Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 43 van de 43

Topic: [L2] OL transitions

Re: [L2] OL transitions

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door *sabine*
    Op de rechterhand krijg ik hem helemaal niet in draf.
    Hoi Sabine,

Wat bedoel je met helemaal niet in draf? Ik bedoel als jij uiteindelijk een effectieve faase 4 uit voert zal hij toch zeker in draf gaan?

Doe je de circling aan een 12 of 22 ft lead rope?

Groetjes
    Roos
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

[quote="*sabine*"]Ik heb nog een vraagje over circling, maar wist niet of ik een nieuw topic moest openen.
    Ik heb namelijk juist problemen om henk in draf te krijgen. Op de ]

Hoe is je send?

Ik merk zelf vaak dat als mijn send belabberd was dat de hele circling game kwakkelde. Geef ik daarentegen een mooie duidelijke send met de life up voor draf, dan spuit ze zowat weg en blijft mooi voorwaarts doordraven tot ik haar naar binnen haal.

Ik heb het idee dat de send wel aardig gaat, alleen soms loopt hij recht weg, dus recht naar het eind van het touw toe zegmaar.
    Op de rechterhand krijg ik hem niet in draf.
    Ik laat hem eerst wegstappen op de rechterhand, en wil hem dan na een tijd in draf vragen. Maar omdat ik het rondje niet te klein wil maken, ik doe transitions met de 22 ft, kan ik met de stick Henk niet raken. Misschien moet ik het rondje toch nog wat kleiner maken om eerst de overgang goed te oefenen?
    Verder bedankt voor de tips.

Maar als je hem nog niet in draf kan krijgen, zou je misschien met de transitions aan de 22 ft line even moeten wachten. Of heb ik iets over het hoofd gezien?

Ja, ze zeggen dat je de lijn tijdelijk even wat korter moet maken als het met de gehele lengte niet lukt.

ja, dat heb ik ook geprobeerd, maar ik zal het de volgende keer wel gewoon weer proberen.
    Bedankt voor de tips!

Ik zie twee dingen op de DVD's.

1 - je neemt je touw even wat korter zodat je je paard wel kan raken met de CS.
    2 - je stapt uit je cirkel en loopt richting je paard zodat je hem wel kunt raken. Paard zal snel genoeg in de gaten hebben dat hij er alles aan moet doen om jou op je plek te houden.

Succes. Laat je weten hoe het gaat?

Groetjes
    Roos
    www.innerfeeling.nl

Ik bedoel eigenlijk: als je je paard bij de circling game niet in draf kan krijgen en het vaak nodig is hem te raken, ben je dan wel toe aan de transitions aan de 22 ft line?

zou ook kunnen, maar wat moet er dan eerst beter worden?

Waarschijnlijk je send. Vaak zie je dat als je een goede send geeft, het paard de rest van de circling game ook serieuzer neemt.
    Het kan ook een kwestie van respect zijn.. je paard kan zijn verantwoordelijkheid niet houden; zijn verantwoordelijkheid is het behouden van het tempo.

Linda zegt inderdaad; als het aan de 22ft nog niet goed zit (dus als je paard zijn verantwoordelijkheid niet houdt), dan neem je een stapje terug en werk je eerst daaraan tot het weer goed is.

Geef je ook een lange fase 1, en dan een snelle 2,3,4? Dat zou ook eens kunnen helpen.

Ja dan ligt het misschien wel aan mn send. Ik heb wel het idee dat ik een snelle fase 2,3,4 geef. Maar ik zal eerst weer eens proberen hoe het gaat, denk dat het morgen wel lukt. Heb nu zoveel tips gehad!
    Ik ga eerst weer aan de 12 ft oefenen, totdat dat goed gaat.

Vandaag heb ik aan de 12 ft geoefend. Op de linkerhand kon ik aan het eind hem in stap en draf wegsenden en van gang laten veranderen .
    Op de rechterhand draaft hij al kleine stukjes, maar volgens mij vindt hij het daar lastiger dan op de linkerhand. Ik laat hem nu steeds ietsje langer draven, zodat hij eraan kan wennen.

Cool! Gefeliciteerd. Met een heleboel kleine stapjes kom je de wereld rond .

Groetjes
    Roos
    www.innerfeeling.nl

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten