Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: Help, pony vind medicijnen vies, TIPS????

Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2005

Help, pony vind medicijnen vies, TIPS????

Help, pony vind medicijnen vies, TIPS????

Bij ons op de stalling is een pony die ontstekingsremmers in poedervorm moet hebben, maar als ze het in het eten doen (zemelenpapje), of op ’n boterham met appelmoes, dan eet ze de zemels niet op en de boterham spuugt ze uit.
    Ze ruikt ’t gewoon en moet ’t dus écht niet! (Zal ook vast heel vies zijn hoor pony ).

Appelmoes met spul mengen en in omgespoelde wormspuit doen werkt ook niet helaas.

Hebben hier nog mensen tips?

Groetjes, Suzanne.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Re: Help, pony vind medicijnen vies, TIPS????

Papje maken met bijv honing en geraspte appel, banaantje erbij, als je weet wat de pony erg lekker vind, dan kunnen ze het daarin verstoppen. En anders de DA vragen om het in te komen spuiten (injectie dus). Bij ons doet de SH dat gewoon als een paard een kuurtje moet hebben en het een paard betreft die zich niet laat foppen.

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Ja, door de slobber doen en daar een flinke schep foenegriekpoeder bij doen, dat ruikt sterker dan de medicijnen. Ik heb daar bij mijn hele kieskeurige paard succes mee gehad .
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Twee broodjes dik besmeren met appelstroop en het poeder ertussen doen? Ik heb gelukkig geen ervaring met "poederweigeraars", bij mij aten ze het als ik 2 broodjes natmaakte, poeder erop en dubbelklappen. Dan wel in kleine brokjes voeren. Oja, voernijd is bruikbaar in dit geval! Geef de buurman/vrouw ook een stukje brood, dat helpt ook nog wel eens.
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jossie
    Oja, voernijd is bruikbaar in dit geval! Geef de buurman/vrouw ook een stukje brood, dat helpt ook nog wel eens.
    Da's een leuke!! Ga ik onthouden. Ze hebben wel geen voernijd, maar zijn alert als er iets te halen lijkt!

Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Ik doe het door de slobber met een dikke scheut ranja. Het ruikt lekker zoet en naar chemische framboosjes. Zonder de ranja laat ze het absoluut staan.
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2005

Bedankt voor de antwoorden!

Ik ga deze alvast doorgeven op stal, hopelijk zit er iets bij wat werkt, ik zal dat dan uiteraard even hier melden!

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Mijn paard heeft een hekel aan 'nat' voer, dus meng ik het poeder met water, meng dat vervolgens door zn brokken en laat ze een paar uur 'opzwellen' zodat al het water in de brokken is opgenomen. Niet teveel water erbij doen he!
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Hier op stal kreeg laatst een paardje poeders toegediend in een grote injectiespuit (zonder naald natuurlijk).
    Eerst vermengen met appelmoes en wat water, dan in de spuit zuigen en net zoals een wormenkuur in de mond spuiten.
    Werkte prima!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Maar dat werkte bij de TS dus niet.

Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2005

STROOP!!

Dat deed 't voor deze pony!

10 cc spuitje, beetje stroop erin, poeder erin, roeren, nog wat stroop erbij en
    hóp, in 't bekkie

De stroop plakt namelijk zo lekker in der mond, dat ze het niet uit kan spugen.
    Ze probeert dat nu ook niet eens, de stroop maskeert het vieze poeder blijkbaar genoeg.

Ben heel blij voor de eigenaren van de pony, gelukkig kunnen ze haar nu de nodige medicijnen ingeven zonder problemen.

Iedereen bedankt voor de reacties, misschien hebben we een meelezer ook wel geholpen aan een tip, je weet maar nooit!

Bladwijzers

Forum Rechten