Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: zielig??

zielig??

Ik heb een haflingerjaarling en een shetlander twenter....

staan beide dag en nacht vbuiten zonder schuitstal, krijgen onbeperkt hooi en 1x per dag wat brokjes bij, verder staan ze op een nog erg groen weiand met een betonpad erdoorheen (is vrieger n weg geweest) waar ze op droog kunnen staan.

nu word mij regematig gezegd dat dat dierenmishandeling is en dat ze zieig zijn, maar naar mijn idee vermaken ze zich best en zijn kerngezond....
    wat vinden julie
    Het is Blond,Sexy en heeft lange benen: Een Maflinger

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Re: zielig??

hihi, misschien eens ff verder lezen hier hoe mensen over stalling en voeding denken

Meer natural kan het niet toch?

Helaas zijn er een hoop mensen met weinig verstand van wat paarden nu echt nodig hebben....
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Welnee, dat is niet zielig!
    Kate en Wick staan ook dag en nacht buiten, vaak in de westenwind (wonen aan de kust) en hebben hetzelfde menu. Omdat er totaal geen beschutting is, heb ik Kate wel een deken opgedaan, maar ik vrees dat dit meer voor mijn eigen gemoedsrust is als dat Kate hem echt nodig heeft. Zolang ze ergens droog kunnen staan en ze gezond zijn, is er niets aan de hand.
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    69

Idd, sluit me aan bij Jossie. Hoewel ik vandaag, met sneeuwval en hagel het soms wel erg vind, ik weet dat het meer mijn gevoel is als dat van de paarden.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Mijn paard zal wel een watje zijn, maar die vlucht als een gek naar binnen als het gaat hagelen of regenen . Ik heb haar echt een keer haar stal in zien galopperen toen het wat begon te spetteren. Ach ja, uitzonderingen bevestigen de regel .
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Ik heb ook zo'n uitzondering Prompertje

Maar over het algemeen is het niet zielig hoor, hoewel ik eigenlijk van mening ben dat een paard wel een keus moet hebben, maarja dat zal wel komen omdat ik ook zo'n uitzondering bezit
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Die van mij kon zich ook zo watjes achtig gedragen, maar alleen als hij in een paddock stond, zodra buiten hooi lag of gras groeide was de regen hagel of wat dan ook opeens een héél stuk minder belangrijk!
    Maar vanuit zijn 'saaie' paddock is hij wel eens zijwaarts met zijn hoofd uit de regen de stal in gedraafd ja hihi
    Nu op de grote wei gaan ze gewoon met zn alleen met de billen in de wind, of ze schuilen achter de berg met balen kuilgras, dan staan ze ook nog eens onder de bomen dus regen en wind is daar minstens gehalveerd. Nou dat in combinatie met een hooiruif voor je neus ik zie ze niet klagen

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Ik ben ook echt van mening dat het voor de meeste paarden het beste is. Maar zoals mijn paard 's nachts ook niet in het land wil blijven (als is dat weer een heel ander verhaal), zo moet ze echt niks van regen hebben, of er nou gras, kuil of een emmer voer buiten staat - mevrouw spurt naar binnen .
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Die van ons staan zomers op het land, gras genoeg. Maar dan toch om een uur of 17.00 staan ze bij het hek. Ja, willen dan toch naar binnen. Da's hun ritme ook denk ik. En als het heet is zijn ze denk ik blij dat ze uit de zon mogen. Nu ze ouder worden wordt dat erger lijkt wel (arme Vash tussen dat antiek )

Forum Meubilair mitzel's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    45

De IJslander die ik rijd, staat bijna altijd in de regen buiten. Ze heeft gewoon een stal waar ze in zou kunnen, maar verkiest toch liever "weer en wind". Ieder zo zijn voorkeur!
    Started!

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

mijn sietske zou het geweldig vinden om zo te staan!! ze staan nu overdag op de wei en 's nachts op stal... maar 's ochtends komt ze zo stijf als een plank dr stal uit.. bijna kreupel
    de paarden hadden perongeluk een nacht buiten gestaan en ze liep als een zonnetje voor siets zou dit dus ideaal zijn... maar voor een paard zorgen dat ze niet kreupel zou worden is dat dierenmishandeling?
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Bladwijzers

Forum Rechten