Thanks Morrie voor de foto's gaan dit maar eens tippen aan de boer dat het werkt!!!
![]()
Thanks Morrie voor de foto's gaan dit maar eens tippen aan de boer dat het werkt!!!
![]()
Haha buiten de perfecte oplossing lig ik weer helemaal vlak bij het idee, Morrie die een deur uit de scharnieren tilt.Oorspronkelijk Geplaatst door Morrie
www.crystal-carving.com
Bij mijn pony vroeger maakte het soort grendels ook niks uit. Ze stond in een box met houten deur, die aan een houten paal vergrendeld werd. Mevrouw duwde gewoon net zo lang met haar kont tegen deur + paal dat het spul ging wijken, en de grendels vanzelf los sprongen![]()
"Patria est ubicumque est bene." - Cicero
Is toch duidelijke taal, niet?IK WIL D´RUIT!!
Yep, alleen wilde ze niet naar buiten, maar naar de kruiwagen met biks achterin de stal... Buiten stond ze de hele dag al, en daar was 's nachts niks te eten.
Nog meer Houdini: heel vroeger stond ze in een stand (we hebben het nu over 1978, toen dat helaas nog heel gewoon was). Alleen de harpsluiting met nekband was ponyproef, alle halsters konden af, alle musketons, paniekhaken en karabijnhaken konden opengemaakt worden.
Ik heb 13 jaar plezier van deze superpony gehad, denk nog vaak terug aan haar ontsnappingen - daarom vond ik dit topic ook zo leuk en herkenbaar.
Het IS natuurlijk ook hardstikke grappig! Ik heb zelf nooit zo´n pony gehad, en vraag me af; was die nou op alle fronten zo slim? Zijn dat nou gewoon zo´n slimme diertjes, of hebben ze zo´n ontsnappingsdrang, dat ze dit kunnen?
Ik kan alleen maar voor deze pony spreken, maar ja, die was echt slim, het ging niet alleen om het ontsnappen. Ik heb 13 jaar met dit fantastische dier door mogen brengen, die het vertikte om te lopen met een ander op haar rug (ging gewoon stil staan
), maar voor mij door het vuur ging. Ik heb heel veel wedstrijden met haar gereden en heel veel prijzen gewonnen - maar de grootste prijs was mijn Sammy zelf
.
Of een extra slot aan de onderzijde van de deur. Daar komt het paard normaal niet bij. Zo hebben ze het in ieder geval bij ons op stal opgelost.
Bladwijzers