Pagina 7 van de 9 EersteEerste ... 56789 LaatsteLaatste
Resultaten 91 tot 105 van de 127

Topic: Primeur! Cursussen Chris Irwin & Honza Blaha!!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Re: Primeur! Cursussen Chris Irwin & Honza Blaha!!

Misschien hebben ze straks een lijstje met reserve kandidaten, en dan schiet je er financieel niet bij in? Misschien kan dat?

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

daar zat ik ook al aan te denken, iemand die eventueel de tweede dag in kan vallen, als er iemand uitvalt.
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

zoals sanne al zei: a dream come true
    Alleen nu nog mijn ouders overtuigen hopeloze lui, Ze vinden dat ik ze zie vliegen
    I'm still learning it....
    Cantaor, mijn spaanse kanjer!

Yeah
    Ik ga ook meedoen! Met Donanta kan ik weliswaar nog niet rijden, maar het is dus ook mogelijk alleen grondwerk te doen met haar. Les van de libertymaster!!!

Ik kan mijn geluk niet op

Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Voor de gevorderden cursus hebben zich nu al 6 mensen ingeschreven en voor de beginnerscursus (die voornamelijk grondwerk wordt --> dus ook geschikt voor paarden die niet of nog niet onder het zadel zijn!!) al 4 mensen.

Just so you know
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Ai, de tijd gaat nu wel erg dringen....
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Nog 1 plaatsje bij de gevorderden nu.
    Even over de beginners: het gaat vooral een grondwerkcursus worden, ook erg geschikt dus voor mensen met een jong paard, mensen die niet kunnen rijden of kleine poonies
    Of voor mensen die gewoon erg van grondwerk houden natuurlijk
    Het niveau ligt wel hoger dan eerst beschreven werd, zeg maar aanvang level 2 ongeveer.

Van Chris Irwin hebben we nog wat aanvullende info gekregen, voor de geinteresseerden:

Er kan deelgenomen worden met een eigen paard of met een manege paard. Het is niet noodzakelijk dat het paard bereden is, er kan bijvoorbeeld ook met jonge paarden worden deelgenomen aangezien er naar iedere combinatie persoonlijk gekeken zal worden.

Inhoud van de cursus
    Een ‘Mantra’ die Chris graag gebruikt is “Ask not what your horse can do for you - ask what you can do for your horse”. Met dit als uitgangspunt bekijkt Chris ieder paard en zijn eigenaar en probeert uit te vinden wat zij samen nodig hebben om problemen pro-actief op te lossen op het niveau van het probleem. Symptoombestrijding geeft geen blijvende verbetering maar lost het probleem alleen tijdelijk op.
    Grondwerk wordt zowel aan de hand, aan de longe, maar ook in de round pen gedaan voorafgaand aan het rijden. Ook tijdens het rijden wordt er weer gekeken naar wat er goed en minder goed gaat en hoe dit alles verbeterd kan worden. Het maakt niet uit of de combinatie western rijdt of engels, het paard maakt het immers niet uit wat voor ‘kostuum’ hij moet dragen, paarden hechten alleen belang aan hoe goed we contact met ze maken, lichaam tot lichaam, levend wezen tot levend wezen.
    Voor het overbrengen van onze lichaamstaal op het paard, zowel op de grond als onder het zadel, gebruikt Chris “training the trainer”. Hiermee probeert hij de vorm van jouw lichaamstaal zo optimaal te maken dat dit de lichaamstaal en de psyche van het paard zo beïnvloed dat “nee”, “ja” wordt, “misschien” vaker “ja” wordt en “ja” nog meer enthousiasme, focus en welwillendheid uit gaat stralen! En holistische aanpak, die als doel heeft te proberen ieder ‘gat’ dat nog bestaat tussen de eigenaar en zijn of haar paard te dichten. Paarden ‘lezen’ ons veel beter en sneller dan mensen zich soms realiseren en ze vinden genoeg ‘gaten’ in onze communicatieve vaardigheden. Hoe beter we begrijpen waarom en wat onze paarden doen wanneer ze ons uitdagen, hoe beter we begrijpen wat we nog nodig hebben om een solide, eerlijke relatie met het paard op te bouwen.

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    53

Vraagje over de Honza-cursussen: is Gaston daar ook bij aanwezig? Is de opzet van een Honza-cursus vergelijkbaar met die van een Parelli-cursus, waarbij de instructeur dingen voordoet met zijn eigen paard en je het vervolgens met je eigen paard zelf gaat oefenen?

Ik wil Honza nl. graag aan het werk zien met Gaston en ik zat erover te denken om naar het seminar te gaan, maar dan moet ik mij eerst door 4 lezingen heenbijten voor ik Gaston te zien krijg.
    (Op zich lijken die lezingen me trouwens wel ok hoor, maar ik vraag me af wat ze voor mij nog toevoegen aan de kennis die ik de afgelopen jaren al heb opgedaan o.a. op de ISPH.)

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

ik zit te twijfelen... zou wel graag een keer met siets op cursus willen :\ maarja even kijken hoe het verder gaat met level 2
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Vraagje over de Honza-cursussen: is Gaston daar ook bij aanwezig? Is de opzet van een Honza-cursus vergelijkbaar met die van een Parelli-cursus, waarbij de instructeur dingen voordoet met zijn eigen paard en je het vervolgens met je eigen paard zelf gaat oefenen?
    Nee we hebben speciaal gevraagd of ie die thuis wil laten...dat paard hebben we nu al zo vaak gezien..veels te saai . Tuurlijk neemt Honza, Gaston mee, samen met nog een ander paard en zijn vriendin en hond als je het precies wil weten . Van zijn manier van lesgeven weet ik niet zoveel dus dat wordt ook voor mij een verassing .

Ik wil Honza nl. graag aan het werk zien met Gaston en ik zat erover te denken om naar het seminar te gaan, maar dan moet ik mij eerst door 4 lezingen heenbijten voor ik Gaston te zien krijg.
    (Op zich lijken die lezingen me trouwens wel ok hoor, maar ik vraag me af wat ze voor mij nog toevoegen aan de kennis die ik de afgelopen jaren al heb opgedaan o.a. op de ISPH.)
    Ik heb geen idee wat je allemaal leert op de ISPH, maar de lezingen voegen altijd wel iets toe. Een frisse (wetenschappelijke) kijk op dingen kan geen kwaad nietwaar. Honza geeft overigens ook gewoon een demo op de NH dag zelf uiteraard maar die zal wel iets anders zijn als die na afloop van de lezingen.
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

Honza geeft geweldig leuk les hoor! Hij doet niet voor met zn eigen paard, maar met paarden van de cursus (doet eddy toch ook...)
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    53

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Honza geeft geweldig leuk les hoor! Hij doet niet voor met zn eigen paard, maar met paarden van de cursus (doet eddy toch ook...)
    In de cursussen die ik van Eddy gehad heb, deed hij (ook) dingen voor met zijn eigen paard hoor!

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

Denk dat het meer nut heeft als hij iets voordoet met een paard uit de cursus en niet met zn eigen paard.

Je ziet een paard ineens 2 levels hoger 'doen' wanneer Honza erop springt echt gaaf daar hoeft hij Gaston niet voor mee te nemen hoor.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Nacino
    Nog 1 plaatsje bij de gevorderden nu.
    Even over de beginners: het gaat vooral een grondwerkcursus worden, ook erg geschikt dus voor mensen met een jong paard, mensen die niet kunnen rijden of kleine poonies
    Kleine poonies... Check!

Beetje stomme volgorde, eerst opgeven en dan vragen, maar wat is nu precies het verschil tussen Honza en Parelli? Waarom zijn ze uit elkaar gegaan en wat voor verschillen kun je in aanpak of oefeningen tegenkomen?
    Vrijheidsdressuur - van Apporteren tot Zitten: het boek!
    Ga naar http://www.vrijheidsdressuur.info & www.facebook.com/vrijheidsdressuurboek

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Ik heb Honza nog nooit een cursus zien geven. Maar ik denk dat het grootste verschil is dat hij al op een eerder niveau dan in de Parelli pakketten begint met relaxation op lichamelijk niveau. Bij Parelli wacht dat echt tot in level 3.
    Verder denk ik dat hij gewoon een van de beste Parelliers is die er is

Pagina 7 van de 9 EersteEerste ... 56789 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten