Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 22

Topic: dvd Antoine De Bodt

  1. #1
    Actief Forumlid aylakim's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    Damme (B)
    Berichten
    409

    dvd Antoine De Bodt

    Ik kreeg net een mail van Antoine De Bodt, dit is de Belg die zich voornamelijk met het rechtrichten van paarden bezig houdt.
    Hij liet me weten dat zijn dvd klaar is en meer info kan je vinden op http://www.hoefkatrol.com
    Het heeft wel niks te maken met natural horsemanship maar heeft me toch geholpen en mss heeft iemand van jullie er ook een boodschap aan
    keep it fun!

  2. #2
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    56
    Berichten
    10.548

    Re: dvd Antoine De Bodt

    Ik vind AdB geweldig. Misschien niet volkomen natural, maar wel erg vanuit het paard gedacht!
    Heb even op de site gekeken, maar vind de DVD wel heel erg duur... (E. 48,=) .. té duur wt mij betreft! Jammer....

  3. #3
    Actief Forumlid aylakim's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    Damme (B)
    Berichten
    409

    Re: dvd Antoine De Bodt

    Ik vind het ook nogal duur maar heb hem toch maar besteld. Als ik hem ontvangen heb zal ik er wat meer over vertellen.
    In november ging ik een dagje bij hem kijken en heb ik zijn methode van rijden geprobeerd en na maanden sukkelen met een kreupel paardje ging ze weer beter lopen. Samen met de combinatie van een goede hoefsmid loopt ze nu helemaal goed en ik wil het graag zo houden.
    Dus mss leer ik wel nog dingen bij van de dvd
    keep it fun!

  4. #4
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    56
    Berichten
    10.548

    Re: dvd Antoine De Bodt

    Ik heb hem een aantal keer aan het werk gezien tijdens clinics. Heel goed en heel duidelijk met resultaat. Heb een aantal keer op de lijst gestaan voor een clinic lange lijnen bij hem.. maar elke keer weer afgezegd, omdat ik vind/vond dat Bruut en ik daar nog niet aan toe waren (m.n. het werken met bit..)
    Ben erg benieuwd wat je van de DVD vind en hoop het hier te lezen!!

  5. #5
    Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    In het noordoosten van Nederland
    Berichten
    6.118

    Re: dvd Antoine De Bodt

    Ik ben ook wel aardig fan van hem, ik ben ook zeer benieuwd naar zijn dvd!

    Aangezien hij inderdaad wat duur is, wacht ik ook even jou reactie af
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

  6. #6
    Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.732

    Re: dvd Antoine De Bodt

    Ik moet nog ff sparen, maar ik denk er zwaar over om deze dvd te kopen. Tenminste als er wat van te leren valt en niet alleen een promotie-dvd is. Dus ik wacht even op Aylakim's recensie
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

  7. #7
    Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Rheden
    Leeftijd
    44
    Berichten
    4.585
    Dagboek Berichten
    33

    Re: dvd Antoine De Bodt

    Helaas moet ik nu toch echt wat sparen, anders had ik de dvd zeker gekocht! Maar ben ook erg benieuwd naar je verslagje Aylakim
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

  8. #8
    Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.732

    Re: dvd Antoine De Bodt

    Heb je de dvd al gekregen Aylakim? Wil je er hier wat over vertellen? Ik ben erg nieuwsgierig......
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

  9. #9
    Actief Forumlid aylakim's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    Damme (B)
    Berichten
    409

    Re: dvd Antoine De Bodt

    Nog niet, Ik ben een ecxhte klungel met de computer. Ik dacht dat ik hem al betaald had met PC-banking en schreef vorige week nog een mailtje naar Antoine om te vragen waar mijn dvd nu bleef. Ik had nog niet betaald. Ik had nog niet op mijn rekening gekeken of het bedrag er al af was. Hij is ondertussen dus wel betaals en zal wel onderweg zijn.
    keep it fun!

  10. #10
    Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.732

    Re: dvd Antoine De Bodt

    wij wachten af..... net als jij
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

  11. #11
    Actief Forumlid aylakim's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    Damme (B)
    Berichten
    409

    Re: dvd Antoine De Bodt

    Jipie!!!!!!!! Hij is gisteren in de bus gevallen. Gisterenavond ging ik net naar een dressuurclinic in Oud Heverlee met Jan Nivelle en tijdens de vragenronde kwam het recht richten ook ontzettend veel aan bod.
    Op de dvd zie je een 10 tal paarden een het werk met Antoine als coach. Sommige bereden door hun eigenaars en andere door zijn trainers.
    Het gaat er dus voornamelijk over hoe een paard correct te rijden.
    Bij ieder paard wordt verteld waar het probleem was en sommige paarden zie je in de verschillende fases van de training. Bijna alle problemen aan de benen zijn te verhelpen door het paard te leren zijn rug goed te gebruiken en recht te lopen (zegt hij) Wat enorm opvalt is dat de meeste paarden na 15 minuten al meer ontpannen lopen, hun beenzetting verbeterd en hun rug dan beter gebruiken. Er wordt veel gebruik gemaakt van contrastelling om de paarden recht te richten als als ze naar binnen vallen, de volte verkleinen. Als het paard al wat beter loopt wordt in het begin vaak nog even contrastelling gegeven op het eind van de lange zijd om het paard er nog eens attent op te maken dat het recht moet blijven. Pas als er nageefelijkheid is op de beide teugels mag je aan het paard vragen om neerwaarts te gaan met het hoofd.
    Op de dvd zegt hij net als in het echt heel vaak "zie je" en ik moet eerlijk zijn dat ik het wel niet altijd zie.
    Als er meer vragen zijn, kom maar op.
    Ik heb hem 2 x na elkaar bekeken en er volgen zeker nog meerdere keren.
    Toen ik naar zijn clinic ging in november (zonder paard) zei hij ook al dat je eerst goed voorwaarts moet rijden. Op de dvd wordt daar niet over gesproken. Het lijkt allemaal nogal ingewikkeld maar het gaat er voornamelijk om dat je weet wat je moet doen en wanneer.
    Heb ik dat niet nog eens gehoord?
    groetjes Brenda (uit Vlaanderen)
    keep it fun!

  12. #12
    Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    In het noordoosten van Nederland
    Berichten
    6.118

    Re: dvd Antoine De Bodt

    Dat klinkt super interessant, bedankt voor je verslag!

    Maar wordt het duidelijk hoe je iets moet doen in dvd?
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

  13. #13
    Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Rheden
    Leeftijd
    44
    Berichten
    4.585
    Dagboek Berichten
    33

    Re: dvd Antoine De Bodt

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Réban&Kabriche
    Maar wordt het duidelijk hoe je iets moet doen in dvd?

    Zelfde vraag en nog een vraag: Werkt hij op de dvd ook met lange lijnen (grondwerk)? Of is het echt lesgeven aan ruiters?
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

  14. #14
    Actief Forumlid aylakim's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    Damme (B)
    Berichten
    409

    Re: dvd Antoine De Bodt

    Je ziet hem maar 1x kort aan het werk met de lange lijnen en verder zijn het al fragmenten van het lesgeven, waar hij de ruiters zegt wat ze moeten doen of vertelt wat ze aan het doen zijn. Dus dat kan je dan inderdaad nadoen met je eigen paard.
    Gisterenavond heb ik dat dan ook gedaan en alhoewel mij dat niet lukte op 15minuten ging het toch stukken vlotter dan voor ik de dvd gezien had. Het is vnl een kwestie van voelen en daarop inspelen. Best wel moeilijk als er niemand naast je staat.
    Het is dan ook al van november geleden dat ik eens een dagje bij hem ging kijken.
    Jammer genoeg was het nogal druk in de manege met spelende kinderen langs alle kanten en was ik vaak Ayla haar concentratie kwijt en dan krijg ik weer mijn sterrenkijker. Ik heb dan na een halfuurtje haar touwhalster aan gedaan en ze was lichter bestuurbaar maar ontspannen lopen met al die minileeuwtjes in de buurt was er niet bij
    Ondertussen ben ik mijn dvd al kwijt aan onze DA die hem ook wel eens wil zien. Hij had me tenslotte Antoine aanbevolen toen ze met haar voetjes bleef sukkelen. Hij moest komen voor haar inentingen en hij vroeg natuurlijk om ze eens te laten lopen en hij was heel tevreden. Ikke ook
    keep it fun!

  15. #15
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: dvd Antoine De Bodt

    IS hij een beetje te verstaan???

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •