maar dan moet hij wel eerst leren om zijn hoofd in te buigen ZONDER dat hij de achterhand beweegt (en dat is vaak lastiger )
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid mandy's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Inderdaad. Wanneer je alle druk laat ophouden dan geef je je paard comfort en dus was het goed, denkt hij.
    Het hoofd vragen,maakt het inderdaad makkelijker maar het paard leert op een gegeven moment dat wanneer hij z'n hoofd moet inbuigen dat dan ook de achterhand laten wijken komt. Daarom vraag ik ,als ik het porcupinen van de achterhand aan het oefenen ben, ook tussendoor of ze alleen wil inbuigen en verder niet. Dit is ook voorbereidend voor de one-rein-stop onder het zadel.
    ride like the wind

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

tja, nu zie ik mijn fout ook. bedankt.
    OK, morgen ga ik dit proberen recht te zetten en laat ik jullie weten hoe het is gegaan.
    dom dom, ik had het zelf moeten weten

groetjes kim

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

ben ik even nog wat vergeten te vragen, het hoofd naar binnen vragen om de achterhand te laten wijken klinkt logisch, maar hoe moet het als je hem schouwderwaarts laat wijken want dit is van je af in plaats van naar je toe?

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

[quote="skey"]ben ik even nog wat vergeten te vragen, het hoofd naar binnen vragen om de achterhand te laten wijken k]

Je bedoelt het wijken van de voorhand? Dan zet je 1 hand op zijn schouder en 1 hand tegen de zijkant van zijn hoofd, en dan oefen je zachtjes druk uit met beide handen tegelijk. Let op je positie; sta je teveel naast zijn hoofd dan denkt-ie misschien dat-ie achterwaarts moet, sta je veel ter hoogte van de schouder dan denkt-ie misschien dat-ie voorwaarts moet. Experimenteer dus even met de juiste positie; dit kan per paard iets verschillen.
    Maar volgens mij staat dit allemaal heel duidelijk uitgelegd in de boekjes. Jij had het L1 pakket toch, of niet?

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

ja, inderdaad, heb het pakket, maar is allemaal nog zo nieuw. in de praktijk brengen van de theorie dat ik vaak dingen vergeet en alles opnieuw en opnieuw lees en dan toch soms nog wel over iets over kijk.
    maar met jullie hulp zal het me zeker lukken!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

als je alle kwartjes spaart als ze vallen heb je je pakket zo weer terug verdiend !!!!

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Skey, neem je de zakboekjes ook mee als je naar je paard gaat? Ik doe dat wel altijd, zeker als ik met een nieuwe oefening begin. Als het resultaat dan niet naar wens is, kijk ik bij de tips hoe ik dat op kan lossen.
    En je mag het natuurlijk ook hier vragen hoor! Maar het is wel handig om die boekjes bij je te hebben...

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Pocket guide 2 (ja het schiet lekker op..... ) heb ik eigenlijk altijd bij me. Als ik even 5 minuten heb, dan lees is het door. En dan nog maak ik ook wel foutjes hoor....maar ik vind het erg handig, ze zijn klein en je steekt ze makkelijk bij je !

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Skey, neem je de zakboekjes ook mee als je naar je paard gaat?
    ja, ik neem ze steeds mee. meestal lees ik voor ik begin nog eens na wat er juist gevraagd wordt.
    toch vergeet ik nog dingen hè...

en Nienke, ik ben al begonnen met men kwartjes te sparen en ben nu al een goed eind op weg...

groetjes kim

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

vandaag weer geoefend op de porcupine game en met alle goede raad die ik hier kreeg is het gelukt!
    bij de achterhand draait de voorhand nog wel mee zodat hij in een rondje stapt maar na een 5tal minuten was ook dat al verbeterd.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten