Pagina 4 van de 8 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Resultaten 46 tot 60 van de 107

Topic: indianenzwaai

Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Re: indianenzwaai

Oooh ik wil dat ook gaan kunnen! Toch Beau (mijn Shet) maar weer eens gaan pesten dan..

Forumlid dovish's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

mellien, foei! daar spring je toch in één keer overheen?
    most people are lonely 'cause they build walls instead of bridges

Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Leeftijd
    36

haha toen ik vorige week probeerde op shiva te springen deed zij ineens de indianenzwaai terug met haar achterbenen..., eerst nog een beetje desensibiliseren op het springen naast haar denk ik. Overigens lukt de indianenzwaai wel vanop een verhoogje...raar...?

Leuk om te lezen dat die indianzwaai heel anders is dan hoe ik het doe, en toch spring ik zo in één keer op mijn paard van 1.68m. Ik heb vroeger jaren gevoltigeerd, en daar gebruikten we een andere techniek. Daar maak je wel gebruik van de voltigebeugel (soort longeersingel met handvaten bovenop) maar dan moest het ook wel vanuit galop, het erop springen.
    Ik leg mijn handen op de schoft en pak ook een pluk manen, sta naast de schouder van mijn paard met mn gezicht naar voren. Dan buig ik in een zwaai mijn bovenlichaam omlaag en mn linkerbeen omhoog, en dat zit je!
    Het idee hierachter is dat als je je bovenlichaam naar beneden brengt je benen al heel gemakkelijk omhoog gaan.

Misschien ook leuk om eens te proberen??

nog een andere manier om op je paard te komen zonder enig hulpmiddel die ik Marie Claire heb zien doen in Brussel: zorg dat je paard zijn hoofd naar beneden doet (door te porcupinen), zorg dat zijn hoofd goed laag is (oefen dit geregeld zonder dat je er daadwerkelijk op gaat zodat het paard niet bang is als je gaat springen), je springt op het einde van zijn nek- schoft en het paard zorgt ervoor dat je gelanceerd word en dat je er zo op komt. Succes!

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

En als je paard gelaten met zn hoofd laag blijft staan dan rol je charmant af?
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Gister ook maar even geprobeerd.Sucses weinig problemen
    www.niekelings.nl horsemanship op maat

Nou, ik krijg het niet voor elkaar. Geen enkele van bovenstaande manieren
    Zal de leeftijd wel zijn

ik heb een aantal voordelen:m`n huidige pony is bomproof (letterlijk) is niet echt groot (wel dik maargoed) Ik ben ook een aantal jaar terug begonnen met een aanloop van de halve bak
    en dat is steeds minder geworden tot op het punt dat ik er nu met gemak van beide kanten zonder zadel opkom .
    www.niekelings.nl horsemanship op maat

Actief Forumlid Mister T's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

TREA!!!!

Wij dames ""op leeftijd" zoiets niet kunnen????! Echwel!!!

Ik moet en zal het kunnen!!!.... Ik ga oefenen, oefenen en nog eens oefenen!!! ......

(ga wel eerst een paar oude kussens van zolder afhalen en bind die vast aan de palen waar we hier de paarden aan vast zetten.... op deze manier kom ik in iedergeval zacht neer als het mis gaat....
    "We can not solve the problems that we have created with the same thinking that created them."

Albert Einstein

Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Leeftijd
    36

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door eline
    nog een andere manier om op je paard te komen zonder enig hulpmiddel die ik Marie Claire heb zien doen in Brussel: zorg dat je paard zijn hoofd naar beneden doet (door te porcupinen), zorg dat zijn hoofd goed laag is (oefen dit geregeld zonder dat je er daadwerkelijk op gaat zodat het paard niet bang is als je gaat springen), je springt op het einde van zijn nek- schoft en het paard zorgt ervoor dat je gelanceerd word en dat je er zo op komt. Succes!
    Ja die techniek doe ik dus meestal met Shiva, maar niet erop springen, volgens mij is dat écht niet goed voor hun nek. Ik porcupine haar hoofd omlaag, ga dan achter haar oren liggen en porcupine dan haar hoofd weer omhoog, met een enorme zwaai zit ik er dan op ! Eveline heeft hier nog een filmpje van trouwens als ik dat doe, maar nog niet opt forum...

nee je springt niet achter haar oren maar op haar schoft, het is net dat beetje wat lager is wat je helpt er op te komen!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door donderwolke
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door eline
    Ja die techniek doe ik dus meestal met Shiva, maar niet erop springen, volgens mij is dat écht niet goed voor hun nek. Ik porcupine haar hoofd omlaag, ga dan achter haar oren liggen en porcupine dan haar hoofd weer omhoog, met een enorme zwaai zit ik er dan op ! Eveline heeft hier nog een filmpje van trouwens als ik dat doe, maar nog niet opt forum...
    Nou hier word ik dus èrg nieuwschierig naar! EVELINE.......

Wij dames ""op leeftijd" zoiets niet kunnen????! Echwel!!!

Ik moet en zal het kunnen!!!.... Ik ga oefenen, oefenen en nog eens oefenen!!! ......
    ik ken boeren en een paardenhandelaar van in de 70 die zo vanaf de grond op een grote tuiger springen, maar zij zeggen dat als je het niet als kind al hebt geleerd, dat je het op "latere" leeftijd nooit meer leert......

Ik heb wel eens iemand een truuk zien doen met een lang halstertouw dat ze dan op een speciale manier om de hals van haar paard sloeg en het dan als opstapje gebruikte, maar het fijne liet ze wijslijk niet zien, beetje jammer wel.......

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Tsja, spingend kom ik er ook makkie op.... maar die indianenzwaai wil ik toch ook kunnen! Of wat Juliette zei, lijkt me ook wel wat. Maar ik zal dan toch eens moeten gaan oefenen en Fenna vind het al niks, al dat opstijgen en springen
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Pagina 4 van de 8 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten