Resultaten 1 tot 14 van de 14

Topic: [L1] yoyo lukt niet, paard komt naar voren

Actief Forumlid Lies's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006

[L1] yoyo lukt niet, paard komt naar voren

Hoi

wij zijn pas ook wat intensiever gaan parelli-en (ervoor al wel wat gedaan wat ik eens ergens gelezen had en gecklickerd, maar nu heb ik dus men pakket .

vraagje: wat moet je doen als je paard naar je toe blijft komen, terwijl je daar met het touw staat te schudden?? ze snapt echt niet dat ze achteruit moet gaan. met clickeren kan ze het wel heel goed achteruit, maar nu probeer ik dus via yoyo en dan gaat het niet. ze komt heel de tijd naar me toe of 'trapt het af' (loopt dus mij voorbij of probeert dit).
    ook als ik nog maar met men vinger begin te bewegen komt ze al af

Re: yoyo

Gaat de driving game wel goed? Ik zou er voor zorgen dat deze er al goed genoeg inzit, dan kun je deze combineren met het yoyo-en. Als ze dan nog naar voren komt, loopt ze vanzelf tegen de stick aan.

Verder wellicht je fases sneller opvoeren: dus als ze op je af komt (en in je personal space komt) snel opbouwen met de yoyo naar fase 4. En niet vergeten: zodra ze zelfs maar haar gewicht naar achteren verplaatst, meteen belonen door te ontspannen en te smilen
    Always Look on the Bright Side of Life!!!

Actief Forumlid mariejo's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    58

Ik weet het niet zeker, maar heb je al een keer "Thanks I needed that"
    geprobeerd, nadat je door je fases bent gegaan.

Het staat op een van de dvd,s, waar Linda ook even heel duidelijk moet zijn naar een paard.
    Ik weet niet of dit een oplossing is, maar misschien dat de meer ervaren forumers hier het antwoord op weten.
    Ik lees in iedergeval graag even mee.
    Prendre la vie comme elle vient!

Aangemeld
    Feb 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Roadracer
    Gaat de driving game wel goed? Ik zou er voor zorgen dat deze er al goed genoeg inzit, dan kun je deze combineren met het yoyo-en. Als ze dan nog naar voren komt, loopt ze vanzelf tegen de stick aan.

Verder wellicht je fases sneller opvoeren: dus als ze op je af komt (en in je personal space komt) snel opbouwen met de yoyo naar fase 4. En niet vergeten: zodra ze zelfs maar haar gewicht naar achteren verplaatst, meteen belonen door te ontspannen en te smilen
    ja driving kunnen we het beste eigenlijk
    Ik heb al geprobeerd met heel snel fasen opvoeren, maar ik mag schudden zoveel ik wil, die blijft denken dat ze naar mij moet komen. ofwel loopt ze zo wat opzij weg en gaat ze ergens anders naartoe, maar dan weet ik ook niet goed wat ik moet doen, moet ik dan maken dat ik terug voor haar sta en verder schudden (doe ik dan, maar helpt niet, dan kiest ze de andere kant).?

Even een vraagje: loop je zelf naar achteren als ze op je af komt? (of heb ik er overgelezen )
    bye
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Aangemeld
    Feb 2006

Nee ik probeer te blijven staan. Ze zal mij niet omver lopen maar dan loopt ze langs mij bv en dan probeer ik wel terug voor haar te geraken. door snel te zijn (vooruit lopen dus niet achteruit), maar het helpt niet

Euhm, effe brainstormen... misschien niet de beste oplossing, maar, zou je niet met de stick langs de kant waar ze gaat lopen voor haar tikken? Anders zou ik even niet weten wat te doen. Ik zit met het zelfde probleem, maar ga gewoon door mijn fases, en direct na inzetten van fase vier, gaat ze toch achteruit hoor. Alleen komt ze dan direct weer naar mij...
    bye
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Hoi Lies,

Klinkt alsof je paardje het gewoon echt nog niet begrijpt. De Driving Game gaat goed zeg je...ik neem aan dat je paard op een fase 1 á 2 reageert als je met de Driving Game voor haar staat?

Let in ieder geval goed op je fases. Begin je bij fase 1 en ga je naar fase 4 wanneer nodig? Als ze bij fase 4 niet reageert, is je fase 4 niet effectief genoeg. Probeer in dat geval een andere fase 4 te vinden waar je paardje wél op reageert. Een fase 4 kan zijn dat je je paard in zone 1 aantikt met de CS en savvystring, maar het kan ook je fase 1 of 2 van de Driving Game zijn bijvoorbeeld

Ik zou ook niet elke keer proberen om voor je paard te gaan staan. Als ze erg slim is zal ze dit misschien gaan gebruiken om onder die fase 4 uit te komen
    Gewoon doorgaan met je fases, het is aan haar om op jou te letten. En zodra ze ook maar even haar gewicht wat naar achteren verplaatst, gelijk die release geven! Van daaruit kun je het uitbouwen naar een stapje naar achteren en zo verder...succes!
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Actief Forumlid ilseb's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Ik zou eerst achterwaarts proberen met porcupine, dan driving en dan pas yoyo. Het werkt het beste als je je aan de volgorde van de spelletjes houdt. De eerste 3 zijn het belangrijkste en deze moeten goed gaan voor je de andere kunt doen.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door mariejo
    Ik weet het niet zeker, maar heb je al een keer "Thanks I needed that"
    geprobeerd, nadat je door je fases bent gegaan.

Het staat op een van de dvd,s, waar Linda ook even heel duidelijk moet zijn naar een paard.
    Ik weet niet of dit een oplossing is, maar misschien dat de meer ervaren forumers hier het antwoord op weten.
    Ik lees in iedergeval graag even mee.
    Volgens mij is dit iets wat je doet als het paard RIGHTBRAINED is, om snel en duidelijk zijn aandacht bij jou te krijgen. Niet echt iets wat je gebruikt als je paard (leftbrained) een oefening niet snapt.

Ik snap sowieso niet zo goed dat als de driving game achterwaarts goed gaat, dat het dan bij yoyo ineens een probleem wordt, want yoyo fase 1 en 2 zijn vrijwel identiek aan driving 1 en 2...
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Ik had hetzelfde probleem, Kabriche kwam ook naar mij toe ipv achterwaarts, maarja ik had mijn driving ook nog niet voor elkaar.

Sinds de driving gaat is de yoyo ook beter, dus snap het ook niet hoe dat kan?
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Aangemeld
    Feb 2006

jullie hebben gelijk, driving gaat heel goed voor voor-en achterhand, maar ik had alleen porcupine nog maar gedaan voor achteruit te gaan, dus eerst driving achteruit aanleren

ga het direct proberen se

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Hopelijk ligt daar de oplossing, succes!

Laat je ons even weten hoe het verder gaat?
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Aangemeld
    Feb 2006

heb vandaag dus nog eens goed de instructies gelezen voor driving achteruit en toegepast en het ging goed

met yoyo gaan we nog effe wachten tot dat er echt goed inzit. Ze begreep dus echt niet wat ik bedoelde (wat ik wel dacht).

Had haar al geleerd met clickeren achteruit te gaan: men hand naast haar houden en dan "achter" zeggen en dan konden we heel de piste achterwaarts doen als het moest. Daarmee da ik even niet wist wat doen met die yoyo: ik weet dat ze wel wil, maar ze snapte het niet he.

Merci allemaal voor de tips !

Bladwijzers

Forum Rechten