Resultaten 1 tot 15 van de 15

Topic: Overschakeling oude - nieuwe L2

  1. #1
    Actief Forumlid *Sylvia*'s Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Deurne/Antwerpen (B)
    Leeftijd
    52
    Berichten
    784

    Overschakeling oude - nieuwe L2

    Omdat ik zoveel goeds hoor over de nieuwe L2, zou ik hem mss ook wel willen aanschaffen.
    Maar ik zit met de volgende vraag :

    Hebben jullie eerst oude L2 afgewerkt, of deels daar gestopt en met de nieuwe verder gegaan ?
    Ik zit nu half L2, alle grondwerk gedaan (wat ik dus heel jammer vind, want door het vriezen, natte weer enz, zat er niet veel rijden in) het laatste qua rijden was de trotting game vd impulsion games.
    Parelli is een virus, mijne Oliver een passie

  2. #2
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Overschakeling oude - nieuwe L2

    Ik ben direct met het oude L2 gestopt en ben op de "nieuwe" manier verder gegaan. Het is niet met elkaar te vergelijken eigenlijk, je moet je eerst een nieuwe omgangswijze met je paard eigen maken voordat je je weer op taken kan gaan richten .
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  3. #3

    Re: Overschakeling oude - nieuwe L2

    Ik ben ook gelijk gestopt met het oude level 2. Ik wilde eerst de oude level 2 verkopen, maar heb besloten om hem toch zelf te houden.

    Nadat ik de nieuwe level 2 doorgewerkt heb, ga ik verder met de tasks uit het oude pakket, ik weet zeker dat we er dan een stuk meer voor klaarzijn.

  4. #4
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Overschakeling oude - nieuwe L2

    Ik hou mijn oude L2 ook, vind het een mooie aanvulling / verdieping, zeker qua rijden!
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  5. #5
    Actief Forumlid *Sylvia*'s Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Deurne/Antwerpen (B)
    Leeftijd
    52
    Berichten
    784

    Re: Overschakeling oude - nieuwe L2

    Je zou blijkbaar anders met je paard omgaan en meer verdiepen geloof ik.

    En ik kan zonder problemen nieuwe L2 doen, ook al heb ik enkel oude "L1" gedaan ?
    Parelli is een virus, mijne Oliver een passie

  6. #6

    Re: Overschakeling oude - nieuwe L2

    Nieuwe level 2 is echt super, dus ik zou er voor gaan!

    May the horse be with you!

  7. #7
    Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Rheden
    Leeftijd
    43
    Berichten
    4.585
    Dagboek Berichten
    33

    Re: Overschakeling oude - nieuwe L2

    Ik had het grondwerk van het oude level 2 ook helemaal doorlopen. Met rijden waren we bezig met de Impulsion Games. Maar, net als iedereen hier, gelijk met het oude level 2 gestopt toen het nieuwe level 2 in de bus viel.

    Ik zou het zeker aanschaffen. Het is een geweldig leerzaam pakket
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

  8. #8
    Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Erpe-Mere(B)
    Berichten
    1.138

    Re: Overschakeling oude - nieuwe L2

    Ik had ook het grondwerk al gedaan en was ook bezig met de implusion programs. Ik ben wel het oude pakket blijven volgen en gebruik nu het nieuwe als aanvulling. Ik vind dat in het oude meer stuctuur zit maar dat in het nieuwe pakket alles beter wordt uitgelegd. Misschien komt dit ook wel omdat ik het oude pakket van level1 gewoon was.

    Het nieuwe pakket is zeker een aanrader!

  9. #9
    Actief Forumlid kellybelly's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Zwaagdijk-Oost
    Berichten
    939

    Re: Overschakeling oude - nieuwe L2

    Is het ook niet zo dat als je het nieuwe level 2 gedaan hebt, dat je het oude level 2 dan nodig hebt voor de aansluiting met level 3? tenminste dat is wat ik begrepen heb. Ik ben wel heel erg nieuwsgierig naar het nieuwe level 2!!

  10. #10
    Actief Forumlid *Sylvia*'s Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Deurne/Antwerpen (B)
    Leeftijd
    52
    Berichten
    784

    Re: Overschakeling oude - nieuwe L2

    Ook een goede vraag, kellybelly..
    Maar tegen dien tijd zal er ook een nieuwe L3 zijn zeker, en zo blijven we maar geld uitgeven .. de geldwolf die Pat
    Parelli is een virus, mijne Oliver een passie

  11. #11
    Actief Forumlid kellybelly's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Zwaagdijk-Oost
    Berichten
    939

    Re: Overschakeling oude - nieuwe L2

    Ik hoop eigenlijk dat die er is tegen de tijd dat ik aan level 3 toe ben scheelt me weer een hoop!!

  12. #12

    Re: Overschakeling oude - nieuwe L2

    Ik heb het oude level 3, maar als er een nieuwe versie uitkomt ben ik een van de eersten die hem gaat kopen denk ik
    Mits ie net zo verbeterd is als level 2 uiteraard.

    May the horse be with you!

  13. #13
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Overschakeling oude - nieuwe L2

    Voor de huidige L3, zul je denkik toch wel de oude L2 moeten hebben, want anders sluit het niet zo goed aan.
    Hoewel je met de savvy die je in L2 leert, vast wel kunt uitvogelen hoe je de oefeningen van L3 moet aan leren (zit soft feel in de nieuwe L2?)
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  14. #14
    Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Rheden
    Leeftijd
    43
    Berichten
    4.585
    Dagboek Berichten
    33

    Re: Overschakeling oude - nieuwe L2

    @Mafhaf: O jee, dan ga ik nu alvast maar in de rij staan, want ik zal ook één van de eersten zijn die het nieuwe L3 pakket zal gaan aanschaffen hihihi

    @Calippo: De soft feel wordt wel behandelt, niet echt veel, maar ze hebben het een andere naam gegeven eigenlijk. Op één van de dvd's hebben ze het over 'Is your horse a ball or a chair?'. Als je paard bij een bepaalde oefening een 'chair' is, kun je er een 'ball' van maken. Zo licht als je wilt. Als je meer de soft feel bedoelt als in 'nageeflijk' met rijden...volgens mij komt dat niet echt aan bod in het nieuwe pakket. Of ik ben het alweer vergeten
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

  15. #15
    Actief Forumlid aylakim's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    Damme (B)
    Berichten
    409

    Re: Overschakeling oude - nieuwe L2

    Van het nieuwe pakket ga je je paard zoveel beter begrijpen waardoor sommige oefenigen ineens wel makkelijk zijn. In de oude boekjes staat dan weer betere uitleg over wat je moet doen als het niet lukt. Op de dvd zie je Linda met verschillende paarden de oefeningen demonstreren maar aangezien zij pakken meer savvy heeft dan ik lukt het haar veel sneller en zij komt niet zoveel problemen tegen. Ik heb nu ook al het level 3 pakket alhoewel ik daar nog niet klaar voor ben. Maar alleen al door eens naar de video's te kijken en het theotieboek te lezen heb ik weer nog meer nieuwe tips gekregen.
    Ik zou zeggen "aanschaffen" Hoe meer info je hebt hoe beter.
    keep it fun!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •