Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: Paardenvoeding van de natuurlijke weg.

Paardenvoeding van de natuurlijke weg.

Ik vroeg me af al hier nog gebruikers waren van het paardenvoeder van de natuurlijke weg.

Sinds gisteren ben ik terug overgeschakelt, het was een hele tijd moeilijk te verkrijgen in Belgiƫ, vroeger heb ik dit voer ook gevoerd aan de paarden samen met Veulen-fit voor Mana.

Sinds enkele jaren heb ik er een warmbloed bij, die niet over een al te goede gezondheid beschikt, een vriendin van me die al 20 jaar in de paarden tewerkgesteld is, is zeer lovernd over de produkten van de natuurlijke weg, zij beweert dat dit het voer is waarbij paarden terug in balans komen. En terug mooi op gewicht komen, Luca de BWP'er heeft last van spieratrofie, en zijn ruglijn ziet er schraal uit. Zou het kunnen met dit voer dat ik hem terug voller krijg, heeft iemand hier ervaring mee?
    Hij stond op Equifyt, maar hier werd hij zeer onrustig van. Hij wordt bijna niet bereden, nu zeker niet eerst moet hij er boven op komen. Ik hoop dat ik dit kan bereiken met het voer van de natuurlijke weg.
    Hij is ontwormd ed.

Ik moet toegeven dat mijn Ierse cob een mooie jeugd heeft gehad en afgelopen zomer voor de eerst ziek geweest is, ze wordt nu 8, ze heeft tot haar 2 de levensjaar het voer van de natuurlijke weg gekregen. Hierna was het heel moeilijk te verkrijgen en ben ik overgestapt op andere voeders.

Nu het weer te verkrijgen is, kan ik het opnieuw voederen, maar ben toch benieuwd naar ervaringen van anderen met dit voer.

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Re: Paardenvoeding van de natuurlijke weg.

Ik heb het gevoerd, men beweerd dat het goed is voor de gewrichten, maar wat daar van waar is, tja..
    Het is niet zo duur, zonder toevoegingen, ik was wel tevreden over deze brok en ik haalde het in Oudenbosch bij Mulders mengvoeders. Ik geloof alleen dat het hier ook nergens te krijgen is

Mij zegt het eigenlijk niets....
    Is dat een merk, 'de natuurlijke weg' ?
    Hebben ze ook een site?

Op de zakken staat wel een url maar deze site bestaat niet, http://www.thenaturalway.nl

Het voer bestaat uit niet zo heel veel, tarwezemelen aangevuld met Ursonne en Herbavit en wat Vitaminen van Dr Schaette. Het is een basisbrok, ik vroeg me af indien er nog andere voeders onder dit merk bestonden.

Inderdaad jammer dat die link niet werkt.
    Ik ga er eens naar vragen bij de paardenwinkel bij ons in de buurt.
    Ben nu wel nieuwsgierig geworden.

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

mijn collega voert het haar paard en zodoende ben ik het ook gaan voeren.
    Haar paard is erg gevoelig op de darmen en wordt ook snel mager en toen ze was overgestapt op ander brok begonnen de klachten weer dus zijn we samen weer the natural way gaan voeren en het bevalt ons prima!
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Luca is nu volledig overgeschakelt op de brokken van the natural way, hij staat nu op 3 kg, hij eet het goed, dus hier ben ik al zeer blij om.
    Mana lust het ook, maar ik had niets anders verwacht!
    Mana krijgt de herbs (Equifyt) er nog bij, Luca vindt de herbs (Equifyt) maar niets, dus ben ik er maar mee gestopt om hem het aan te bieden. Nu maar hopen dat het gras begint te groeien, dan zien ze er al heel snel beter uit.

Luca zit nog op de sukkel en hoest vaak, dus ik zal toch de hulp van de da weer moeten inroepen.

Nog even een aanvulling, we zijn nu de 21 ste dus Luca's voer is inmiddels opgetrokken tot 4 kg, omdat hij erg mager was,

ik kan je vertellen dat ik een heel ander paard heb!!!
    Afgelopen zondag ben ik met hem gaan rijden, het was zalig en hij was helemaal niet nukkig, we hebben heerlijk op een gematigd tempo gedraafd en gegalopeerd, hij vond alles goed.
    We waren met nog 3 andere ruiters, en zelf dat ging harmonisch, geen gewedijver, gewoon lekker rijden.

Toch straf wat voeding alleen al kan doen. Nu nog de rest!

Bladwijzers

Forum Rechten